ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Dan Grigore, Auto Cobălcescu: Este imperativ să investim în panouri fotovoltaice, facturile la energie au crescut foarte mult

03.06.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Dealerii auto, în special centrele mari cu mai multe serviceuri şi showroomuri simt deja presiunea utilităţilor şi au în plan să demareze în perioada imediat următoare investiţii în sisteme energetice precum panourile fotovoltaice pentru a reduce costul cu energia.

„Având în vedere preţurile cu energia, prima investiţie va viza instalarea de panouri fotovoltaice pe clădire pentru a ne asigura o independenţă energetică. Vom avea aproape 1 MW pe 8.000 mp de panouri fotovoltaice. Unii dealeri auto au demarat mai repede astfel de investiţii, alţii urmează cât de curând. Facturile electrice sunt foarte mari, vorbim de zeci de mii de euro pe lună, s-a dublat faţă de anul trecut. Investiţia se va recupera, luând în calcul preţurile de acum, într-un interval de 6-7 ani. Este obligatoriu să realizăm această investiţie. La Piteşti spre exemplu, unde avem un service şi un showroom mult mai mici nu este necesară o astfel de investiţie“, a spus Dan Grigore, directorul general al Auto Cobălcescu în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! realizată de ZF şi CEC Bank.

El a explicat că în cazul livrărilor – principala problemă acum fiind reprezentată de lipsa stocurilor şi termenele mari de livrare faţă de anii anteriori - orice maşină din portofoliu poate fi livrată între 4 şi 8 luni, în cazul unei configuraţii complet noi, care nu este în stoc şi care urmează a intra în producţie.

„Maşini pe stoc nu sunt în acest moment decât foarte puţine. Mai sunt cele din showroom, dar în rest, foarte puţine şi depinde de la marcă la marcă. Modelele Dacia se livrează pe un palier rezonabil având în vedere că maşina este produsă local şi fluxul logistic este mai scurt, dar putem avea surprize şi la cele din import, produse în afara Europei şi care pot veni mai repede decât cele produse în Europa. Depinde totul de tipul contractelor cu furnizorii de componente electronice. Clienţii sunt dispuşi să aştepte acum. Termenele de livrare sunt rezonabile acum“, a spus Dan Grigore.

Interesul major pentru Dacia Spring a dublat volumele maşinilor electrice în România, dar interesantă este evoluţia hibridelor, care sunt din ce în ce mai căutate şi clienţii s-au reorientat dinspre diesel spre hibrid, dieselul este tot mai puţin căutat.

„Dacia Jogger este un model cerut în România, există interes din partea clienţilor. În plus, contează că este produs la Mioveni şi este livrat mai rapid. La Jogger putem discuta de circa 3 luni termen de livrare pentru o configuraţie nouă“, a spus directorul.

Dincolo de electrificare, acum aproape una din şapte maşini este livrată în urma unei comenzi online.

„Achiziţia online nu este chiar 100% online. Începe cu o configuraţie şi un avans, dar etapa următoare implică prezenţa fizică în showroom. Mai sunt aspecte de ordin tehnic precum finanţarea sau discuţii logistice sau chiar aspecte de corecturi de configuraţii. Desigur, este posibilă şi o achiziţie complet online, dar numărul acestora este mic. La Dacia şi Renault vânzările online au punctat o creştere semnificativă, urcând la peste 15% din vânzări“, a spus Dan Grigore.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank