ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Dezvoltatorul Casa Urbană finalizează investiţii de peste 6 mil. euro în trei proiecte boutique din Capitală şi se uită după noi terenuri

16.08.2021, 11:10 Autor: Alex Ciutacu

♦ Compania a mai dezvoltat în ultimii zece ani alte două proiecte în Capitală ♦ Antreprenoarea are în plan alte trei proiecte care ar putea fi lansate şi anunţate anul viitor.

Dezvoltatorul Casa Urbană are în lucru trei proiecte boutique în zone centrale şi ultracentrale din Capitală, reprezentând investiţii de 6 mil. euro, iar în continuare se uită după noi terenuri pentru a lansa proiecte de la începutul anului 2021, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Am căutat să dezvoltăm în zone exclu­si­vis­te. Unul dintre proiecte este situat pe strada Sfin­ţii Voievozi în zona Piaţa Victoriei, dar într-o zonă retrasă cumva tot tumultul din zonă, cu străzi pe care se dezvoltă proiecte si­m­i­lare, cu mare atenţie la detaliile de execuţie, dar care păstrează încă farmecul Bucu­reştiului“. Cele trei proiecte aflate astăzi în lucru însumează circa 60 de unităţi de două, trei şi chiar patru camere, iar finalizarea lor ar putea să aibă loc pe parcursul anului viitor.

„Un alt proiect este în zona Calea Călăraşilor, adiacent cu Piaţa Unirii, piaţa Sf. Ştefan. Este o zonă încărcată de istorie, cu străzi cu case cu regim de înălţime mic, şi care are potenţialul să devină singura zonă rezidenţială cu adevărat din centrul Bucureştiului“.

Proiectul din Calea Călăraşilor este vândut în proporţie de 80%, în timp ce proiectul din Sfinţii Voievozi este vândut în proporţie de 50%. În ceea ce priveşte preţurile, proiectul din Calea Călăraşilor se vinde la un nivel de 2.200 euro/mp plus TVA, iar cel de-al treilea proiect în lucru – Phago – se vinde la preţuri de 2.800 euro/mp plus TVA.

În prezent, antreprenoarea este în căutare de noi terenuri potrivite pentru tipul de dez­voltări şi de proiecte pe care îl promovează, iar următoarele trei proiecte ar putea fi anunţate şi lansate la începutul anului viitor.

„În momentul acesta suntem în căutare de terenuri care să aibă potenţial investiţional pentru nişa pe care noi o abordăm, adică locaţii extrem de avantajoase pentru clienţi, care pot oferi în acelaşi timp şi sentimentul de comunitate, şi căutăm parteneri pentru dezvoltare. În trecut o parte din proiecte le-am dezvoltat în parteneriat cu proprietarii de terenuri şi în acest moment suntem în discuţii pentru încă trei proiecte“.

Dorina Lucu nu a oferit mai multe detalii despre viitoarele proiecte, dincolo de faptul că acestea vor fi tot proiecte boutique premium, cu regim de înălţime redus. Noile proiecte vor fi dezvoltate tot în interiorul Capitalei.

Casa Urbană a început să dezvolte proiecte în anul 2011, când a lansat proiectul Tămâioarei – un proiect boutique de şapte apartamente, care a ajuns la acel moment să fie premiat la Anuala de Arhitectură din Bucureşti. Ulterior, Dorina Lucu a mai construit un proiect, şi le-a lansat pe cele trei care astăzi sunt aproape de finalizare.

„De la proiect la proiect am reuşit să dublăm dimensiunea proiectelor şi să ajungem în momentul de faţă să avem proiecte în cele mai frumoase zone rezidenţiale din Bucureşti, care sunt potrivite pentru tipul de arhitectură pe care noi îl dezvoltă. Dacă primul proiect dezvoltat a avut şapte unităţi, al doilea a avut 16 apartamente localizate în zona Ştefan cel Mare“.

Una dintre provocările cu care s-a confruntat Casa Urbană a ţinut de evoluţia preţurilor materialelor de construcţii, mai ales că autorizarea unui proiect în zone centrale sau protejate din Bucureşti înseamnă o durată de 3-5 ani.

„Cu siguranţă a fost cea mai mare provocare a noastă anul acesta, preţurile care au escaladat într-un ritm fără precedent la materiale de construcţii. Am încercat să limităm impactul pe costul final, noi ne-am aflat într-o poziţie în care o mare parte din vânzările noastre erau deja realizate în momentul în care lucrurile au început să se schimbe cu mare viteză“.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank