„Lipsa educaţiei financiare din şcoli poate fi interpretată drept o ameninţare la adresa securităţii naţionale.“
Educaţia financiară şi antreprenorială trebuie să înceapă de pe băncile şcolilor, iar elevii ar trebui să ştie să calculeze o dobândă, nu să poată fi induşi în eroare mai târziu.
Ciprian Stănescu - managing partner la Social Innovation Solutions (SIS), o organizaţie ce oferă suport pentru antreprenori, companii şi policy makers în inovaţie socială şi trenduri de viitor, a demarat un studiu prin iZi Data prin care să identifice intenţiile şi apetitul pentru antreprenoriat în cazul tinerilor.
„Studiul este în lucru. Noi îl facem deoarece nu există suficiente date în piaţă pentru noi ca incubator de afaceri. Vrem să ştim de ce tinerii nu intră în antreprenoriat şi ce interese au. Unde găsesc curajul de a porni un business aici. Am lansat de curând un incubator de afaceri Future Makers pentru Europa Centrală şi de Est. Exstă date recente care arată un trend în Europa Centrală şi de Est care arată că tot mai mulţi tineri de liceu sunt tot mai interesaţi de antreprenoriat“, a spus Ciprian Stănescu
„Ce vedem în România după trei ani de astfel de proiecte este că avem un număr mare şi foarte mare de tineri, de 30-40% care ar dori să demareze un business, interesaţi de antreprenoriat. Noi prin studiu dorim să vedem şi de ce sunt interesaţi de antreprenoriat – de la nevoia de independenţă şi de la ideea de a nu avea un şef“, a mai spus el.
SIS organizează incubatoare ca Future Makers, Social Impact Award sau Transformator, precum şi platformele de conversaţii Future Summit, Future Talks sau Future Magazine.
El a subliniat că pe piaţă este nevoie de o mai bună educaţie financiară încă de pe băncile şcolilor.
„Lipsa educaţiei financiare din şcoli poate fi interpretată drept o ameninţare la adrese securităţii naţionale. România este pe unul dintre ultimele locuri din Europa când vine vorba de aducaţie financiară. Lucrăm cu liceeni din toată ţara şi discutăm şi despre educaţie financiară. Ce vedem în ultimii 3-4 ani este o creştere a interesrului tinerilor liceeni faţă de antreprenoriat şi faţă de noi tehnologii“, a explicat Ciprian Stănescu.
Nu în ultimul rând, primăriile pot susţine ideile de antreprenoriat prin punerea la dispoziţie a tinerilor spaţii care să funcţioneze drept incubatoare de afaceri.
„Sunt consilii judeţene şi primării în ţară, cum ar fi regiunea de nord-est care încurajează antreprenoriatul prin incubatoare de afaceri. Acum suntem într-o perioadă în care vedem o mult mai multă deschidere faţă de antreprenoriat din partea mai multor actori ai statului spre digitalizarea economiei. Discutăm cu tot mai mulţi anterprenori, iar cea mai mare provocare nu vine din lipsa de capital sau de acces la capital ci din relaţia cu statul, iar digitalizarea serviciilor publice“, a spus Ciprian Stănescu.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE