ZF Investiți in România

Investiţi în România! Lars Lund, managing partner, Urban Logistic: Vom angaja încă 250 de livratori în 2021 şi vom crea 4-5 hub-uri urbane de livrare. Piaţa de livrări din România va rămâne pe steroizi în următorii ani

24.11.2020, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

Compania are astăzi 72 de livratori şi operează doar în Bucureşti, urmând ca în următorii ani să se extindă în Cluj şi în alte oraşe din ţară. 

Platforma de livrări rapide Urban Logistic vrea să ajungă la peste 320 de angajaţi în piaţa locală până la finele anului 2021 şi va demara un plan pentru a crea hub-uri de livrare în Bucureşti, a explicat Lars Lund, managing partner al Urban Logistic, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parte­neriat cu CEC Bank.

„Până la finalul anului 2021 trebuie să angajăm încă 250 de livratori. A fost un an interesant, nu a fost un an bun pentru lume, aşa cum putem vedea, dar pentru segmentul de livrări a crescut foarte mult“, a declarat Lars Lund, danezul care a condus operaţiunile Kika în piaţa locală. 

Platforma angajează astăzi 72 de livratori, iar numărul acestora este în creştere de la o săptămână la alta. Cu o piaţă a muncii dificilă, dar cu un segment al livrărilor în creştere accelerată, jucătorii din acest sector au fost nevoiţi să treacă dincolo de modelul de plată prin comision de livrare. 

„Este greu să găsim livratori, dar a devenit mai uşor acum. Am început cu comisioane, dar apoi am zis să plătim un salariu minim de 2.400 lei net, plus bonuri, iar cine livrează mai mult poate câştiga în plus. (…) Acest model a schimbat total situaţia. Oamenii au nevoie de un venit stabil pentru că au nevoie să facă un împrumut la bancă, spre exemplu. Acelaşi model se pliază şi pentru şoferii care vor să facă mai mulţi bani, întrucât am avut livratori care au ajuns şi la 4.000-4.500 lei net pe lună“. 

Platforma a fost fondată de Lars Lund alături de un alt danez, Ulrik Rasmussen, partener în cadrul firmei internaţionale de recru­tare top manage­ment Pedersen & Partners. Urban Logistic mai are şi doi acţionari mino­ritari care sunt angajaţi ai companiei. 

Urban Logistic a încheiat recent un parteneriat cu Mega Image pentru a prelua livrările rapide în Bucureşti, iar com­pania este în negocieri şi cu alte companii pentru a încheia astfel de parteneriate. 

Acţionarii au investit până acum circa 250.000 de euro în Urban Logistic, iar pentru anul viitor pregătesc investiţii de circa 200.000 de euro pentru extin­derea parcului de scootere şi maşini. 

„Rata de creştere a pieţei de livrări va rămâne pe steroizi în continuare. Con­venienţa livrărilor se va menţine. (…) Pe termen lung vom avea un segment de fast delivery în Urban Logistic, adică livrări de 15-30 de minute pentru multe articole. Vom avea hub-uri urbane din care vom opera“. 

Cel mai important lucru pentru client rămâne în continuare livrarea cât mai rapidă, chiar livrarea în aceeaşi zi, aşa cum evoluează piaţa serviciilor de livrare şi în ţări cu un istoric mai lung al acestei pieţe, precum SUA. 

„Când vom avea 250 de livratori vom putea livra orice de la cămăşi, pantofi, în jumătate de oră. Dar trebuie să investească şi retailerii în acest efort. Nu sunt investiţii mari, dar trebuie să facem aceste parteneriate. (…) Mi-ar plăcea să văd livrări în aceeaşi zi în retail chiar de anul viitor“. 

Urban Logistic are planuri de a intra şi în alte oraşe cu reţeaua de livratori, atacând acelaşi segment al livrărilor rapide. Lars Lund a explicat că platforma nu îşi propune momentan să facă livrări pe distanţe lungi, între oraşe, ci doar livrări rapide în interiorul unui oraş. 

„Pentru expansiune cred că va mai dura 2-3 ani până la următorul oraş, pentru că vrem să stabilizăm modelul şi piaţa actuală. Probabil vom continua cu oraşul Cluj, este un oraş care îmi place mult“. 

Urban Logistic a înregistrat afaceri de circa 500.000 de euro în 2019, iar în 2020 vizează o cifră de afaceri de circa 750.000 de euro. Cu toate acestea, odată cu planul de extindere, Lars Lund estimează o cifră de afaceri de circa 5 mil. euro la finalul anului 2021. 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank