ZF Investiți in România

Investiţi în România! Un proiect ZF&CEC Bank. Cristian Ardelean, Novita Impex: Pentru a concura cu Italia pe piaţa pastelor România trebuie să vină cu produse noi precum cele din făină de mazăre sau linte

03.08.2020, 19:35 Autor: Bogdan Alecu

Compania Novita Impex din Satu Mare, care produce paste făinoase, a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 3,9 mil. lei, în creştere cu 122% faţă de 2019, după ce a reuşit să intre în lanţu­rile de magazine Auchan şi Metro, a declarat pentru ZF Cris­tian Ardelean, directorul de vânzări al companiei. Producă­torul este deţinut de Margareta Ardelean.

El a subliniat că Româia trebuie să îşi găsească propria nişă de piaţă pentru a concura pe o piaţă a pastelor dominată de Italia, Ungaria sau Polonia. „Nişa noastră ar trebui să fie din cate­goria bio sau din făină de ma­zăre sau linte, din categorii deo­sebite“, a spus Cristian Ardelean.

Novita Impex comercializează produsele sale şi în trei reţele internaţionale de hiper şi super­marketuri, inclusiv în Auchan, dar şi în Metro, dar în zona Transi­lvaniei, în circa 20 de judeţe. „A fost destul de greu să in­trăm în marile reţele. Trei ani au du­rat discuţiile şi tatonările, dar când am intrat în primul, după am in­trat rapid în următoarele două. Chiar şi aşa, a fost mult mai uşor de­cât ne-au spus alte companii. Sfa­tul nostru pentru cei care vor să intre este să insiste deoarece sunt mul­te companii care depun oferte şi trebuie prins momentul opo­rtun“, a spus Cristian Ar­delean.

În luna martie atunci când a început pandemia compania am înregistrat un boom al vânzărilor. A existat însă un recul în lunile care au urmat, cel mai puternic în iunie.

„Dorim să investim în mo­dernizarea utilajelor din fabrică şi să mărim capacitatea de pro­ducţie. Dorim să automatizăm cât mai mult fabrica. Anii trecuţi am înregistrat probleme în ceea ce priveşte creşterea numărului anga­jaţilor, nemaivorbind de lipsa specialiştilor din domeniu şi este tot mai greu să găseşti specialişti în domeniu.

 Noi îi calificăm la locul de muncă. Ungaria este renumită pentru producţia de paste şi reprezintă o concurenţă, dar noi avem propria viziune, avem mai multe branduri şi mizăm pe calitate“, a spus Cristian Ardelean.

Compania mizează pe trei branduri - Excellent, cu care aa început în 1994, paste cu ou, Szatmari, lansat de patru ani iar acesta a venit în completare unul premium.

„De un an ne-am certificat drept producător de paste bio şi vrem să dezvoltăm acest lucru, cu făină din Italia. În România nu găsim făină bio din grâu dur, aici nu găsim nici măcar făină din grâu dur, dar dacă găsim, este foarte departe de noi. Exporturile reprezintă un procent mic. Anul acesta am realizat exporturi în ţări precum Ungaria dar şi chiar către Hong Kong, dar noi suntem activi la târgurile internaţionale din domeniul alimentar“, a explicat Cristian Ardelan.

 

Probleme:

♦ 20 de judeţe la nivel naţional sunt acoperite de companie

♦ Fonduri de susţinere şi dezvoltare pentru mediul privat pentru creşterea competitivităţii la nivel european

♦ Forţa de muncă insuficientă

♦ Infrastructura pentru a acoperi eficient întreaga ţară

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank