ZF Investiți in România

Investiţi în România! Vetro Solutions pune în funcţiune fabrica de medicamente veterinare de la Iaşi în vară. Compania este în discuţii şi cu potenţiali parteneri pentru care ar putea produce sub contract

05.04.2021, 19:45 Autor: Alex Ciutacu

♦ Compania vrea să ocupe cel puţin 30% din capacitatea fabricii până la finalul anului, urmând să ajungă la 70% în 2022. ♦ Cifra de afaceri a Vetro Solutions a depăşit 60 mil. lei după o creştere de 15%, în timp ce profitul s-a apropiat de 3 mil. lei după o creştere de 40%.

Furnizorul de medicamente ve­terinare Vetro Solutions se pregă­teş­te să pună în funcţiune anul acesta fa­bri­ca pe care a construit-o la Iaşi în urma unei investiţii totale de circa 4,5 mil. euro şi vrea să ajungă la 30% din capa­citate în 2021, respectiv 70% în 2022, a explicat Coca Caşcaval, direc­tor ge­neral, Vetro Solutions, în emi­siu­nea In­vestiţi în România, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank. 

„Mai avem o ultimă etapă inves­ti­ţională de finalizat şi zona pro­ce­du­rală, de autorizare a produselor de fa­bricaţie şi termenul de imple­mentare ar fi august 2021, dar anti­cipăm că la finalul lunii mai, începutul lu­nii iunie vom fi­naliza, în func­ţie şi de dispo­ni­bilitatea auto­rităţilor de a veni în inspecţia de certificare“. 

Proiectul pentru această fabrică este demarat din 2019 şi este finanţat în pro­porţie de 70% din fonduri euro­pe­ne.

Unitatea de pro­ducţie va aco­peri o gamă largă de pro­duse, de la medicamente pe zona de prevenţie şi trata­men­te, în trei forme farmaceutice. 

„Marele avantaj al uni­tăţii de producţie de la Iaşi va fi flexibilitatea, deci ,capacitatea de a adapta produc­ţia în funcţie de ce­rinţele pieţei. Aici ne gândim la tipuri de produse pentru că vom putea fa­brica toate formele farmaceutice care sunt în spectrul uz oral, mă refer la capsule, comprimate, soluţii, pul­beri, vitami­ne, atât pentru animalele de compa­nie, cât şi pentru ferme“. 

Vetro Solutions este în discuţii în acest moment şi pentru parteneriate de producţie, atât în piaţa locală, cât şi în piaţa externă, în contextul în care investiţia a fost gândită de la în­ce­put ca o capacitate la standarde internaţionale. 

„Suntem în discuţii cu câţiva parteneri să realizăm şi fabricaţie sub con­tract, să fabricăm pentru alte com­panii, astfel încât estimarea noas­tră este ca până la finalul anului să putem asigura un minim de 30% al gradului de utilizare a capacităţilor de producţie, iar anul viitor să atin­gem 70%. (...) Ne uităm şi la export pentru că este o investiţie aliniată la cerinţele internaţionale privind bunele practici de fabricaţie“. 

Vetro Solutions funcţionează în principal pe zona B2B, întrucât lucrează cu peste 7.400 de cabinete veterinare din întreaga ţară. Acum, compania are în derulare investiţii pentru un marketplace care ar trebui să diversifice oferta pentru cabine­te­le veterinare, dar şi să faciliteze o intrare indirectă pe segmentul B2C. Investiţia totală este de peste 3 mil. euro, cu 70% finanţare europeană nerambusabilă. 

„Prima etapă a fost încheiată şi urmează etapa de contractare şi etapele următoare de dezvoltare. (...) Atât la nivel european cât şi în ţara noastră, ceea ce va caracteriza activitatea cabinetelor veterinare în următoarea perioadă va fi modul în care se adaptează la cerinţele pieţei, la cerinţele proprietarilor de animale, în termeni de difersitatea serviciilor şi diversitatea produselor pe care le oferă“. 

Astfel, dincolo de marketplace de produse, platorma va aduce pentru cabinetele veterinare elemente de managementul resurselor, financiar şi marketing, păstrând în centrul ei medicul veterinar. 

„Va fi o extensie spre b2c, dar prin intermediul cabinetelor veterinare, vrem să venim alturi de ei cu o soluţie care să le asigure flexibilitate şi posibilitatea de a diversifica, de a fi mai aproape de proprietar. (...) Conform graficului nostru, sperăm să putem fi în piaţă cu ea la începutul anlui viitor“.

Proiectul marketplace-ului, dar şi avântul dezvoltării în general au declanşat nevoia pentru un spaţiu logistic propriu, întrucât compania funcţionează astăzi cu spaţii închiriate în acest sens. Pentru acest proiect, Vetro a accesat un ajutor de stat pentru investiţii în valoare de aproape 1 mil. euro. 

„În perspectiva în care dezvoltăm marketplace şi ne vom adresa proprietarilor de animale prin intermediul cabinetelor şi vom creşte paleta de produse, e firesc că va creşte nevoia de spaţii de depozitare, atât ca suprafaţă, cât şi ca optimizare de procese. Am aplicat şi am primit aprobre pentru un proiect pentru dezvoltarea unei capacităţi logistice la intrarea în oraş, o investiţie de 8,5 mil. lei, din care finanţarea este 50%, iar diferenţa este din surse proprii. În termen de o lună vom anunţa probabil prima etapă de licitaţii“.

Vânzările Vetro Solutions sunt reprezentate în proporţie de 70% de segmentul animalelor de companie, cu 30% fiind adus de segmentul fermelor. 

„Anul trecut am înregistrat o creştere de 20% pe segmentul animalelor de companie şi de doar 3% pe zona fermelor. Din păcate, lucrurile se menţin şi anul acesta“. 

Vetro Solutions a fost fondată de medicul veterinar Dumitru Fodor în urmă cu nouă ani şi este controlată de acesta. Compania a ajuns în 2020 la afaceri de peste 60 mil. lei, după o creştere de 15%, în timp ce profitul s-a apropiat de 3 mil. lei după o creştere de 40%. 

„Pentru 2021 am bugetat o creştere de 20% în termeni de venit şi o creştere mai semnificativă pe zona de profitabilitate, având în vedere că anumite zone în care am investit anul trecut ar trebui să dea rezultate anul acesta, mă refer la resurse umane şi la procesul de rebranding“. 

Coca Caşcaval este de părere că există în continuare mult loc de creştere pe piaţa produselor şi serviciilor pentru animale de companie, în contextul în care numărul de proprietari de animale de companie este în creştere, iar evoluţia din alte ţări ne arată că şi în România de vor dezvolta noi verticale. 

„Putem vorbi de zona de asigurări medicale, care încă nu este dezbătută la noi, dar peste 2-3 ani vom discuta despre acest segment, asigurarea medicală a animalelor de companie“. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank