Caută doar în titlu
ZF Investiți in România

Investiţi în România! GEMINI.creating, firmă de design şi arhitectură: Un trend care ar putea prinde avânt în România în următoarea perioadă este cel al caselor de inspiraţie americană, concept cunoscut drept „cottage house”

14.04.2021, 09:30

♦ “Există un interes sporit în piaţa rezidenţială pentru materiale precum piatra naturală, marmura şi lemnul.” ♦ Un trend de urmărit în România este cel al caselor de inspiraţie americană, aşa-numitele „cottage house”.

Tendinţele de design şi arhitectură din piaţa rezidenţială locală arată un interes sporit faţă de elemente naturale precum lemnul, marmura sau piatra naturală, într-o evoluţie care s-ar putea accentua în perioada următoare, au explicat Dennis Biţună şi Luminiţa Zamfir, fondatoarele firmei de design şi arhitectură GEMINI.creating, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Se remarcă un interes sporit acum pentru lucruri naturale, pentru materiale cum ar fi piatra naturală, marmura, în principal. Vedem că accentele metalice au început să prindă din ce în ce mai mult avânt, fie că vorbim despre corpuri de iluminat sau diverse decoraţiuni, iar lemnul este din ce în ce mai popular - atât cel natur, cât şi plăcile melaminate - fiind o variantă mai puţin costisitoare şi mai versatilă”, a spus Dennis Biţună.

Românii au început să acorde mai multă atenţie spaţiilor de locuit odată cu apariţia crizei sanitare care i-a forţat să petreacă mai mult timp în casele şi apartamentele lor. Această tendinţă ar putea continua în anii următori. „Eu cred că oamenii abia acum încep să înţeleagă ce implicaţie are mediul înconjurător asupra stării tale de sănătate atât mintale, cât şi fizice. În continuare cred că lumea se va educa din ce în ce mai mult pe această zonă, deci cred că este un trend ascendent care urmează să capete mai multă putere”, a subliniat Luminiţa Zamfir.

Cu toate acestea, preferinţele românilor faţă de designul interior nu s-au schimbat neapărat odată cu această criză, iar printre stilurile alese de români se remarcă şi stilul scandinav.

„Putem defini câteva stiluri alese de oameni, printre care putem aminti un stil scandinav pe care toată lumea îl alege pentru că dă o senzaţie de confort, de luminozitate, este un stil destul de neutru care îmbină atât elemente calde, cum ar fi lemnul natur şi blănurile cu elemente reci, cum ar fi metalul, betonul şi tonurile de gri. În acest stil scandinav, mobilierul se duce de multe ori într-o direcţie rustică şi culorile sunt destul de neutre”.

În ceea ce priveşte culorile populare în 2021, cofondatoarea a explicat că pentru acest an au fost alese culorile galben şi gri, însă acestea nu se văd încă implementate foarte mult în zona de design.

„Nu ştim la ce să ne aşteptăm în următorii ani, lumea fuge de culori foarte puternice şi foarte închise, consideră că se potrivesc pentru un anume tip de spaţiu, ne lovim des de percepţia că dacă o cameră este mică nu putem colora pereţii sau nu îi putem aduce în valoare prin texturi mai bogate. Este o percepţie eronată din punctul nostru de vedere, sperăm ca lumea să prindă puţin curaj şi în anii următori să vedem mai multă culoare şi mai multă textură”.

Firma GEMINI.creating din Capitală a lucrat pe mai multe proiecte imobiliare, cu precădere în zona rezidenţială, furnizând servicii de arhitectură şi design. Luminiţa Zamfir şi Dennis Biţună au creat atât apartamente, cât şi locuinţe de tip penthouse, având capacitatea de a gândi proiecte rezidenţiale de la zero.

„Ne-am ocupat inclusiv de partea de mobilier la comandă, preferăm să ne facem singure toate schiţele şi chiar să construim efectiv mobila, practic în proiecte am lucrat şi cu mâinile noastre, împreună cu o serie de ajutoare. (...) Ne-am dorit să putem colabora îndeaproape cu meseriaşii, chiar dacă ne murdărim pe mâini, chiar dacă trebuie să cărăm cot la cot, pentru că aşa considerăm că învăţăm şi că putem duce la îndeplinire un concept”, a adăugat Biţună.

Cele două creatoare consideră că noul val de clienţi vine cu mai multă inspiraţie, pe fondul elementelor care au circulat pe platforme de social media precum Pinterest, influenţând noile generaţii.

„Avem proiecte care se înscriu în stilul minimalist, cât şi într-o direcţie puţin mai pop cu accente grafice. De asemenea, abordăm foarte des un eclectism, ceea ce înseamnă că îmbinăm elemente din stiluri foarte diferite şi le aducem împreună pentru a crea un stil unitar. Au fost mai multe proiecte din zona rezidenţială unde am văzut că lumea a început să se inspire foarte mult de pe Pinterest şi de pe social media, iar asta ne-a plăcut pentru că ne-a scos şi pe noi puţin din zona de confort, lumea vine cu inspiraţie, cu tendinţe pe care le vede deja în afară. Încercăm să îmbinăm materiale diferite, cum ar fi marmura cu lemnul”, a menţionat Zamfir.

Ea crede că un trend de urmărit în România este acela al caselor de inspiraţie americană, aşa-numitele cottage house, cu mobilier din lemn masiv, mobilier de inspiraţie rustică.

De cealaltă parte, Dennis Biţună consideră că un trend care captează atenţia românilor din ce în ce mai mult este combinaţia de mobilier în linii minimaliste cât mai simple, suprapuse pe fundaluri decorate fie cu tapet, fie cu profile decorative.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.