ZF Investiți in România

Investiţi în România! Un proiect ZF&CEC Bank. Alexandru Şeremet, BMW: în România sunt deja produse componente şi software pentru maşinile BMW. BMW are în plan ca în Ungaria, la Debrecen să producă automobile electrice cu o nouă arhitectură, iar miza României este de a atrage cât mai mulţi furnizori care să livreze către viitoarea uzină

18.11.2020, 00:07 Autor: Bogdan Alecu

BMW are în plan ca la Debrecen, la 85 kilometri de Oradea, să producă un automobil pe o arhitectură complet nouă, de automobile elec­trice adaptate la versiuni cu motoare cu combustie internă, invers faţă de politica din prezent, când avem maşini electrice construite pe baza unora cu motoare diesel sau pe benzină.

Cu toate că BMW a ales în 2018 Ungaria în detri­men­tul României pentru uzină, piaţa locală poate atra­ge mai mulţi furnizori de componente pentru BMW. Constructorul german a anunţat oficial că viitoarele platforme vor fi proiectate pentru maşini electrice, dar adaptabile. „Viitoarea uzină din Ungaria va juca un rol-cheie în pregătirea arhitecturii care să aibă automobilul electric în centru de la mijlocul acestui deceniu“, au comunicat în raportul trimestrial cei de la BMW.

Spre exemplu, Global Vision a construit pentru doi investitori germani din industria automotive, IWIS şi HUF la Oradea şi Arad, companiile fiind printre altele şi furnizori BMW.

„Fabrica BMW de la Debrecen rămâne în cărţi, iar aceasta va primi o arhitectură de automobil nou. Nu vorbim de o producţie care să înceapă într-un an de zile, investiţia este încă la început, este în grafic şi este relevantă pentru piaţa europeană“, a spus Alexandru Şeremet, directorul de comunicare al BMW Group România.

Mai mult, în România deja sunt companii care livrează componente sau software pentru BMW precum Continental şi Harman.

„Avem automobile BMW cu tehnologie dezvoltată de ingineri români şi furnizori precum Continental. De asemenea, şi Harman are birouri de dezvoltare şi cercetare în România. Softwareul pentru iDrive are componente sau versiuni dezvoltate pe plan local“, a explicat Alexandru Şeremet.

Global Vision, dezvoltator de spaţii industriale, a livrat către germanii de la IWIS Systems prima unitate de producţie a companiei la Oradea.

 Producătorul german va realiza la Oradea sisteme de lanţuri de distribuţie pentru giganţii industriei auto, iar o parte dintre echipamentele pentru liniile de asamblare au fost deja aduse şi urmează a fi instalate.

Global Vision a dezvoltat pentru IWIS, la Oradea, o unitate industrială cu o suprafaţă totală de 6880 metri pătraţi care include zona de producţie, depozitare, birouri, recepţie, lobby, camere tehnice şi monitorizare echipamente, spaţii sanitare şi anexe. După 7 luni Global Vision a dat în funcţiune, luna trecută, fabrica ridicată pentru producătorul de automotive german. Pentru următorii 15 ani, IWIS va fi chiriaşul Global Vision, în fabrica de la Oradea.

Chiar la mijlocul lunii februarie, Global Vision anunţa faptul că au semnat cu doi investitori germani din industria de automotive să îşi extindă şi să relocheze producţia în România şi au încheiat un acord cu IWIS şi HUF, ambele reprezentând investiţii de circa 10 mil. euro fiecare.

Sorin Preda, CEO-ul Global Vision, declara în iulie în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România faptul că la Oradea şi Arad sunt doi producători, unul avea deja o unitate de producţie unde a făcut sale & lease back cu opţiune pentru expansiune, iar celălalt, un nou venit, este furnizor pentru uzina BMW din Debrecen. Cei de la BMW au anunţat iniţial o amânare a investiţiei la Debrecein, ulterior au revenit şi acum se discută planul de execuţie, iar producătorul de componente deja implementează în noua fabrică utilajele şi este în faza de asamblare, are early-access, ca în faza finală să poată pregăti demararea producţiei.

 

Cum arată piaţa maşinilor electrice din România

⇒1.790 de maşini electrice  s-au înmatriculat în primele 10 luni din 2020.

⇒10.000 de euro reprezintă bonusul primit pentru un automobil electric.

⇒6,6 % reprezintă cota de piaţă a maşinilor „verzi“ în România.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank