ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Ciprian Stănescu, Social Innovation Solutions: Avem nevoie de educaţie financiară în şcoli

02.06.2021, 17:00 Autor: Bogdan Alecu

„Lipsa educaţiei financiare din şcoli poate fi interpretată drept o ameninţare la adresa securităţii naţionale.“

Educaţia financiară şi antrepre­no­rială trebuie să înceapă de pe băn­cile şco­lilor, iar elevii ar trebui să ştie să calculeze o dobândă, nu să poa­tă fi induşi în eroare mai târziu.

Ciprian Stănescu - managing part­ner la Social Innovation Solutions (SIS), o organi­zaţie ce oferă suport pen­tru antre­pre­nori, companii şi policy makers în inova­ţie so­cială şi trenduri de viitor, a dema­rat un studiu prin iZi Data prin care să identifice intenţiile şi apetitul pentru antre­pre­noriat în cazul tinerilor.

„Studiul este în lucru. Noi îl facem deoarece nu există suficiente date în piaţă pentru noi ca incubator de afaceri. Vrem să ştim de ce tinerii nu intră în antreprenoriat şi ce in­te­re­se au. Unde găsesc curajul de a porni un business aici. Am lansat de cu­rând un incubator de afaceri Future Makers pentru Europa Cen­trală şi de Est. Exstă date recente care arată un trend în Europa Cen­trală şi de Est care arată că tot mai mulţi tineri de liceu sunt tot mai in­te­resaţi de an­tre­prenoriat“,  a spus Ciprian Stănescu

„Ce vedem în Ro­mânia după trei ani de astfel de proiecte este că avem un număr mare şi foarte mare de tineri, de 30-40% care ar dori să demareze un business, interesaţi de antreprenoriat. Noi prin studiu dorim să vedem şi de ce sunt interesaţi de antreprenoriat – de la nevoia de independenţă şi de la ideea de a nu avea un şef“, a mai spus el.

SIS organizează incubatoare ca Future Makers, Social Impact Award sau Transformator, precum şi platformele de conversaţii Future Summit, Future Talks sau Future Magazine.

El a subliniat că pe piaţă este nevoie de o mai bună educaţie financiară încă de pe băncile şcolilor.

„Lipsa educaţiei financiare din şcoli poate fi interpretată drept o ameninţare la adrese securităţii naţionale. România este pe unul dintre ultimele locuri din Europa când vine vorba de aducaţie financiară. Lucrăm cu liceeni din toată ţara şi discutăm şi despre educaţie financiară. Ce vedem în ultimii 3-4 ani este o creştere a interesrului tinerilor liceeni faţă de antreprenoriat şi faţă de noi tehnologii“, a explicat Ciprian Stănescu.

Nu în ultimul rând, primăriile pot susţine ideile de antreprenoriat prin punerea la dispoziţie a tinerilor spaţii care să funcţioneze drept incubatoare de afaceri.

„Sunt consilii judeţene şi primării în ţară, cum ar fi regiunea de nord-est care încurajează antreprenoriatul prin incubatoare de afaceri. Acum suntem într-o perioadă în care vedem o mult mai multă deschidere faţă de antreprenoriat din partea mai multor actori ai statului spre digitalizarea economiei. Discutăm cu tot mai mulţi anterprenori, iar cea mai mare provocare nu vine din lipsa de capital sau de acces la capital ci din relaţia cu statul, iar digitalizarea serviciilor publice“, a spus Ciprian Stănescu.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank