ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Dorin Boerescu, 2Performant: Bugetele de marketing ale magazinelor online cresc într-o piaţă care stagnează, pentru că a crescut foarte mult competiţia

12.07.2023, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Compania a înregistrat o cifră de afaceri de circa 7,2 mil. euro în 2022 şi ţinteşte 10 mil. euro în 2023.

Piaţa de e-commerce a înregistrat o rela­tivă stagnare la nivelul valorii totale în 2022, la 6,2-6,3 miliarde de euro, însă bugetele de marketing ale magazinelor online au crescut în contextul intensificării competiţiei, atât din partea altor jucători online, cât şi din partea celor offline, a explicat Dorin Boerescu, CEO şi acţionar al 2Performant, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Bugetele cresc una peste alta. Pentru că a crescut foarte mult competiţia între maga­zi­ne şi a crescut competiţia între sectorul online şi retailerii offline. Pentru că stagna­rea care s-a petrecut anul trecut în comerţul online nu a fost dată de o încetinire a consu­mului, cât de o migrare a comportamentului de cumpărare, a consumatorului către offline“.

După doi ani duri de pandemie, în care co­merţul online a crescut accelerat, de la 4,3 mld. euro în 2019 la 5,6 mld. euro în 2020, respectiv 6,2 mld. euro în 2021, oamenii au început să consume mai mult pe canalele offline.

„Oamenii au redescoperit plăcerea de a se duce în mall, de a explora diferite produse şi de a cumpăra produse fizic în magazin. Însă online-ul încă are avantaje, precum a­van­tajul de a avea acces la rafturi infinite sau de a compara ofertele de preţ în câteva se­cun­de între 20-30-50 de magazine. Sunt lu­cruri care aduc în continuare creşteri bune“.

Comerţul online aduce creşteri în conti­nuare, însă doar pentru magazinele care au înţeles care sunt clienţii lor, care e com­por­tamentul lor de cumpărare, ce le pot oferi şi în ce mod. „Sunt două categorii aici: sunt magazinele care s-au bazat şi se mai bazează pe trendul general, şi-anume dacă va creşte consumul de cumpărături online atunci o să creştem şi noi, însă asta a funcţionat în 2020 şi parţial în 2021, în 2022 nu se mai întâmplă acest lucru. Şi în a doua categorie sunt magazinele care au înţeles de ce cumpără oamenii online, care sunt consumatorii care apreciază avantajele comerţului online şi le oferă nişte lucruri pe care nu le găsesc în comerţul tradiţional“.

2Performant spune că prin platforma de marketing afiliat pe care a dezvoltat-o a generat în primele patru luni şi jumătate 1 milion de vânzări pentru clienţii înscrişi în platformă, comparativ cu anul trecut, când primul milion de vânzări a fost atins în luna august.

„Avem o creştere de 40% pe valoarea vânzărilor, suntem la 45 de milioane de euro vânzări generate pentru magazine. Anul trecut am depăşit 100 de milioane de euro pe tot anul. Anul acesta avem bugetat peste 150 de milioane de euro vânzări generate şi ne uităm la vreo doi ani de acum încolo când vom depăşi 500 de milioane de euro vânzări generate pentru magazine“.

Marketingul afiliat este un soi de parteneriat între companii care pun la bătaie un procent din vânzare şi alţi jucători care sunt plătiţi doar în cazul în care vânzarea este efectuată, magazinul încasează banii şi produsul nu este returnat. În cazul de faţă, parteneriatul este intermediat de platforma 2Performant.

„Piaţa de marketing afiliat este din ce în ce mai bună pentru că este cel mai eficient canal de promovare pentru magazinele online. Practic în marketingul afiliat plăteşti publicitate la cost per vânzare, creşterea pe care noi o marcăm în fiecare lună, în fiecare trimestru, este mult mai mare decât cea a pieţei de e-commerce în general şi asta e o tendinţă care se menţine“.

Principalele sectoare economice din care vin companiile care folosesc platforma 2Performant ca instrument de marketing afiliat sunt din fashion, beauty, industria farmaceutică sau cărţile pentru copii, dar şi nişe precum unghii false.

Planurile companiei pentru 2023 prevăd investiţii de „câteva milioane de lei în platformă“, dar şi o actualizare a planurilor asumate odată cu listarea la bursă în 2020. Atunci, 2Performant ţintea să iasă cu mai mult avânt pe pieţele externe. Astăzi, 14% din încasările companiei vin din pieţele externe.

„Am crescut foarte mult pe România şi recunosc că ne-am focusat mult pe oportunitatea de aici. Însă obiectivul nostru este transformarea 2Performant într-un business global şi am făcut paşi buni în direcţia asta. Ne-a dat puţin în spate anul trecut războiul pentru că începusem un parteneriat cu o reţea de afiliere internaţională bazată în Ucraina şi din cauza a ce s-a întâmplat a trebuit să ajustăm puţin“.

Însă anul 2023 ar trebui să aducă mai multe funcţionalităţi noi în platformă şi strategii de business care să ducă la o direcţie de creştere accelerată în pieţele externe, după cum a subliniat Boerescu.

„Şi în toamnă, pe 9 occtombrie, vom avea un eveniment Ziua Investitorilor în care vom publica planurile noastre pentru următorii doi ani, actualizate faţă de memorandumul publicat atunci în 2020“.

Cifra de afaceri a companiei s-a situat la circa 7,2 milioane de euro în 2022, iar pentru 2023 ţinta este de 10 milioane de euro. De asemenea, de la un EBITDA de 1,3 milioane de lei, compania ţinteşte o dublare în 2023. Numărul de angajaţi se ridică la 52 de persoane.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank