ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Attila Korodi, Miercurea Ciuc: Un oraş de 37.000 de locuitori trebuie să fie unul deschis dacă vrea să fie competitiv. Mizăm pe evenimente culturale

23.07.2021, 00:08 Autor: Bogdan Alecu

♦ Miercurea Ciuc mizează pe organizarea de evenimente culturale pentru a atrage turişti, dar şi pe investiţii private. Printre cele mai importante industrii din zonă, cea a berii alături de cea a apelor minerale pot aduce noi investiţii, dar şi turişti.

Organizarea de evenimente culturale şi sportive repre­zintă una dintre strategiile pe care noul primar din Miercurea Ciuc doreşte să le aplice pentru a atrage noi turişti în oraş, dincolo de cei care vin să viziteze staţiunea Harghita-Băi sau pelerinajul anual de Rusalii de la Şumuleu Ciuc.

„Avem un teatru local, muzică de ca­me­­ră, ansamblu folcloric, Muzeul Naţio­nal Se­­cu­iesc. Am avut pelerinajul de la Şumuleu, un festival de teatru pentru uni­ver­sităţile de teatru, festival de jazz, pro­gra­me culturale şi un circuit – turul Ţinutului Secuiesc la ciclism în august după care vine un festival de muzică de percuţie. În sep­tem­brie va ur­ma un running festival, în octom­brie un festi­val de muzică de orgă de­oarece avem bise­rici cu orgi de foarte bună calitate. Un oraş de 37.000 de locuitori dacă vrea să fie com­pe­titiv trebuie să rămână deschis, să fim o pun­te de întâlnire prin in­ter­mediul culturii şi sportului. La Şumuleu Ciuc avem nevoie de investiţii pentru ca pelerinajul să atingă un nivel calitativ cu ce vedem la nivel euro­pean“, a spus Attila Korodi, primarul muni­cipiului Miercurea Ciuc.

Turiştii din Miercurea Ciuc depind de pe­rioadă şi evenimente, jumătate din Româ­nia şi jumătate din Ungaria. Cei din Româ­nia provin din marile oraşe. La Harghita-Băi vin turişti din zona Moldovei.

El a subliniat că zona poate atrage şi din punct de vedere cultural în condiţiile în care în zonă există satele secuieşti, iar secuii încă sunt acolo, spre deosebire de satele săseşti din sudul Transilvaniei de unde saşii au plecat în anii ‘90.

„În zonele săseşti au investit oameni din ma­rile oraşe ale României şi au creat acolo co­munităţi. Aici trebuie să promovăm şi noi busi­nessurile mici în marile oraşe. Com­po­nenta culturală din zonă poate fi întărită cu ajutorul parteneriatelor. Toţi care locuiesc în zona metropolitană a Ciucului se pot sprijini re­ciproc. Unele localităţi nu pot oferi anu­mite servicii,  dar o pot face altele. Distanţele nu sunt mari. Noi putem arăta clădiri spe­cifice zonei, avem sate cu case secuieşti, porţi secuieşti“, a subliniat Attila Korodi.

Tot în zonă spre exemplu, dar mai mult spre Covasna, membrii vechilor familii nobiliare precum Kalnoky sau Mikes au revenit în zonă pentru a promova cultura locală atât în România cât şi la nivel european.

Industria berii este foarte importantă în oraş în condiţiile în care în zonă sunt mai multe fabrici de bere.

„Aici se produce cea mai bună bere Heineken, iar acest lucru s-a decis în cadrul unui concurs, aici se produce şi berea Ciuc şi berea Harghita şi nu departe de Miercurea Ciuc se produce Csiki Sor. Industria berii este una semnificativă precum cea a apelor minerale. Avem un îmbuteliator în oraş şi alte două în zonă. Avem cloaborări cu astfel de companii şi vrem să fie partenerii noştri pentru a întări atractivitatea zonei. Ei au acces la produse de calitate aici deoarece materia primă, apa, este una foarte bună şi sunt oameni care lucrează în domeniul apelor şi berii de mulţi ani“, a spus primarul.

De asemenea, cei de la Csiki Sor au de asemenea în plan investiţii în Miercurea Ciuc în contextul în care vor să extindă lanţul de berării. Una dintre acestea va fi deschisă şi în Centrul Vechi din Bucureşti aşa cum se regăsesc şi în zona centrală din Budapesta.

„De anul viitor Miercurea Ciuc va fi penru Csiki Sor o bază mai solidă. Avem discuţii ca grupul să aibă aici un centru logistic prin care să livreze materie primă şi tot ce înseamnă furnizare de servicii către berăriile sub brandul Csiki Sor. Doresc şi ei să fie mai aproape de Miercurea Ciuc iar noi dorim să-i sprijinim. De asemenea şi Heineken doreşte să lărgească activitatea din oraş. Companiile din industria alimentară aduc un aport important economiei locale“, a spus primarul.

În ceea ce priveşte dezvoltarea oraşului noua administraţie a creat în cadrul primăriei un birou pentru atragerea de investiţii economice.

„Noi avem un oraş atractiv, dar locuitorii au nevoie şi de venituri, iar pentru asta avem nevoie de companii competitive. Creşterea veniturilor trebuie să fie constantă şi este greu să concurezi cu marile centre regionale. Veniturile medii ale locuitorilor sunt mai mari deoarece ei nu depind doar de salariu ci mai au venituri şi din zona rurală unde au proprietăţi. Trebuie să lucrăm la acest aspect şi putem face acest lucru dacă vom avea mai multe companii în oraş cu cerere mai mare pentru forţa de muncă bine calificată“, a spus primarul.

În ceea ce priveşte infrastructura, Miercurea Ciuc va fi la circa 60 km de viitoarele autostrăzi Tg Mureş-Iaşi şi Braşov-Bacău, iar între acestea ar putea fi construit un drum expres.

„Orice conexiune cu o autostradă care ne introduce în circuitul european este important deoarece aduce investiţii. Impactul direct este greu de calculat“, a spus Attila Korodi.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank