♦ Compania a înregistrat o cifră de afaceri de circa 7,2 mil. euro în 2022 şi ţinteşte 10 mil. euro în 2023.
PiaÅ£a de e-commerce a înregistrat o relaÂtivă stagnare la nivelul valorii totale în 2022, la 6,2-6,3 miliarde de euro, însă bugetele de marketing ale magazinelor online au crescut în contextul intensificării competiÅ£iei, atât din partea altor jucători online, cât ÅŸi din partea celor offline, a explicat Dorin Boerescu, CEO ÅŸi acÅ£ionar al 2Performant, în emisiunea ZF InvestiÅ£i în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.
„Bugetele cresc una peste alta. Pentru că a crescut foarte mult competiÅ£ia între magaÂziÂne ÅŸi a crescut competiÅ£ia între sectorul online ÅŸi retailerii offline. Pentru că stagnaÂrea care s-a petrecut anul trecut în comerÅ£ul online nu a fost dată de o încetinire a consuÂmului, cât de o migrare a comportamentului de cumpărare, a consumatorului către offline“.
După doi ani duri de pandemie, în care coÂmerÅ£ul online a crescut accelerat, de la 4,3 mld. euro în 2019 la 5,6 mld. euro în 2020, respectiv 6,2 mld. euro în 2021, oamenii au început să consume mai mult pe canalele offline.
„Oamenii au redescoperit plăcerea de a se duce în mall, de a explora diferite produse ÅŸi de a cumpăra produse fizic în magazin. ÃŽnsă online-ul încă are avantaje, precum aÂvanÂtajul de a avea acces la rafturi infinite sau de a compara ofertele de preÅ£ în câteva seÂcunÂde între 20-30-50 de magazine. Sunt luÂcruri care aduc în continuare creÅŸteri bune“.
ComerÅ£ul online aduce creÅŸteri în contiÂnuare, însă doar pentru magazinele care au înÅ£eles care sunt clienÅ£ii lor, care e comÂporÂtamentul lor de cumpărare, ce le pot oferi ÅŸi în ce mod. „Sunt două categorii aici: sunt magazinele care s-au bazat ÅŸi se mai bazează pe trendul general, ÅŸi-anume dacă va creÅŸte consumul de cumpărături online atunci o să creÅŸtem ÅŸi noi, însă asta a funcÅ£ionat în 2020 ÅŸi parÅ£ial în 2021, în 2022 nu se mai întâmplă acest lucru. Åži în a doua categorie sunt magazinele care au înÅ£eles de ce cumpără oamenii online, care sunt consumatorii care apreciază avantajele comerÅ£ului online ÅŸi le oferă niÅŸte lucruri pe care nu le găsesc în comerÅ£ul tradiÅ£ional“.
2Performant spune că prin platforma de marketing afiliat pe care a dezvoltat-o a generat în primele patru luni şi jumătate 1 milion de vânzări pentru clienţii înscrişi în platformă, comparativ cu anul trecut, când primul milion de vânzări a fost atins în luna august.
„Avem o creştere de 40% pe valoarea vânzărilor, suntem la 45 de milioane de euro vânzări generate pentru magazine. Anul trecut am depăşit 100 de milioane de euro pe tot anul. Anul acesta avem bugetat peste 150 de milioane de euro vânzări generate şi ne uităm la vreo doi ani de acum încolo când vom depăşi 500 de milioane de euro vânzări generate pentru magazine“.
Marketingul afiliat este un soi de parteneriat între companii care pun la bătaie un procent din vânzare şi alţi jucători care sunt plătiţi doar în cazul în care vânzarea este efectuată, magazinul încasează banii şi produsul nu este returnat. În cazul de faţă, parteneriatul este intermediat de platforma 2Performant.
„Piaţa de marketing afiliat este din ce în ce mai bună pentru că este cel mai eficient canal de promovare pentru magazinele online. Practic în marketingul afiliat plăteşti publicitate la cost per vânzare, creşterea pe care noi o marcăm în fiecare lună, în fiecare trimestru, este mult mai mare decât cea a pieţei de e-commerce în general şi asta e o tendinţă care se menţine“.
Principalele sectoare economice din care vin companiile care folosesc platforma 2Performant ca instrument de marketing afiliat sunt din fashion, beauty, industria farmaceutică sau cărţile pentru copii, dar şi nişe precum unghii false.
Planurile companiei pentru 2023 prevăd investiţii de „câteva milioane de lei în platformă“, dar şi o actualizare a planurilor asumate odată cu listarea la bursă în 2020. Atunci, 2Performant ţintea să iasă cu mai mult avânt pe pieţele externe. Astăzi, 14% din încasările companiei vin din pieţele externe.
„Am crescut foarte mult pe România şi recunosc că ne-am focusat mult pe oportunitatea de aici. Însă obiectivul nostru este transformarea 2Performant într-un business global şi am făcut paşi buni în direcţia asta. Ne-a dat puţin în spate anul trecut războiul pentru că începusem un parteneriat cu o reţea de afiliere internaţională bazată în Ucraina şi din cauza a ce s-a întâmplat a trebuit să ajustăm puţin“.
Însă anul 2023 ar trebui să aducă mai multe funcţionalităţi noi în platformă şi strategii de business care să ducă la o direcţie de creştere accelerată în pieţele externe, după cum a subliniat Boerescu.
„Şi în toamnă, pe 9 occtombrie, vom avea un eveniment Ziua Investitorilor în care vom publica planurile noastre pentru următorii doi ani, actualizate faţă de memorandumul publicat atunci în 2020“.
Cifra de afaceri a companiei s-a situat la circa 7,2 milioane de euro în 2022, iar pentru 2023 ţinta este de 10 milioane de euro. De asemenea, de la un EBITDA de 1,3 milioane de lei, compania ţinteşte o dublare în 2023. Numărul de angajaţi se ridică la 52 de persoane.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE