ZF Investiți in România

Investiţi în România! Producătorul de ambalaje Exonia plănuieşte investiţii de 6-7 mil. euro în producţie

05.03.2021, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

♦ Exonia a pus în funcţiune o fabrică de ambalaje biodegradabile din hârtie în 2020, în urma unor investiţii de peste 3,6 milioane de euro.

♦ În prezent, fabrica de la Iaşi are o capacitate lunară de 300 de tone, care va fi atinsă până la finalul anului 2021.

Producătorul de ambalaje Exonia are în plan investiţii de 6-7 milioane de euro în următorii doi ani, prin care vizează achiziţia de utilaje pentru extinderea capacităţilor existente pe producţia de ambalaje biodegradabile din hârtie, cât şi a portofoliului de produse din acest segment, a explicat Tiberiu Stoian, director general, Exonia, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

Cel mai probabil în maximum doi ani vom ajunge cu noile investiţii la 6-7 milioane de euro. Concret, vrem să creştem capacitatea de producţie, în special pentru producţia de sacoşe personalizate din hârtie, pungi personalizate pentru ambalarea alimentelor, hârtie de ambalat şi o multitudine de alte elemente care deservesc unităţi de retail sau unităţi de producţie de tip fast-food sau restaurante. Zona HoReCa are un potenţial foarte mare.

Antreprenorul a explicat că vizează şi alte categorii de produse pentru care clienţii caută alternative biodegradabile. Printre exemplele oferite de el se numără plicurile de curierat.

Vrem să începem în foarte scurt timp. În maximum două luni vom avea finalizate proiectele şi lansate în execuţie.

În ceea ce priveşte finanţarea investiţiilor, Tiberiu Stoian a confirmat că a vândut recent 25% din Exonia către oamenii de afaceri Dan Şucu (Mobexpert) şi Dragoş Petrescu (City Grill), într-o tranzacţie de 1 milion de euro. Cu toate acestea, suma nu acoperă decât o parte din investiţiile de 6-7 milioane de euro anunţate de companie.

„Una dintre variante ar fi ca noii noştri investitori să suplimenteze bugetul pentru că fiind parte din firmă avem posibilitatea să credităm societatea din resurse proprii, adică autofinanţare. De asemenea, avem o relaţie extraordinar de bună cu parteneri din sistemul bancar. Concret, vom apela şi la credite pentru investiţii. Mai mult, vizăm undeva probabil în primul sau al doilea trimestru din 2021 şi o emisiune de acţiuni sau de obligaţiuni la Bursa de Valori Bucureşti, dar acesta este doar un proiect deocamdată, nu am aprofundat încă. Nu îmi fac griji vizavi de accesul la finanţare“.

Exonia a pus în funcţiune fabrica de ambalaje biodegradabile din hârtie în 2020, în urma unor investiţii de peste 3,6 milioane de euro. În prezent, fabrica de la Iaşi are o capacitate lunară de 300 de tone, care va fi atinsă până la finalul anului 2021. Astăzi, lucrează la o capacitate de aproape 100 de tone pe lună.

La nivelul anului 2020, segmentul ambalajelor biodegradabile a ajuns să însemne 40% din businessul Exonia, cu 60% provenind din producţia de ambalaje din mase plastice  businessul cu care a pornit la drum antreprenorul ieşean în urmă aproape două decenii.

Piaţa ambalajelor plastice a trecut printr-o creştere abruptă a costurilor cu materiile prime, pe fondul unor dezechilibre.

Este o creştere dificil de explicat, cu care nu ne-am mai confruntat în toată experienţa anterioară, în 20 de ani nu am avut o creştere bruscă de 70% a costurilor cu materiile prime, dar probabil vom găsi o soluţie şi acolo.

Dincolo de creşterea la care se aşteaptă pe segmentul HoReCa pentru ambalajele biodegradabile, Exonia estimează o creştere şi pe segmentul de retail.

Sunt multe supermarketuri care vor să îşi impresioneze clienţii cu grija faţă de mediu, ceea ce este un lucru bun, dar pe de altă parte doresc şi o alternativă care să fie mai ieftină decât soluţia utilizată în prezent. Aşa cum spuneam, preţul petrolului, derivatelor din petrol a crescut mult şi materia primă pentru ambalajele plastice este la un nivel fără precedent şi este clar că s-au scumpit mult ambalajele din plastic, şi se vor mai scumpi. Cu o soluţie alternativă nu trebuie să mai plăteşti ecotaxa, ar trebui să fie bine primită de operatorii din retailul mare.

Anul trecut, compania realiza sub 6% din vânzări la export, iar în prezent are comenzi în patru ţări, cu o serie recentă de comenzi semnificative pe piaţa din SUA. Cu toate acestea, compania nu s-a concentrat încă pe internaţionalizarea afacerii, însă piaţa din Europa de Vest reprezintă un deziderat.

Cifra de afaceri pe anul 2020 s-a ridicat la circa 5,5 milioane de euro, după o creştere aproximată la 20%. Pentru anul 2021, Exonia ţinteşte o creştere cu 50% a cifrei de afaceri.

În ceea ce priveşte numărul de angajaţi, acesta a rămas în jurul niveluli de 130 de angajaţi înregistrat în 2020, însă în următorii doi ani noile investiţii ar mai putea genera încă 100 de locuri de muncă.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank