ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Cristian Găvan, MAM Bricolaj: Ne vom extinde prin închirierea de spaţii în centre comerciale, nu prin construcţii noi

14.06.2021, 10:30 Autor: Bogdan Alecu

MAM Bricolaj vizează o extindere la nivel naţional, iar dincolo de Braşov şi Iaşi se uită şi la Timişoara sau Cluj, însă viitoarele magazine vor fi deschise în centre comerciale, nu vor mai fi de sine stătătoare precum primele trei din Bucureşti.

MAM Bricolaj are în vedere o exinderea a companiei inclusiv prin achiziţii de noi firme care să permită o creştere mai rapidă a capacităţii de procesare a elementelor de mobilier.

„Este o strategie pe termen lung pentru a avea în portofoliu şi producători de subansamble de mobilier pentru a putea produce mai repede, mai uşor şi mai bine. Am retehno­logizat deja zona de producţie cu utilaje noi, mai performante, în care am investit deja 500.000 de euro, ca cele două linii de producţie  care au capacitatea de a produce 7 zile din 7 şi de a dubla numărul de elemente procesate. Ne vom extinde prin achiziţii de alte firme şi în alte oraşe pentru că reprezintă o soluţie mai rapidă“, a declarat Cristian Găvan, fon­dator al MAM Bricolaj.

La finalul lui 2020, MAM Bricolaj şi-a consolidat şi compo­nenta de producţie, în contextul în care retailerul a cumpărat 50% din acţiunile producătorului de panouri pentru construcţii Geomam Pal Group, într-o tranzacţie de peste 800.000 de lei. Cristian Găvan deţinea deja 50% din această companie.

Retailerul de materiale de construcţii MAM Bricolaj, deţinut de familia Găvan, va deschide până la sfârşitul acestui an două magazine noi, în Braşov şi Iaşi.

„Al patrulea magazin în Bucureşti depinde de spaţiile pe care le identificăm deoarece trebuie amplasate în zone cu vad comercial, cât mai vizibile. Dacă vom găsi în acest an atunci deschidem şi aici, altfel mergem doar la Braşov şi apoi la Iaşi. În ambele oraşe vom merge prin închiriere“, a spus Cristian Găvan. El a explicat că pro­cesul de achiziţie a unui nou teren pentru construcţia unui magazin durează mult prea mult şi implică costuri prea ridicate.

„Zona de construcţii a devenit foarte dificilă pentru a mai merge prin magazine construite din noi. Ce a făcut primarul general în Capitală se întâmplă şi în alte oraşe iar de la cumpărarea terenului la deschidere trec trei ani, extrem de greu merg lucrurile în relaţia cu statul. Ca să obţii orice hârtie durează 30 de zile iar ca să obţii un magazin treci prin «furcile caudine» ale organelui statului. Dar acum căutăm vad comercial, căutăm inclusiv în centre comerciale. Investiţia într-un magazin dintr-un centru comercial este de circa 500.000 de euro şi deschizi în trei luni, nu trei ani. Şi Timişoara şi Cluj sunt pe radar, am discutat cu consultanţi imobiliari deja să ne prezinte ocaziile“, a spus Cristian Găvan.

Compania a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de aproape 40 de milioane de lei, cu 36% mai mult comparativ cu anul precedent. Estimările sunt ca businessul să ajungă la 70 de milioane de lei în 2021, potrivit informaţiilor transmise în vederea realizării anuarului ZF Cei mai mari jucători din economie – ediţia 2021, care va apărea pe piaţă în perioada următoare.

Profitul de 3,6 milioane de lei realizat anul trecut a fost cu o treime mai mare decât în 2019, iar numărul mediu de angajaţi a ajuns la 102, plus aproape 30 într-un an. Bugetul de investiţii al retailerului pentru 2021 este de 14,6 milioane de lei.

„La T1 am avut o creştere de 45% a cifrei de afaceri, o creştere de 26% a numărului de tranzacţii la 72.000 de tranzacţii în cele două magazine, iar la finalul lunii martie am deschis şi cel de-al treilea magazin din Bucureşti în Prelungirea Ghencea“, a spus Cristian Găvan.

MAM Bricolaj a lucrat trei ani pentru a se lista la bursă, iar în septembrie 2020 un număr de 93 de acţionari au cumpărat 25% din companie pentru suma de 8,5 mil. lei. Acţiunile companiei au intrat la tranzacţionare în ianuarie 2021, iar capitalizarea bursieră a MAM Bricolaj a ajuns la circa 92,9 mil. lei.

Mai mult de cinci magazine noi de bricolaj ar urma să-şi deschidă uşile în următorii doi ani în România, sub „semnătura” Leroy Merlin, Hornbach şi MAM Bricolaj, arată datele centralizate de ZF, pe baza anunţurilor făcute de companii. Luând în calcul investiţiile medii pentru magazinele deja existente sub aceste branduri, totalul sumelor alocate pentru aceste deschideri sare de 60 de milioane de euro. Nici în 2020 companiile nu au stat pe loc.

Într-un an în care construcţiile şi retailul cu materiale de profil au fost printre puţinele sectoare care au continuat să funcţioneze, în vreme ce majoritatea economiei a suferit de pe urma pandemiei, retailerii din bricolaj au pariat în 2020 pe extindere. Astfel, şapte magazine noi cu materiale de construcţii, dintre care unu de tip outlet, au completat piaţa de bricolaj din România anul trecut, arată o analiză a ZF.

Micile reparaţii, reamenajarea unor spaţii pentru a oferi loc pentru joaca sau şcoala copiilor, amenajarea unor spaţii de depozitare s-au regăsit printre preocupările din această perioadă, ceea ce a ţinut pe plus piaţa de bricolaj, o industrie de peste 4 miliarde de euro anual.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank