♦ Compania are peste 3.500 de clienţi, printre care nume mari precum Carrefour, Altex sau Flanco.
Pandemia de Covid-19 a determinat o creştere puternică a digitalizării şi o nevoie rapidă de mutare a documentelor de pe hârtie în format digital, iar acest lucru a atras şi investiţii suplimentare alături de noi finanţări pentru companiile din domeniu.
„Acum am trecut de 3.500 de clienţi dar ne pregătim să trecem de 10.000 până la finalul anului. Se pregăteşte un nou val mare de clienţi, un salt datorat şi condiţiilor actuale. Atunci când un centru de ecosistem apelează la serviciile noastre, antrenează întreg ecosistemul, toţi furnizorii, clienţii, transportatori şi alţi parteneri. Un astfel de nod antrenează 3-4.000 de parteneri, iar cum noi am semnat cu patru astfel de companii, încă mai urmează“, a spus Liviu Apolozan, fondator, DocProcess.
În ceea ce priveşte expansiunea, el a subliniat că România trebuie să investească mai mult în învăţământ pentru ca piaţa forţei de muncă să se poată adapta.
„Învăţământul nu este o afacere uşoară. Este un mecanism complex dar are nevoie de reforme. Tinerii trebuie să descopere singuri, să devină autonomi, să ştie să se exprime şi să aibă spirit critic şi să ştie să înveţe singuri.
În România devenise aproape imposibil să mai angajezi, iar în Franţa era posibil. Acum în anumite specialităţi este mai posibil în Franţa decât în România, sunt multe meserii care lipsesc aici, cum sunt cele legate de producţia de software, de industrializare, altfel lucrurile s-au îmbunătăţit în ambele părţi“, a spus fondatorul DocProcess.
DocProcess este o afacere de familie fondată în 2005 de Liviu şi Daniela Apolozan. Ea este specializată în furnizarea de servicii pentru automatizarea proceselor operaţionale. Compania are peste 3.500 de clienţi, printre care nume mari precum Carrefour, Altex sau Flanco.
„Fără pandemie, ritmul creşterii ar fi fost mai lent, dar depinde de ce nod sau ecosistem semnează. Este foarte probabil că pandemia ne-a ajutat. Dacă până acum retailul era conducătorul de pluton la cerere, acum avem experţi contabili, servicii din construcţii-montaj, serviciile medicale. Avem o paletă tot mai diversă de când cu pandemia“, a subliniat Liviu Apolozan.
Compania va depăşi 150 mil. documente procesate, dar anul viitor, prin încorporarea noilor companii, creşterea va fi mai accentuată, mai ales că a semnat cu noi clienţi din Belgia şi Luxemburg.
„Avem două birouri în Franţa, unul de cercetare şi unul de comercializare şi marketing şi trei în România - sediul şi două puncte de lucru. Franţa a fost un punct de plecare, ne-am extins în Belgia şi Luxemburg.“
Vrem să mergem către Marea Britanie şi Statele Unite. Am înregistrat o scădere uşoară în aprilie şi mai, dar acum avem deja o creştere, iar creşterea este susţinută de digitalizare, mai ales în contextul pandemiei“, a subliniat Liviu Apolozan.
Compania a a mizat o transformare digitală de un ecosistem - ne se ocupă doar de firmă, ci şi de furnizorii săi, de componenta de logistică şi transport.
„Aveam mai demult în plan un proiect de produs, iar pentru că a fost cerut, am pus în mişcare proiectul de producţie care se adresează firmelor mici pentru ca acestea să beneficize de noi soluţii de digitalizare, comunicare de documente, să lucreze cu contabilii la distanţă“, a spus fondatorul DocProcess.
În 2019 grupul a înregistrat venituri de aproximativ 3,2 milioane de euro, iar pentru anul 2020 obiectivul conducerii este de a atinge o cifră de afaceri de 4 milioane de euro şi vânzări de cel puţin 1 milion de euro pe piaţa franceză.
Până la finalul acestui an, DocProcess se aşteaptă să ajungă la 75 de angajaţi, dintre care 25 cu sediul în Franţa. Compania recrutează în prezent personal pentru birourile din Bucureşti, Paris şi Grenoble, mărindu-şi deja echipa internaţională cu patru noi angajaţi, în ultimele două săptămâni.
DocProcess în cifre
♦ 3.500 de clienţi are DocProcess
♦ 6,2 mld. euro anual au facturile procesate de DocProcess
♦ 50 de angajaţi are compania
Cu ce probleme se confruntă DocProcess
♦ Sistemul legislativ din România
♦ Decalajul digital care există pe piaţa locală
♦ Învaţământul
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE