Camioanele pentru construcÅ£ii au susÅ£inut piaÅ£a în 2020 datorită proÂiectelor de infrastructură ÅŸi a celor imobiliare, iar în 2021 revin pe creÅŸÂtere ÅŸi cele pentru transport internaÂÅ£ional.
„MulÅ£i clienÅ£i lucrează în transÂporÂtul internaÅ£ional, au contracte în afara României ÅŸi comenzile vin în special din partea lor. De asemenea ÅŸi cei care transportă la export din România îşi revin ÅŸi au cerere tot mai mare. Vedem o revenire a industriei ÅŸi aceasta generează o cerere în domeÂniul camioanelor. La Iveco avem comenzi, avem clienÅ£i care anul trecut au oprit achiziÅ£iile ÅŸi pe care le-au reluat anul acesta“, a spus Andrei GaÂgea, directorul general al Iveco România. ÃŽn plus există o cerere tot mai mare ÅŸi pentru camioane „verzi“, alimentate cu gaz având în vedere că tot mai multe ţări din Vest impun restricÅ£ii camioanelor diesel, chiar ÅŸi celor Euro 6.
„Vedem o creÅŸtere în cazul camioanelor alimentate cu gaz natural ÅŸi gaz lichefiat. O cerere tot mai mare. Sunt cumpărate de companii româÂneÅŸti, dar pentru rute internaÅ£ionale. Sunt anumite facilităţi ÅŸi subvenÅ£ii pentru transportatorii care utilizează astfel de camioane la nivel european ÅŸi mai nou există ÅŸi restricÅ£ii pentru cele diesel. Din vânzări acestea au procente mici, dar vorbim de un trend în creÅŸtere. Dar în România avem o pornire mai grea din cauza lipsei infrastructurii.“
ÃŽn plus, pe plan local sunt atât achiziÅ£ii de reînnoire a flotelor cât ÅŸi de extindere. Multe companii au amânat extinderile din cauza lipsei ÅŸoferilor dar ÅŸi a Pachetului de MobiÂlitate din UE care vine cu noi reglmentări.
„Avem şi clienţi care au cumpărat pentru a extinde flotele cât şi pentru a reînnoi flotele. Avem şi camioane noi cumpărate pentru transport naţional, inclusiv din cele pe gaz“, a subliniat Andrei Gagea.
ÃŽn plus, vehiculele utilizate pe ÅŸantier au accelerat.
„Camioanele pentru construcţii nu au avut un recul în 2020 cum au avut cele pentru transport internaţional care au scăzut cu 45%, ci am vorbit despre un volum constant faţă de 2019. De asemenea şi în 2021 avem comenzi mai mari pentru astfel de camioane şi suntem în proces de livrare. Vehiculele din gama de construcţii reprezintă circa 20-25% din vânzările de camioane grele tocmai penru că segmentul construcţiilor nu a fost afectat“, a spus directorul Iveco România.
Pe de altă parte, având în vedere pandemia, impredictibilitatea rămâne una ridicată şi în 2020.
„Avem o perioadă de incertitudine şi nimeni nu poate spune ce va fi peste câteva luni. Anul acesta va fi unul de creştere pentru camioane dar nu vom ajunge a volumele din 2019. Cel mai probabil volumele din 2019 vor fi atinse în 2022. Am avut o cerere foarte mare pentru vehicule rulate, dar mai noi de patru ani. Din acestea am vândut 400 de unităţi anul trecut. acestea provin de pe alte pieţe europene sau de la clienţi care au decis să reînnoiască flotele şi au avut contract e răscumpărare. În 2022 ne aşteptăm ca volumele să revină“, a spus Andrei Gagea.
În primul trimestru al acestui an vânzările de vehicule comerciale grele, de peste 3,5 tone au urcat cu 21% faţă de perioada similară a anului trecut la aproape 1600 de unităţi, valoare cu care s-au apreciat şi înmatriculările Iveco. Spre comparaţie, acelaşi segment scădea cu 37% în 2020 la 5300 de unităţi.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE