ZF Investiți in România

Investiţi în România! Un proiect ZF & CEC Bank. Nicoleta Hriţcu, Cuptorul Moldovencei: România are nevoie de o strategie de ţară, de la un proiect de educaţie la un proiect pentru produsele tradiţionale

20.07.2020, 00:07 Autor: Bogdan Alecu

♦ Întârzierea economică a României în raport cu alte ţări din regiune poate reprezenta un avantaj, tocmai prin prisma faptului că ţara şi-a păstrat mai bine autenticitatea, însă producătorii au nevoie de suport pentru a avea o piaţă de desfacere.

România are potenţial de dez­vol­tare, însă această dez­vol­tare trebuie realizată con­form unui plan, astfel încât fiecare antreprenor să ştie ce are de făcut, este de părere Nicoleta Hriţcu, fondator şi asociat în cadrul companiilor  Glazurai şi Cuptorul Moldovencei.

„România are nevoie de o strategie de ţară, să ştim încotro ne îndreptăm şi o strategie pentru educaţie, pe lângă cea pentru sănătate, pentru că educaţia influenţează economia pe termen lung. Tocmai pentru că noi suntem în urmă cu vreo zece ani faţă de alte ţări, din cauza acestui delay, ne-am păstrat o doză de autenticitate, turism, agroturism, delta. Avem o populaţie mai tânără decât alte ţări din vest, trebuie să îi încurajăm să rămână aici“, a spus Nicoleta Hriţcu.

Aceeaşi idee a subliniat-o tot în cadrul emisiunii Investiţi în România şi Florin Irimescu de la Valeputna, care de asemenea promovează produse tradiţionale, însă a subliniat că asfel de antreprenori au nevoie de o strategie de ţară pentru a merge la export.

Cuptorul Moldovencei a fost înfiinţat în 2012, la Iaşi, de Nicoleta şi Radu Hriţcu şi este una din cele mai importante reţele de cofetării din regiunea Moldovei. Iar în 2018, Nicoleta şi Radu Hriţcu au lansat şi brandul Glazurai.

În 2019, Cuptorul Moldovencei a înregistrat o cifră de afaceri de 1,5 mil. euro, iar Glazurai a înregistrat o cifră de afaceri de 0,4 mil. euro. În acelaşi an, cele două businessuri aveau 67 de angajaţi, iar pentru 2020 preconizează o creştere a echipei cu cel puţin 10 salariaţi.

„Am reuşit să creştem la un business de 2 mil. euro printr-o creştere graduală, în fiecare an am deschis câte o nouă locaţie, şase magazine Cuptorul Moldovencei şi unul Glazurai şi trei laboratoare funcţio­nale, toate în Iaşi. Anul acesta estimăm un business de 2,5-3 mil. euro datorită celor două noi magazine. Avem în grup Glazurai, Cuptorul Moldovencei şi Plăcintăria Modernă prin care să facem plăcinte, dar la un preţ mai mic. Noi ne gândim şi la un bistrou cu mâncare moldovenească, dar nu în următorii cinci ani“, a spus Nicoleta Hriţcu.

Ca planuri de viitor antreprenorul vizează inaugurarea celui de-al 6-lea magazin sub brandul Cuptorul Moldovencei, în cartierul Cug din Iaşi, cu o investiţie de 35.000 de euro. De asemenea, deschiderea laboratorului artizanal Glazurai şi a cafenelei Caruselul Glazurai din Copou, Iaşi. Pentru această investiţie a fost nevoie de 55.000 de euro. Planurile de viitor includ şi reamenajarea magazinului din Alexandru, cu o investiţie de 40.000 de euro.

De asemenea, iau în calcul şi mutarea celor două laboratoare şi a birourilor într-o hală de 1.000 mp, iar această investiţie se preconizează că va ajunge la 300.000 de euro.

„Acum tocmai am inaugurat două noi locaţii, de peste 100.000 de euro, inclusiv o cafenea Glazurai cu propriul atelier artizanal de producţie. Mai urma să amenajăm o nouă hală de producţie, dar mai aşteptăm - acolo ar trebui să mutăm producţia din cele două laboratoare Cuptorul Moldovencei, distribuţia, logistica, producţia, toate să fie acolo şi ne dorim să creştem capacitatea şi să atingem noi pieţe. Acum discutăm despre clienţi finali, iar noi pieţe ar însemna să intrăm în zona de supermarketuri, băcănii, în zona business-to-business. Acest lucru ar aduce o creştere a cifrei de afaceri de pese 30-50% de la an la an“, a spus fondatorul businessului.

Obiectivul fondatorilor este de a deveni în cel mult doi ani, unul dintre cei mai mari jucători în acest domeniu şi de a se extinde la nivel naţional, în primă fază prin magazine proprii, apoi prin franciză.

„Pentru dezvoltare avem pe listă Cluj, Timişoara şi Bucureştiul. Dintre acestea noi vom începe cu un oraş mai mic, nu neapărat cu Bucureştiul, noi suntem cu poveşti şi avem nevoie de un oraş unde să ne facem auziţi, iar în Bucureşti este prea mult zgomot. Businessul Glazurai sau Cuptorul Moldovencei ţine de om, de poveste, de produs, portofoliu, iar toate acestea se comunică. Noi luăm în calcul şi francizarea, dar acestea sunt detalii pe care le vom lua în echipă“, a declarat Nicoleta Hriţcu.

 

Despre Cuptorul Moldovencei

♦ 1,8 mil. euro cifră de afaceri în 2019

♦ 77 de angajaţi

♦ 300.000 de euro investiţie într-un nou laborator

 

Cu ce probleme se confruntă Cuptorul Moldovencei

♦ Pandemia a eliminat evenimentele, iar acest lucru înseamnă un business mai mic

♦ Resursa umană - la început de business

♦ Birocraţia, fiscalitatea, impozitele pe salarii foarte mari

♦ Strategia de ţară

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank