ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Dragana Krstic, Sport Vision România: Am deschis încă 4 magazine în ultimele luni şi continuăm extinderea. Vrem să ajungem la 50 de locaţii în 2022

09.09.2020, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

Sport Vision a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu 23% în primele opt luni din 2020 şi a ajuns la circa 270 de angajaţi pe piaţa locală.

Retailerul de echipamente spor­­tive Sport Vision din Ser­bia a deschis încă 4 ma­­­­­­ga­zine pe piaţa lo­ca­lă după încheierea stării de urgenţă şi continuă inaugurarea de locaţii în România, în contextul în care vrea să-şi dubleze prezenţa în următorii doi ani, a explicat Dragana Krstic, gene­ral ma­nager, Sport Vision Ro­mânia, în ca­drul emisiunii Investiţi în Ro­mânia!, rea­­li­zată de ZF  cu CEC Bank.

„Avem 28 de magazine, nu am în­chis niciunul, ba chiar am deschis 4 ma­­gazine noi după ce s-a redeschis toată ţara şi ne-am revenit, însă avem planuri mari în continuare. Ne dorim să creştem în România în continuare“, a declarat Dragana Krstic, care conduce operaţiunile Sport Vision în România, un business cu afaceri de peste 112 mil. lei în 2019. 

În contextul crizei actuale, Sport Vision a amânat inaugurarea a patru locaţii din România pentru 2021, dar planul pe termen mediu al retailerului este unul ambiţios, care prevede dublarea prezenţei pe piaţa locală. 

„Noi ne dorim să ne menţinem planurile, de aceea până la finalul anului vom ajunge la 31 de magazine, cu speranţa că vom ajunge la peste 41 de locaţii în 2021 şi în 2022 vom atinge numărul de 50 de magazine în România. Este o ţară mare şi ne permite acest lucru. Este important pentru a fi prezenţi pe piaţă şi cunoscuţi de către consumatorii noştri“, a adăugat ea. 

Dincolo de prezenţa fizică, retailerul s-a bazat pe online, o direcţie în care sârbii vor să continue investiţiile, dar nu au menţionat cifre exacte în emisiune. 

„Online-ul a devenit o traiectorie pe care vrem să o analizăm în continuare. Din fericire pentru noi, online-ul a reuşit să suplimenteze ceea ce am pierdut pe partea de retail. Nu în totalitate, însă pe perioada închiderii şi pandemiei, când retailul a fost la pământ, online-ul a făcut faţă, iar ceea ce este foarte interesant este că după redeschidere creşterile au continuat“, a declarat managerul. 

Retailerul Sport Vision este prezent în mai multe ţări din regiune, printre care roaţia, Bulgaria, Bosnia, sau chiar Slovenia, dar Dragana Krstic a subliniat că România este o piaţă specifică şi ieşită din comun, din mai multe puncte de vedere. 

„Comparativ cu celelalte ţări în care operăm avem consumatori mai mofturoşi, mai speciali şi mai axaţi pe anumite nişe. Nu pot spune că vindem cel mai bine aici, dar pot spune că vindem cel mai diferit. (...) Comparativ cu alte ţări, vânzările aici au continuat să crească după deschiderea mall-urilor, dar în alte ţări s-a resimţit doar în prima lună un boom, urmat de un declin vizibil. Aici situaţia este stabilă“, a detaliat ea. 

În baza acestui mix specific, Sport Vision România a înregistrat o creştere de circa 23% a cifrei de afaceri în primele opt luni ale anului, în comparaţie cu aceeaşi perioadă de anul trecut.   

Compania care a avut anul trecut un număr mediu de 220 de angajaţi a ajuns astăzi la 270 de oameni şi îşi propună să meargă înainte cu recrutările dacă deschiderile programate vor evolua conform planului. 

„Ne dorim să ajungem la circa 300 de angajaţi până la finalul anului, dar având în vedere efectele crizei, care nu au fost unele mici, am fost nevoiţi să restructuărm câteva departamente şi să găsim o formulă care să ne permită să menţinem un nivel optim al personalului“, a adăugat ea. 

Dragana Krstic a subliniat în cadrul emisiunii importanţa ca decidenţii din România să simplifice procesul pentru companiile care vor să investească în ţară, în special pentru companiile care provin din ţări non-UE. 

„Cred că trebuie să simplificăm puţin partea care ţine de investiţii în România. Dacă vine cineva şi are dorinţa de a investi şi de a adăuga valoare acestei ţări, trebuie să îi lăsăm să facă acest lucru. Legile trebuie să existe, însă trebuie făcute decent când vine vorba de investiţii care vin din exterior, nu numai din partea UE, dar şi din ţărie care vin din afara UE“, a explicat Dragana Krstic. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Sport Vision România: 

► Probleme de recrutare. Lipsă de personal. Încă este greu, este o provocare cu care se confruntă toţi retailerii din România de câţiva ani şi cu care ne vom confrunta încă o perioadă, cu siguranţă. Încă nu se resimte un boom de personal, însă noi sperăm să nu se ajungă la un nivel foarte mare de ofertă, pentru că asta înseamnă că şi ţara este într-o problemă mare. 

► Legislaţie birocratică, neclară şi greoaie. Sunt momente şi situaţii în care ne confruntăm cu aceste probleme, cred că este clar pentru noi toţi că există lacune când vine vorba de legile cu care ne confruntăm. (…) Aici este cea mai greoaie legislaţie dintre ţările în care activăm.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank