Caută doar în titlu
ZF Investiți in România

Investiţi în România! Andrei Gagea, directorul general al Iveco: Companiile de transport au reluat achiziţiile de camioane. „Camioanele pentru construcţii nu au avut un recul în 2020 cum au avut cele pentru transport internaţional care au scăzut cu 45%“

12.05.2021, 00:06

Camioanele pentru construcţii au susţinut piaţa în 2020 datorită pro­iectelor de infrastructură şi a celor imobiliare, iar în 2021 revin pe creş­tere şi cele pentru transport interna­ţional.

„Mulţi clienţi lucrează în trans­por­tul internaţional, au contracte în afara României şi comenzile vin în special din partea lor. De asemenea şi cei care transportă la export din România îşi revin şi au cerere tot mai mare. Vedem o revenire a industriei şi aceasta generează o cerere în dome­niul camioanelor. La Iveco avem comenzi, avem clienţi care anul trecut au oprit achiziţiile şi pe care le-au reluat anul acesta“, a spus Andrei Ga­gea, directorul general al Iveco România. În plus există o cerere tot mai mare şi pentru camioane „verzi“, alimentate cu gaz având în vedere că tot mai multe ţări din Vest impun restricţii camioanelor diesel, chiar şi celor Euro 6.

„Vedem o creştere în cazul camioanelor alimentate cu gaz natural şi gaz lichefiat. O cerere tot mai mare. Sunt cumpărate de companii româ­neşti, dar pentru rute internaţionale. Sunt anumite facilităţi şi subvenţii pentru transportatorii care utilizează astfel de camioane la nivel european şi mai nou există şi restricţii pentru cele diesel. Din vânzări acestea au procente mici, dar vorbim de un trend în creştere. Dar în România avem o pornire mai grea din cauza lipsei infrastructurii.“

În plus, pe plan local sunt atât achiziţii de reînnoire a flotelor cât şi de extindere. Multe companii au amânat extinderile din cauza lipsei şoferilor dar şi a Pachetului de Mobi­litate din UE care vine cu noi reglmentări.

„Avem şi clienţi care au cumpărat pentru a extinde flotele cât şi pentru a reînnoi flotele. Avem şi camioane noi cumpărate pentru transport naţional, inclusiv din cele pe gaz“, a subliniat Andrei Gagea.

În plus, vehiculele utilizate pe şantier au accelerat.

„Camioanele pentru construcţii nu au avut un recul în 2020 cum au avut cele pentru transport internaţional care au scăzut cu 45%, ci am vorbit despre un volum constant faţă de 2019. De asemenea şi în 2021 avem comenzi mai mari pentru astfel de camioane şi suntem în proces de livrare. Vehiculele din gama de construcţii reprezintă circa 20-25% din vânzările de camioane grele tocmai penru că segmentul construcţiilor nu a fost afectat“, a spus directorul Iveco România.

Pe de altă parte, având în vedere pandemia, impredictibilitatea rămâne una ridicată şi în 2020.

„Avem o perioadă de incertitudine şi nimeni nu poate spune ce va fi peste câteva luni. Anul acesta va fi unul de creştere pentru camioane dar nu vom ajunge a volumele din 2019. Cel mai probabil volumele din 2019 vor fi atinse în 2022. Am avut o cerere foarte mare pentru vehicule rulate, dar mai noi de patru ani. Din acestea am vândut 400 de unităţi anul trecut. acestea provin de pe alte pieţe europene sau de la clienţi care au decis să reînnoiască flotele şi au avut contract e răscumpărare. În 2022 ne aşteptăm ca volumele să revină“, a spus Andrei Gagea.

În primul trimestru al acestui an vânzările de vehicule comerciale grele, de peste 3,5 tone au urcat cu 21% faţă de perioada similară a anului trecut la aproape 1600 de unităţi, valoare cu care s-au apreciat şi înmatriculările Iveco. Spre comparaţie, acelaşi segment scădea cu 37% în 2020 la 5300 de unităţi.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.