Caută doar în titlu
ZF Investiți in România

Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Marius Veleşcu, Barrier Vacuum Bags: Am pivotat în criză în direcţia producţiei de ambalaje pentru măşti sau mănuşi sanitare, cu o investiţie de 200.000 euro. „Am vrut să reducem dependenţa faţă de Asia.“

03.08.2020, 18:15

   

 Compania a început businessul în 2011 ca importator şi distribuitor, însă în urmă cu trei ani a decis să demareze producţia la Iaşi.

Producătorul de pungi pentru vidat Barrier Vacuum Bags a decis la începutul crizei să-şi amâne planurile de dezvoltare şi să pivoteze înspre producţia de ambalaje pentru măşti şi mănuşi sanitare, printr-o investiţie de 200.000 de euro, în contextul în care compania voia să diminueze de­pendenţa faţă de producătorii din Asia, a explicat Marius Vele­şcu, fondator al Barrier Vacuum Bags, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Doream să ne consolidăm po­ziţia în piaţă în 2020, însă odată cu criza sanitară am regândit pla­nul de investiţii şi am pivotat într-o direcţie a producţiei de ambalaje pentru măşti sanitare sau mănuşi de unică folosinţă, o direcţie pe care nu o anticipam anul trecut.

 Am constatat o creştere sub­s­tan­ţială pe anumite produse la care noi eram importatori şi am decis să reducem dependenţa faţă de pro­ducătorii asiatici şi să investim într-o linie de producţie“, a declarat Marius Veleşcu, fondator al Barrier Vacuum Bags, un bu­siness care a început ca impor­ta­tor şi distribuitor, însă a demarat producţia la Iaşi în urmă cu trei ani.

Compania s-a mutat într-un sediu nou ca urmare a unei investiţii de 500.000 de euro, iar în 2020 urma să investească în extinderea capacităţilor de producţie, însă criză actuală i-a schimbat planurile.

„Am fost nevoiţi să schimbăm puţin direcţia şi să producem categorii de ambalaje pe care le considerăm importante doar într-un anumit context, ca cel actual, dar businessul nostru este în direcţia ambalajelor cu bareieră şi aici am fi dorit să progresăm şi să investim în multiplicarea numărului de produse, a categoriilor de produse, într-o funcţionalitate poate diferită a ambalajelor respective“, a spus el.

În acelaşi timp, Barrier Vacuum Bags investeşte într-o nouă linie de producţie care vizează pungile termoizolante cu bariera, ca urmare a obţinerii unui grant european de 200.000 de euro.

„Suntem angrenaţi în implementarea unei linii de finanţare europeană. Este vorba despre o nouă linie de producţie pentru pungile termoizolante cu barieră, adică acele ambalaje pe care le găsim în supermarket, în care se ambalează lactate, poduse din carne, care au nevoie de un mediu cât mai bun, în condiţiile în care ambalajul trebuie să satisfacă şi din punct de vedere vizual anumite cerinţe ale consumatorilor. Grantul de finanţare este undeva la 200.000 de euro, întrucât este un proiect de microindustrializare. Urmează să achiziţionăm echipamentele şi să implementăm proiectul“, a explicat Marius Veleşcu.

Businessul Barrier Vacuum Bags se bazează pe mai multe segmente de piaţă, atât în zona alimentară, cât şi în zona non-alimentară, unde are clienţi din industria de automotive, industria electronică şi cu precădere industria de electronică pentru automotive „ utilizate în ambalarea componentelor electronice în aşa-numite pungi antistatice.

Compania atacă piaţa europeană deja de când a lansat producţia, întrucât produsele sunt listate în platforme precum Amazon. În paralel, producătorul din Iaşi colaborează cu distribuitori din Germania şi Marea Britanie.

Pentru anul 2020, Marius Veleşcu vrea să se încadreze în creşterea cifrei de afaceri pe care şi-a propus-o înainte de criză, de 10%, în contextul în care compania a avut afaceri de circa 1,2 mil. euro în 2019. În prezent, Barrier lucrează cu 15 angajaţi.

 

Care sunt principalele probleme identificate de Barrier Vaccum Bags:

♦ Lipsa de oameni calificaţi. Este o reală problemă, chiar dacă anumite companii au trebuit să îşi trimită oamenii acasă, să facă restructurări, din păcate, nu ne ajută foarte mult situaţia respectivă, în contextul în care nevoia de capital uman e o nevoie de oameni calificaţi, oameni care să fi lucrat într-o industrie, într-o activitate similară cu a noastră. Încercăm să formăm oameni, să îi ajutăm cu informaţii şi să îi implicăm în activităţi de producţie şi să îi formăm la locul de muncă.

♦ Finanţarea bancară reprezintă o problemă pentru companiiile de nivelul nostru. Atât costuri, cât şi condiţiile de acces. Am sesizat o tendinţă de reducere a costurilor. Noi am aplicat şi pentru programul IMM Invest, unde am reuşit să primim finanţare. Dar am constatat că există o tendinţă şi cred că va urma o tendinţă de reducere a costurilor de finanţare.

 

Care sunt principalele probleme identificate de Barrier Vaccum Bags:

♦ Lipsa de oameni calificaţi. Este o reală problemă, chiar dacă anumite companii a trebuit să îşi trimită oamenii acasă, să facă restructurări, din păcate, nu ne ajută foarte mult situaţia respectivă, în contextul în care nevoia de capital uman e o nevoie de oameni calificaţi, oameni care să fi lucrat într-o industrie, într-o activitate similară cu a noastră. Încercăm să formăm oameni, să îi ajutăm cu informaţii şi să îi implicăm în activităţi de producţie şi să îi formăm la locul de muncă.

♦ Finanţarea bancară reprezintă o problemă pentru companiiile de nivelul nostru. Atât costuri, cât şi condiţiile de acces. Am sesizat o tendinţă de reducere a costurilor. Noi am aplicat şi pentru programul IMM Invest, unde am reuşit să primim finanţare. Dar am constatat că există o tendinţă şi cred că va urma o tendinţă de reducere a costurilor de finanţare.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.