ZF Investiți in România

Investiţi în România! Dezvoltatorul Wallberg, controlat de Valentin Morar, ajunge la investiţii de peste 65 mil. euro în complexul rezidenţial din Timişoara. Compania este aproape de a încheia o tranzacţie pentru a intra în Capitală

24.03.2021, 00:30 Autor: Alex Ciutacu

Wallberg mai investeşte circa 20 mil. euro în complexul Sunnyville din Braşov ♦ Dezvoltatorul a vândut peste 100 de apartamente în 2020. 

Dezvoltatorul arădean Wallberg va ajunge la investiţii totale de circa 65 de milioane de euro în proiectul XCity Towers din Timişoara în următorii patru ani, în contextul în care acesta va cuprinde în final peste 950 de apartamente, iar valoarea totală a proiectului se ridică la 100 de milioane de euro, a explicat Alina Ciocoiu, director general adjunct al grupului Wallberg.

„Proiectul de dimensiuni mari pe care îl avem este XCity Towers din Timişoara, care va totaliza 955 de apartamente în opt blocuri. Pre­conizăm că întreaga dezvoltare se va desfăşura în următorii patru ani, în funcţie de ab­sor­bţia pieţei.“

Reprezentanţii companiei au explicat că investiţiile în cele opt blocuri depăşesc 65 de milioane de euro, fără teren, în contextul în care valoarea întregului proiect se ridică la 100 de milioane de euro.  

Prima clădire din proiect cuprinde 139 de unităţi şi a fost finalizată şi vândută integral, în timp ce dezvoltatorul a lansat şi al doilea turn, cu 148 de unităţi, care este vândut în proporţie de 50% şi va fi finalizat în 2022. Totodată, complexul cuprinde spaţii verzi, spaţii comerciale, iar pe măsură ce câştigă rezidenţi va avea şi facilităţi educaţionale. 

„Vom da în folosinţă începând cu acest an un parc de peste 5.000 mp, unde va fi un loc de joacă foarte mare, dar şi spaţii generoase pentru relaxare pentru ceilalţi rezidenţi. (...) Avem spaţii comerciale în fiecare turn, am prevăzut 600 mp, respectiv 700 mp. Încă nu avem parteneriate pentru grădiniţe, dar este ceva ce vom discuta în perspectivă, în funcţie de cum evoluează proiectul“. 

Grupul Wallberg are o experienţă de aproape două decenii în piaţă şi a dezvoltat proiecte rezidenţiale în mai multe oraşe, precum Arad, Cluj şi Braşov. 

În prezent, compania continuă dezvoltarea pro­iectului Sunnyville din Braşov, unde a investit deja peste 20 de milioane de euro pentru cele 180 de apartamente cuprinse în primele două etape, adică Sunnyville Residence şi Sunnyville Garden. Următoarele două etape ar presupune investiţii de încă 20 de milioane de euro. 

„Sunnyville continuă cu partea a treia a proiectului, Sunnyville Plus, vândut în proporţie de 49% deja. Sunt 74 de apartamente în acest al treilea bloc şi vom demara lucrările şi pentru al patrulea bloc, de 90 de apartamente, care încheie proiectul nostru din Braşov. (...) Probabil va fi finalizat în următorii doi ani şi jumătate“. 

Dezvoltatorul priveşte în continuare cu interes spre mai multe zone din ţară şi se apropie din ce în ce mai mult de momentul în care îşi va face intrarea pe piaţa rezidenţială din Capitală, o mutare pe care o calculează de câţiva ani. 

„Ne uităm de ceva timp la Bucureşti. Din păcate, până acum nu am găsit proiectul potrivit pentru Wallberg, pentru conceptul pe care noi vrem să îl aducem în Bucureşti, dar în acest an după discuţiile pe care le avem în acest moment în mai multe zone din Capitală, credem că vom reuşi să încheiem o tranzacţie în curând şi vă vom anunţa când vom lansa conceptul“. 

Nu se cunosc încă foarte multe detalii despre primul proiect Wallberg din Capitală, însă indiciile arată că va fi vorba de un proiect care se adresează gamei medium spre high şi care va cuprinde câteva sute de apartamente. În ceea ce priveşte suspendarea PUZ-urilor de sector din Capitală, invitata a explicat că ar putea ţine departe momentan investitorii străini. 

„Din punctul meu de vedere, a fost un pas greşit faţă de tot ce înseamnă investiţii. (...) În mod normal, un an de zile fondurile de investiţii nu vor veni în România, până nu vor vedea o stabilitate din acest punct de vedere. Ne afectează direct, orice investiţie străină este extrem de importantă pentru bugetul unei ţări, iar în momentul în care toţi investitorii văd o instabilitate planurile pentru România rămân în aşteptare şi rămâne să vedem ce se întâmplă în anul următor“. 

Totodată, Wallberg priveşte cu interes spre oraşele în care a dezvoltat deja proiecte, dar şi spre oraşe noi aflate la celălalt capăt de ţară, precum Iaşiul. 

„Ne uităm în continuare spre Cluj, spre Iaşi. Continuăm să avem un interes ridicat pentru Timişoara, unde am format o echipa bună, la fel şi la Braşov, motiv pentru care dacă vor apărea terenuri de interes care intră în ţintele noastre rămânem deschişi faţă de alte proiecte în aceste două oraşe“. 

Grupul controlat în principal de antreprenorul Valentin Morar a vândut pe parcursul anului 2020 peste 100 de apartamente. În ceea ce priveşte preţurile medii la care se vând locuinţele dezvoltatorului, acestea depăşesc astăzi 1.300 euro/mp, atât în Braşov, cât şi în Timişoara. 

„Dacă înainte de pandemie preţul mediu era de circa 1.134 euro/mp la Braşov, acum se contractează 1.360 euro/mp. La Timişoara preţul a fost de 1.236 euro/mp, iar în acest moment se contractează la 1.391 euro/mp“. 

La nivelul modului în care finanţează clienţii achiziţiile, creditarea prevalează pentru proiectul din Timişoara, însă cash-ul este rege atunci când vine vorba de Braşov. 

„Diferă în funcţie de zonă, de proiect, aşa cum v-am spus la Braşov 80% cumpără cu cash, iar procentul este uşor răsturnat la Timişoara, unde 65% cumpără cu credit, iar diferenţa cu cash“. 

În ceea ce priveşte scopul achiziţiei, maximum 10% dintre clienţi cumpără unităţi dezvoltate de Wallberg în scop investiţional, însă acest lucru s-ar putea datora şi faptului că dezvoltatorul ţinteşte familii tinere care aleg de cele mai multe ori să locuiască în imobil. Este de menţionat şi faptul că nu toţi clienţii declară scopul achiziţiei. 

„Investiţional este un procent mai mic, dar e posibil ca nu toate investiţiile să fie declarate ca investiţii la momentul achiziţiei. Din discuţiile cu reprezentanţii noştri din departamentele de vânzări, pot spune că probabil maximum 10% cumpără ca investiţii în cadrul proiectelor noastre, restul cumpără efectiv pentru a locui“. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank