♦ Integratorul de sisteme cere o simplificare a procedurilor existente în relaţia dintre primărie şi mediul privat.
Iniţiativele prin care se doreşte o mai bună conectare a unor oraşe precum Reşiţa sau Arad cu Timişoara ar putea fi benefice pentru mediul de afaceri local, în contextul în care mobilitatea forţei de muncă devine tot mai importantă, a explicat Radu Mihăescu, executive director IoT & Smart Solutions, Deltatel, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.
„Pe de-o parte suntem încântaţi că în Timişoara există o piaţă a muncii ultracompetitivă, dar pe de altă parte ne este tot mai greu să aducem oameni de valoare în companie. Văd două direcţii importante, iar una este legată de creşterea capacităţii de mobilitate urbană şi aici salut iniţiativele de a lega Reşiţa sau Aradul de Timişoara, în aşa fel încât forţa de muncă din vest să fie mai mobilă“.
Cealaltă direcţie pe care a subliniat-o compania în legătură cu forţa de muncă din Timişoara ţine de parteneriate cu instituţii de învăţământ precum Politehnica din Timişoara şi Universitatea de Vest.
Compania timişoreană Deltatel este unul dintre cei mai mari integratori de sisteme din industria telecomunicaţiilor din Europa de Sud-Est, cu afaceri de 12,7 mil. euro în 2020 şi birouri stabilite în Timişoara, respectiv Sofia. Jucătorul are în prezent cica 430 de angajaţi.
„Anul acesta am investit peste 1,5 mil. lei în echipamente şi în dezvoltarea unor linii de produse, iar planurile noastre sunt să investim în continuare cel puţin aceeaşi valoare până la finalul anului pentru a ne diversifica. Noi funcţionm în toată Europa, însă centrul de greutate şi baza noastră de servicii şi producţie sunt la Timişoara“.
Radu Mihăescu a fost prezent în emisiunea Investiţi în România! în timpul unei emisiuni la care a participat şi Dominic Fritz, noul primar al Timişoarei. Conform tiparului emisiunii, acesta a venit ca reprezentant al mediului de afaceri pentru a completa discuţia despre relaţia dintre administraţia locală şi investitori.
„Ca investitor privat vă pot spune ce aşteptăm de la acest mediu de business promiţător din Timişoara, şi-anume predictabilitate şi puncte de contact concrete între noi, investitori privaţi, şi primărie. E cunoscut în România hăţişul birocratic de care un investitor privat se loveşte şi aici cred că o simplificare a contactului dintre primărie şi mediul privat ar fi bine-venită“.
El a menţionat că Deltatel nu s-a confruntat efectiv cu blocaje în relaţa cu primăria, dar a descris sistemul per ansamblu ca fiind „greoi“. Pentru a îmbunătăţi relaţia dintre cele două părţi, invitatul a conturat trei direcţii importante.
„Digitalizare, simplificare procedurilor şi proceselor existente în primărie şi, nu în ultimul rând, îmbunătăţirea comunicării în ambele direcţii, dinspre privat spre primărie, şi invers. Toate acestea trei duc la ce ne dorim cu toţii: acel smart city sau oraş inteligent, care înseamnă inteligent şi din partea administraţiei, dar şi din partea cetăţenilor“.
De cealaltă parte a mesei virtuale, primarul Dominic Fritz a recunoscut că mai multe probleme cu care se confruntă investitorii în relaţia cu administraţia pleacă din lipsa unei echipe care să coordoneze răspunsurile cu care diversele direcţii ale primăriei vin către jucătorii din mediul privat – o echipă pe care o înfiinţează acum.
„Din păcate, răspunsul pe care îl obţii de la primărie diferă în funcţie de direcţia cu care vorbeşti. Momentan primăria nu reuşeşte să vorbească cu o singură voce faţă de cetăţeni sau investitori şi aici avem nevoie de mai multă coerenţă în comunicare“.
El spune că vrea să scurteze mai multe procese care încetinesc investiţiile private, întrucât mai multe aspecte pot fi automatizate sau simplificate.
„După 6 luni pot spune că administraţia funcţionează încă după sisteme şi principii vechi de cel puţin 10-15 ani. Spre exemplu, când răspundem la sesizări, n-ar trebui să mai stăm după fiecare ştampilă, ci să răspundem la un e-mail rapid, în maximum două zile. La fel, dacă ceri un certificat de urbanism, asta nun ar trebui să implice o mână de oameni care lucrează pe hârtie câteva săptămâni, acolo prin digitalizare trebuie să scoţi un certificat de urbanism într-un timp foarte scurt“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE