ZF Investiți in România

Mariana Ioniţă, CNAIR: În decembrie este gata centura Bacăului (cu un an şi două luni mai devreme), iar anul viitor drumul expres dintre Craiova şi Slatina. Ce proiecte ar mai putea fi gata în 2021

29.11.2020, 02:00

Documentaţia realizată temeinic pentru proiectul de infrastructură şi modul în care se organizează antreprenorii reprezintă cele mai importante două elemente care pot garanta o execuţie rapidă a unui proiect, sau întârzierile pe ani de zile.

Documentaţia, studiile de fezabilitate, cu cât sunt realizate mai bine înainte de înce­perea lucrărilor pot duce la o execuţie rapidă, sau la ani de întârzieri, iar la fel de important este ca antreprenorul general, cel care câştigă licitaţia, să se organizeze pentru a demara lucrarea.

„Documentaţia pe care o scoatem dă startul unui proiect. Dacă este realizată conştiincios, cu simţ de răs­pundere, nu ai cum să mergi mai de­parte. A doua piedică este dată de or­gani­zarea antreprenorilor. Sunt mulţi antreprenori străini care uneori au pro­bleme de organizare“, a spus Mariana Ioniţă, directorul general al Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Cel mai des invocat exemplu este varianta ocolitoare a Bacăului, proiect construit de Dorinel Umbrărescu prin UMB Spediton, unde primul tronson din A7, autostrada Moldovei, este finalizat cu mai bine de un an înainte de termen.

„În cazul variantei ocolitoare a Bacăului ne-am aflat chiar în economii faţă de contract şi economii de timp deoarece se dă în trafic cu un an şi două luni mai devreme. Varianta ocolitoare de la Rădăuţi s-a recep­ţionat cu 8-9 luni mai devreme“, a spus Mariana Ioniţă.

Miza anului 2021 va fi demararea lucrărilor pe noi tronsoane din A7.

„Anul viitor sunt şanse să vedem intrarea pe şantier în cazul tron­soanelor Ploieşti-Buzău şi Buzău- Focşani din Autostrada Moldovei“, a subliniat directorul CNAIR.

Următorul pas îl reprezintă lucrările la drumul expres dintre Craiova şi Piteşti, cel care ar accelera industria auto din Dolj şi ar reprezenta o gură de oxigen pentru uzina Ford.

„Am certitudinea ca în 2021 loturile 1 şi 2 din primul tronson al drumului expres Craiova-Piteşti să fie date în trafic deşi termenul era 2022. Vor fi gata în toamna-iarnă 2021.“

„Drumul expres evoluează foarte bine, acolo vom intra şi cu lotul 3. Pe lotul 4 există o problemă, s-a cerut o reanaliză a procedurii de achiziţie la Curtea de Apel dar sperăm că în cursul anului viitor să fie clarificată situaţia şi să trecem la proiectare“, a spus Mariana Ionţă.

Cea mai importantă inaugurare din luna decembrie va fi primul lot din autostrada A10 Sebeş-Turda.

„Cu Sebeş-Turda, primul lot, suntem aproape de final şi pregătim darea în trafic la începutul lunii decembrie. Sebeş-Turda lotul doi a revenit pe program normal şi de asemenea va fi dat în trafic în prima jumătate a anului viitor“, a explicat directorul CNAIR.

Ea a subliniat că urmăreşte nu doar proiectul în sine, ci şi integrarea acestuia, motiv pentru care, în cazul podului peste Dunăre de la Brăila deja se lucrează la proiectul drumurilor de legătură, iar în prima parte a lunii decembrie vom da primele autorizaţii pentru drumurile de legătură ale podului.

De asemenea, pe A3 Râjnov-Cristian se lucrează şi este aproape gata pentru darea în trafic, însă fiind zonă de munte, comapani de drumuri va vedea în următoarele zece zile daca vor putea sau nu să dea în trafic.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.