ZF Investiți in România

Investiţi în România! EMS Floor Group a înfiinţat o şcoală prin care 185 de elevi vor deveni aplicatori de pardoseli sintetice şi hidroizolaţii. „La noi salariile pleacă de la 1.000 de euro şi ajung până la 5.000 de euro net“

13.04.2021, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

♦ Structurat pe stagii de trei luni, proiectul de 500.000 de euro este finanţat prin fonduri europene şi va fi implementat până în august 2022. ♦ EMS Floor Group trebuie să angajeze circa 50 dintre absolvenţi, dar îşi propune să îi angajeze pe toţi. ♦ Grupul fondat de Claudiu şi Marius Baciu are sedii în patru ţări şi a înregistrat afaceri de peste 10 mil. euro în 2020.

Proiectul şcolii de aplicatori în do­me­niul pardoselilor sintetice şi hidroizo­laţiilor lan­sat de EMS Floor Group îşi propune să înca­dreze 185 de elevi la Turda, judeţul Cluj, până în august 2022, în contextul în care cei care ajung să lucreze pentru compania an­treprenorială câştigă salarii care pleacă de la 1.000 de euro net, a explicat Claudiu Baciu, cofondator al EMS Floor Group, în emisiunea Investiţi în România! rea­lizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank. 

„Activitatea şcolii a început anul trecut în luna august, iar proiectul du­rea­ză doi ani. În cele trei luni de practică, co­piii de vârstă şcolară, liceu, şcoală profe­sio­nală sau şcoală de meserii, au ocazia să petreacă timp în organizaţia noastră, să se joace cu aparatele care pregătesc supra­faţa, să aplice pardoseli cum facem noi. Cei 185 de copii au oportunitatea să atingă şi să facă cu mâinile lor aceste tipuri de pardoseli şi sperăm să le insuflăm plă­cerea şi dorinţa de a lucra în domeniul nostru“. 

Acest proiect de 500.000 de euro a fost finanţat prin fonduri europene, iar până în aprilie anul acesta s-au înscris 45 de elevi, care au parcurs deja diferite etape din această şcoală. Conform proiectului, EMS Floor Group şi-a asumat că va angaja circa 185 dintre absolvenţi. 

„Noi ne dorim ca toţi cei 185 de copii să lu­creze la noi în organizaţie, chiar dacă nu de­oda­tă. Ne-am dori şi ar fi fantastic să îi adu­cem în organizaţie pe toţi, suntem obligaţi să luăm 50 dintre ei şi sperăm ca ulterior să îşi dorească toţi să revină la noi, chiar dacă nu îi putem lua din prima. Ne propunem să finalizăm acest prim proiect şi să continuăm cu astfel de iniţiative, să sprijinim copiii să facă o meserie“.

Invitatul a explicat că această meserie este atât una de viitor pentru tineri, cât şi una care se poate dovedi „bănoasă“. 

„Este greu de făcut o estimare, dar la noi în organizaţie nivelul pleacă de la 1.000-1.300 de euro net şi se duce până la 3.000, chiar 5.000 de euro net pe lună. (...) Este o opţiune să­nă­toasă, zicem noi, pentru că şi univer­sită­ţile sunt necesare, dar şi şcolile de meserii sunt necesare pentru că tot ce vedeţi în jur este construit şi trebuie construit de oameni până ajung maşinile să o facă“. 

EMS Floor Group este specia­li­zat în sisteme profesionale de par­do­seli pe bază de răşini şi hidroizolaţii. Gru­pul a fost fondat în 2010 la Turda de Claudiu şi Marius Baciu, iar la nivelul anului 2020 a înre­gis­trat afaceri de peste 10 milioane de euro, cu o echipă de 140 de oameni şi sedii în România, Ungaria, Luxem­burg, respectiv Belgia.

„Pe lângă cele 12-13 echipe de aplicatori care sunt o valoare pentru noi, proiectele realizate însumează ca şi suprafeţe peste 1 milion mp în zece ani de activitate. Nu am putea da nume de companii, dar discutăm despre 250.000 mp de parcări realizate în România, Luxemburg şi Belgia. Am participat la cea mai mare parcare din Luxemburg, de 100.000 mp, realizată în 2019“. 

Cei doi fraţi au identificat oportunitatea în domeniul pardoselilor în 2009-2010, în Belgia, ceea ce i-a determinat să investească şi să înfiinţeze companiile din România, Belgia şi Luxemburg. 

Antreprenorii îşi propun ca EMS Floor Group să devină lider pe piaţa din Europa în ceea ce priveşte aplicarea sistemelor de pardoseli şi hidroizolaţii, ceea ce i-a determinat să angajeze directori generali pentru pieţele în care au sedii, inclusiv în România. 

„Tot ce am reuşit în ultimii zece ani trebuie să se dubleze, cel puţin. Până la finalul anului 2023 avem ca obiectiv să dublăm cifra de afaceri la nivel de grup, în timp ce ne propunem să dezvoltăm piaţa de pardoseli şi din România, Ungaria şi restul Europei. Scopul final este să unificăm cumva Belgia-Luxemburg de România şi Ungaria prin Austria şi Germania“. 

În ceea ce priveşte bugetul de dezvoltare, grupul a planificat investiţii de 3 milioane de euro în 2021 şi 2022, prin care vizează investiţii în proiectul noului sediu şi în utilaje. 

„Lucrăm cu fonduri proprii, dar destul de puţin, în schimb lucrăm cu fonduri europene şi cu băncile. Înainte a fost mai dificil cu băncile, dar în ultimii trei ani ne-au ajutat să finanţăm planurile de dezvoltare pe care le-am avut. (...) Ne propunem să accesăm în continuare programe, am accesat deja o linie de finanţare pentru una dintre investiţii, aşteptăm să vedem dacă este eligibil proiectul şi să o derulăm până la finalul anului“. 

Proiectul şcolii de aplicatori a plecat atât din dorinţa de a oferi o şansă tinerilor din regiune, dar şi din nevoia de oameni calificaţi. Claudiu Baciu îşi aminteşte că nu au avut mare succes în a găsi oamenii cu care să lucreze la început, iar din acest motiv circa 80% din cei 140 de angajaţi ai grupului s-au format chiar în interiorul companiei.

„Atunci în 2010 am angajat câte 2-3 oameni şi i-am învăţat să facă pardoseli din răşini sintetice şi aşa am evoluat la o bază mai mare de angajaţi. Acum nu mai putem face faţă şi de aceea am apelat şi la fonduri europene pentru a construi şcoala de aplicatori, considerăm că cea mai bună cale este să îţi formezi oamenii la tine în curte“. 

Grupul a înregistrat în 2020 afaceri de peste 10 milioane de euro, obţinând o creştere faţă de 2019, însă una care nu a fost neapărat în linie cu prognozele antreprenorilor. 

„Obiectivele stabilite la începutul anului 2020 au fost atinse, chiar depăşite, dar s-a simţit pandemia pentru că nu a fost o creştere tocmai cum am anticipat-o noi, nici ca profitabilitate, nici ca distribuţie la nivel european. Tot ce a însemnat România şi Ungaria a fost sub ce am planificat, dar pe Belgia şi Luxemburg a fost peste, iar asta a compensat şi am depăşit ţintele stabilite“. 

Pentru anul acesta fraţii Baciu vizează o creştere de peste 30% a cifrei de afaceri la nivel de grup. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank