ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Cristian Bădescu, Inatech Packaging: A durat aproape un an şi jumătate să obţinem autorizaţie de colectare şi prelucrare deşeuri de material plastic

25.07.2023, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

♦ Cifra de afaceri a Inatech Packaging s-a ridicat la 8,2 mil. euro în 2022, de la 6,3 mil. euro în 2021, iar pentru anul acesta vizează o creştere la peste 9 mil. euro.

Ecosistemul de reciclare din România are nevoie de mai multe capacităţi prin care companiile să valorifice deşeurile, transformându-le într-o nouă materie primă, însă autorităţile emit cu întârzieri foarte mari autorizaţiile pentru astfel de activităţi, a explicat Cristian Bădescu, CEO şi acţionar majoritar al Inatech Packaging, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Lipsesc foarte multe din piaţa de reciclare, dar din păcate suntem cumva departe de lumea civilizată în zona asta şi este destul de greu de pătruns. Deşi gândurile mele au fost unele foarte bune, a durat aproape un an şi jumătate să obţinem autorizaţie de colectare şi prelucrare deşeuri de material plastic. Mai mult, autorizaţia se obţine la nivel de judeţ, ca să colectezi în Prahova trebuie să te autorizezi separat şi în Prahova, spre exemplu. E o birocraţie foarte mare în zona asta“.

Grupul Inatech Packaging a fost lansat în urmă cu mai bine de un deceniu de Cristian Bădescu, activ atât în distribuţia de ambalaje pentru zona industrială, cât şi în producţia de ambalaje customizate din spumă de polietilenă expandată. La acestea se adaugă o a treia direcţie de business, pe materiale izolatoare pentru construcţii. Grupul are producţie şi logistică în judeţele Ilfov, respectiv Oradea.

„În primul rând, pe zona de distribuţie punem în piaţă destul de mult plastic, fapt pentru care, ca să închidem cercul reciclării, am decis să intrăm pe zona de colectare şi prelucrare a deşeurilor de material plastic. Noi ducem material plastic în piaţă către clienţi, apoi le colectăm deşeurile împreună cu deşeurile rezultate din producţia noastră, le transformăm în granule şi granula o reintroducem în circuit, în producţie“.

Antreprenorul vizează în special ambalajele din material plastic de tip LPDE (polietilenă de joasă densitate) şi spune că acesta poate fi reintrodus în circul de nenumărate ori.

„Într-adevăr, plasticul îşi pierde proprietăţile de la prima reciclare într-o mica măsură. Dar sunt nişte aditivi care se introduce în compoziţia materialului şi se revigorează să spun aşa“.

Nevoia pentru companii care să valorifice deşeurile este mare, întrucât România este deficitară în această privinţă, după cum a avertizat OIREP-ul Clean Recycle într-o altă ediţie a emisiunii ZF Investiţi în România. În cazul Inatech Packaging, Bădescu vrea să atragă şi fonduri europene pentru partea de reciclare.

„Avem planuri, deşi am avut în anii anteriori experienţe neplăcute în zona asta, am cam muncit degeaba de fiecare data, deşi ne încadram din toate punctele de vedere. Luăm în calcul şi aceste proiecte. În zona de reciclare vrem să ne axăm, consider că este de viitor“.

Cifra de afaceri a Inatech Packaging s-a ridicat la 8,2 mil. euro în 2022, de la 6,3 mil. euro în 2021, iar pentru anul acesta vizează o creştere la peste 9 mil. euro. Compania are 58 de angajaţi. Un procent de 70% din business este reprezentat de distribuţie, iar 30% înseamnă astăzi producţia.

Recent, compania a operat o extindere în Oradea şi a inaugurat un terminal cargo, al doilea hub logistic Inatech Packaging, prin care pariază pe pieţele externe.

„Practic suntem operaţionali în terminalul cargo din luna martie a acestui an, de acolo deservim zona de vest a României şi clienţii din Ungaria. Atât în Ungaria, cât şi în Bulgaria am intrat pe zona de marketplace în primă fază. Ulterior, în funcţie de evoluţia lucrurilor existând posibilitatea să ne deschidem depozite locale“.

La finalul anului trecut, circa 7-8% din business a venit din pieţele externe, însă compania este abia la început de drum. Anul acesta vrea să depăşească 10% pe Ungaria şi Bulgaria, iar în următorii ani vrea să devină un jucător important în regiune.

„Sper să fim un jucător important în regiune în 2025, acesta este planul meu. Iniţial ţinteam 10 mil. euro afaceri, dar cred că vom atinge deja în 2024 acest nivel. Sperăm să avem locaţii noi deschise în regiune, în Bulgaria, în Ungaria, şi să ne axăm foarte mult în zona de export“.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank