ZF Investiți in România

Investiţi în România!, proiect ZF şi CEC Bank. Eugen Saulea, fondator, Essa Group: Noi eram cei recrutaţi în relaţia cu candidaţii, însă în aprilie ne-am trezit cu foarte multe aplicaţii şi putem să propunem 2-3 persoane pentru un post

04.08.2020, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

♦ Essa Group a recrutat 700 de persoane noi de la începutul crizei pentru activitatea de leasing de personal.

Piaţa muncii s-a rea­şezat odată cu înce­putul crizei sanitare şi cu incertitudinea ge­ne­rată de aceasta, întrucât CV-urile au început din nou să se adune pe birourile departamentelor de recrutare, iar piaţa s-a înclinat spre angajator, din nou, a explicat Eugen Saulea, fondator al Essa Group , în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Când era foarte multă cerere în piaţă pentru personal candidaţii speculau. Noi eram cei recrutaţi în relaţia cu ei. Eram chemaţi la interviuri, ei aveau 2-3 interviuri într-o zi şi tu ca angajator primeai răspunsul seara dacă aveai oferta cea mai <<cool>> pentru ei. Ce s-a schimbat? În aprilie ne-am trezit cu foarte, foarte multe aplicaţii, fără să ştim dacă sunt calitative sau nu. Ni se spunea doar «vrem să mun­cim»“, a declarat Eugen Saulea, fondator al Essa Group, o companie care oferă servicii de recrutare de personal şi o suită de servicii de merchandising.

În acelaşi timp, invitatul a subliniat modul în care şi atitudinea oamenilor deja recrutaţi s-a schimbat odată cu reaşezarea din piaţa muncii, astfel încât ei sunt mai motivaţi şi mai flexibili.

„În plus, cei care erau implicaţi în procesul muncii au devenit mult mai motivaţi şi mai flexibili ca şi program. Dacă înainte de pademie comentau cererile adiţionale, pandemia a adus mai multă linişte şi implicare din partea lor. (...) Avem astăzi posibilitatea de a da pe lista scurtă partenerilor pentru un post activ 2-3 aplicaţii, ceea ce nu s-a întâmplat de foarte mult timp în industria noastră, întrucât ajunsesem să recrutăm orice, doar să avem numărul de oameni din comandă“, a spus el.

Cu toate acestea, salarizarea nu s-a schimbat încă, iar fondatorul companiei cu activităţi în recrutarea de personal a explicat că acestea nu vor scădea, întrucât angajaţii din vânzări şi activităţi conexe vânzărilor – unul dintre principalele sectoare în care activează Essa Group – reprezintă tot linia întâi. „Salarizarea ca şi prag a rămas la nivelul anterior. Noi ca şi angajatori nu am umblat la salarizare. Angajaţii se expun, sunt în prima linie. Îi dorim motivaţi pe cei pe care îi angajăm şi îi dorim protejaţi“, a menţionat el. Cu 1.700 de angajaţi permanenţi şi un număr de 700 de oameni care intră şi ies din diverse proiecte, grupul Essa a decis să îşi diversifice activitatea în această criză.

În prima lună a crizei, retailerii căutau angajaţi pentru activităţi de curăţenie şi dezinfectare, dar care să aibă capacitatea de a reface stocuri şi de a realiza mai multe activităţi în acelaşi timp. La scurt timp, aceste comenzi au scăzut, dar au crescut cele din zona de lucrători comerciali, urmând ca din data de 15 iunie compania să înregistreze o revenire de aproape 100% în ceea ce priveşte comenzile conexe vânzărilor.

În continuare, pentru a putea face faţă unui potenţial val doi, dar şi pentru a ţine pasul cu evoluţia consumului şi cererilor din piaţa de recrutare, Essa Group a investit în divizii de call-center, de livrare şi în domeniile conexe, astfel încât să poată oferi clienţilor un lanţ integrat.  

„Noi ne aşteptăm şi la un al doilea val şi un nou blocaj, iar investiţiile noastre curente se orientează către servicii utile dacă scade mobilitate“, a adăugat el.

În acelaşi timp, pentru a ţine pasul cu dinamica din economie şi din piaţa muncii, companiile care oferă servicii de recrutare trebuie să fie flexibile, întrucât perioada actuală este marcată de incertitudine şi de mutări spontane.

„Am devenit foarte flexibili. Dacă înainte de pandemie spuneam că nu delegăm sub o lună de zile, astăzi acceptăm şi comenzi de 8 zile, doar să se întâmple corect, aşa cum au nevoie clienţii“, a explicat Eugen Saulea.

Grupul Essa a înregistat o creştere a cifrei de afaceri de 6% în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând astfel la afaceri 3,3 milioane de euro. Eugen Saulea se aşteaptă ca în 2020, compania să înregistreze afaceri de 14,7 milioane de euro, cu 3% mai mari faţă de cifra de afaceri raportată anul trecut, de 14,3 milioane de euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank