ZF Investiți in România

Investiţi în România! Băcănia Fabricat la Noi vrea să deschidă încă patru locaţii în Iaşi în următorii ani. Băcănia listează 250 de produse de la 22 de producători locali şi ţinteşte 500 de produse până la finalul anului

09.04.2021, 17:15 Autor: Alex Ciutacu

Băcănia Fabricat la Noi din Iaşi vrea să deschidă încă patru locaţii în capitala Moldovei până în 2025, iar pentru anul acesta pregăteşte lansarea unei platforme online cu livrare în toată ţara, a explicat Robert Lungu, cofondator, Fabricat la Noi, în emisiunea Investiţi în România, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank. 

„Până în 2025 am vrea să mai deschidem încă patru magazine, iar anul acesta lucrăm la un website pentru a face livrări de la noi din băcănie în toată ţara. (...) Vom colabora cu o firmă de curierat, care are condiţiile să transporte alimente. Spre exemplu, dacă cineva din Cluj va dori să comande carne, noi vom pune pasti­le cu azot, iar pro­dusele vor fi menţinute în condiţiile necesare până ajung la client“. Povestea busi­nessu­lui a început în 2020, iar primul an de funcţio­nare al locaţiei de la Iaşi este anul curent.

Băcănia a fost fondată de Robert Lungu împreună cu Ma­rian Morcoteţ, iar pentru Robert impulsul are în spate şi contextul familiei. Părinţii săi alături de unul dintre unchi deţin producătorul Fabrica de Fum – care a anunţat anterior în emisiunea Investiţi în România că are în plan o fabrică de 1 milion de euro. „În cazul meu, am hotărât să deschid o băcănie pentru că părinţii mei au Fabrica de Fum, ei sunt producători de carne, pe parcursul afacerii lor am fost la târguri şi am observat că îmi place ideea de a vinde ceva şi de a promova această mişcare“. 

Prima locaţie Fabricat la Noi a fost realizată în urma unei investiţii de 10.000 de euro şi a adunat până acum circa 250 de produse de la 22 de producători locali, în proporţie de 80% producători din Iaşi. 

„Încercăm să aducem cât mai mulţi productători locali la noi în băcănie cu produse cât mai diversificate pentru că am observat că asta caută clienţii, produse care nu se găsesc oriunde. Dincolo de produse alimentare avem şi vinuri, pălinci şi beri artizanale de la producători locali. Vrem să ajungem spre 500 de produse până la finalul anului“. 

Bonul mediu se situează la circa 70 de lei, iar antreprenorii consideră că odată cu creşterea numărului de clienţi şi cu diversificarea gamei de produse acesta ar putea creşte. 

„Pentru intrarea la raft producătorii trebuie să respecte trei elemente: să fie natural, să fie artizanal şi să fie bun la gust. (...) Pot spune că sunt mulţi producători care ne caută ei pe noi şi sunt surprins de cât de multe lucruri se pot face la noi în ţară, de la siropuri de aronia şi siropuri cu mentă şi ecualipt produse în Iaşi, la beri artizanale sau vin de mure“. 

Planurile de viitor ale antreprenorilor mai includ şi o brasserie, unde ar putea vinde mâncare gătită din produsele pe care le aduc şi la rafturile băcăniilor. 

Fabricat la Noi ţinteşte vânzări zilnice de circa 1.500-2.000 de lei, ceea ce s-ar traduce prin afaceri de aproape jumătate de milion de lei pentru 2021, primul an de funcţionare al băcăniei de la Iaşi. 

„După ce lansăm website-ul, online-ul are potenţialul chiar şi de a înzeci capacitatea de vânzăre pentru că în online nu sunt limite. Trebuie să investim în marketing, înţelegem că aceasta ar fi cheia succesului pentru acest gen de canale“. 

Pe fondul pandemiei, se poate observa o tendinţă uşoară de întoarcere către producătorii locali, atât în România, cât şi în alte ţări ale lumii. În acest context, mai mulţi producători locali prezenţi în emisiune au explicat că apar în diferite oraşe din ce în ce mai multe băcănii moderne sau magazine de specialitate, care includ fie majoritar, fie exclusiv etichete de la producătorii locali. 

„Nu este o întoarcere chiar completă către producătorul local epntru că sunt oameni care încă nu ştiu ce înseamnă să consumi local, de ce este bine să mănânci cât mai natural, adică noi ţintim mai sus şi ne gândim că sunt mulţi clienţi care nu au educaţie din acest punct de vedere“.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank