ZF Investiți in România

Investiţi în România! Ştefan Ormenişan, director de creaţie, MindtheGap: Avem plănuite investiţii de 600.000 de euro şi continuăm să lansăm colecţii. Ne pregătim să deschidem magazine proprii în Londra, Paris, Milano şi Amsterdam

31.07.2020, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

Investiţia pentru un magazin propriu MindtheGap într-o zonă bună din Londra poate ajunge până la 1 milion de lire sterline.  

Casa de design şi producţie MindtheGap, cu un por­tofoliu care cuprinde peste 800 de elemente de design şi decoraţiuni, are în plan lansarea de noi colecţii în urma unor investiţii de circa 600.000 de euro şi vrea să înceapă inaugurarea de maga­zine proprii în marile capitale europene, a explicat Ştefan Ormenişan, director de creaţie şi co-fondator al MindtheGap, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Am lansat a treia colecţie de lifestyle chiar în plină pandemie şi plănuim colecţii mai complexe, care cuprind o gamă largă de produse de interior asortate împreună. Vrem să mai investim în perioada următoare în jur de 600.000 de euro pentru alte două colecţii, una inspirată din Transilvania şi una inspirată din motive tradiţionale româneşti, secuieşti, ungureşti şi să­seşti“, a declarat Ştefan Ormenişan, care a pus bazele brandului Mind­the­Gap în 2016, alături de Victor Şerban. 

Înainte de crearea brandului MindtheGap, compania Global Art Production „ care operează businessul - se ocupa cu producţia elementelor de design sub private label, adică pro­duceau pentru alte branduri, în special din piaţa britanică. Odată cu venirea acordului pentru Brexit, condiţiile din Marea Britanie s-au schimbat, iar cei doi au creat brandul propriu, cu care au ajuns la afaceri de peste 14 milioane lei în 2019. 

Cu produse premium care ajung în 80 de ţări, MindtheGap vinde sub 7% din producţie pe piaţa locală. Acum, pentru a-şi consolida poziţia în faţa clienţilor din pieţele internaţionale, compania vrea să înceapă inaugurarea unor magazine proprii, în marile oraşe europene, dar planurile sunt întârziate de criza actuală. 

„Aveam în plan să deschidem un magazin la Londra pentru că expunerea într-un spaţiu propriu este mult mai importantă, mai ales când ai o gamă de produse. (...)“ 

„Visam să fie gata primul magazin în Londra chiar în toamna aceasta sau la începutul anului viitor, dar probabil totul se va decala cu un an. Avem în plan 3-4 magazine, în Londra, Paris, Milano şi Amsterdam. Din discuţiile cu partenerii, investiţia este cuprinsă între 600.000 şi 1 milion de lire sterline, ceea ce include toate costurile, inclusiv cele cu salariaţii pe o perioadă de 6-12 luni. Vorbim de o zonă foarte bună în Londra, unde sunt şi celelalte branduri mari din domeniu“, a spus el. 

În ceea ce priveşte formatul magazinelor, acesta ar putea aduce MindtheGap şi într-o zonă de HoReCa, întrucât directorul de creaţie are în plan zone de relaxare în interiorul locaţiilor, un concept întâlnit în cadrul spaţiilor pentru produse premium.

„Planul nostru legat de magazinul din Londra sau de magazinele din Europa include şi o zonă de cafenea în care absolut tot să fie branduit cu MindtheGap, adică e un concept în care vii şi te relaxezi şi poţi să vezi şi produsele, nu doar un magazin de tapet cu trei cataloage şi câteva mostre. Încercăm să creăm mai mult ambianţă şi un stil de viaţă în faţa clientului decât simple produse“, a detaliat el.

MindtheGap are la Târgu Mureş o fabrică şi birourile unde au loc activităţile de creaţie. În acelaşi timp, compania are un birou de creaţie în Cluj, prin care vrea să atragă talente şi să-şi dezvolte echipa. Prin parteneriate, compania mai produce pernele la Târgu Murgeş,iar producţia de mobilier se desfăşoară la Miercurea Ciuc şi Târgovişte.

„Filozofia noastră de business are două componente esenţiale: vindem doar produse realizate din materiale naturale precum lemn, in, bumbac sau sticlă şi încercăm să producem cât mai mult în Europa şi în România. Nu aducem nimic din China, am refuzat de la început, tocmai pentru că Asia a distrus multe businessuri în Europa în ultimii 30 de ani“, a declarat Ormenişan.

Compania colaborează cu producători din ţări precum Marea Britanie sau India pentru producţia de textile, respectiv pentru corpurile de iluminat din alamă sau cupru. 

În viitor, compania are în plan să extindă zona de mobilier şi să intre şi în zona de fashion, întrucât mai multe design-uri se pretează şi în această direcţie. Această mutare ar putea aduce încă o parte din producţie în România, însă nu neapărat prin unităţi proprii, ci prin parteneri. 

Cu 47 de angajaţi şi colecţii noi, MindtheGap ţinteşte o creştere pentru anul 2020, iar businessul se menţine în linie cu evoluţia de anul trecut, până acum. 

Tapetul produs de MindtheGap putea fi regăsit până de curând în mai multe magazine şi din România, precum Leroy Merlin, Mobexpert şi Hornbach, dar compania a început să iasă din aceste canale, întrucât îşi doreşte să continue drumul spre poziţionarea premium.

În ceea ce priveşte planurile de business, compania vrea să deschidă un birou la Dublin pentru a avea acces mai uşor la o plajă largă de finanţatori care înţeleg domeniul decoraţiunilor interioare şi care sunt punctele tari sau punctele slabe ale jucătorilor din piaţă. 

„Strategia noastră de dezvoltare pe termen mediu înseamnă atragerea de investiţii, fie fonduri private, fie de la bănci, iar asta înseamnă expunere mai mare în occident, într-o ţară dezvoltată. Aveam în plan să mutăm în Marea Britanie biroul, dar după Brexit vrem să reducem riscurile. Este mai uşor să atragi bani într-o piaţă matură care ştie ce înseamnă acest business“, a spus Ormenişan.

Printre variantele de finanţare pe care le are în vedere şi pentru care compania poartă discuţii se numără şi piaţa secundară a Bursei de la Bucureşti „ AeRO.  

 

Care sunt principalele probleme identificate de MindtheGap:

► Finanţarea bancară. Este vorba de condiţii de acces. Fiind un business mai special probabil că prezentăm un risc mai mare, cel puţin la prima vedere. Avem o finanţare şi un parteneriat bun chiar şi cu Eximbank, fiind un exportator important. 

► Infrastructura rutieră. Facem mult export şi suferim din cauza costurilor pe care companiile internaţionale de transport le cer. De exemplu, un colet care vine din Marea Britanie către România are un cost aproape înjumătăţit faţă de un colet care pleacă dinspre România spre Marea Britanie, din cauza lipsei infrastructurii.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank