Faunus Plant, un producător de ceaiuri şi suplimente alimentare din judeţul Bihor, se adaptează la criza provocată de coronavirus şi vrea să dezvolte mai mult canalul de comenzi online, care a crescut la 40% din totalul vânzărilor în 2020, faţă de 35% în 2019.
„În 2020 businessul a venit în proporîie de 40% din vânzările de pe site, faţă de 35% în 2019. Vindem circa 6% şi către Republica Moldova, dar şi sub private label, inclusiv sub reţeta lor, atât din ţară, cât şi din Franţa. Profitul brut pe 2020 a fost de 30%. Noi nu vizăm cantitate mare deoarece mergem pe un rulaj redus, dar cu profit care să ne permită expansiunea. Acum mizăm pe creştera portofoliului, iar în 2022 vom veni cu produse noi“, a spus Flaviu Matei, general manager al Faunus Plant.
Businessul a fost influenţat de pandemie în contextul incertitudinilor din prezent, dar şi de lockdownul care a afectat vânzările din magazinele fizice.
„Anul 2020 a fost un an mai greu, dar nu am fost mai afectaţi decât alţii. S-a schimbat tiparul clientului însă. Noi având contracte şi cu magazine, acea zonă a scăzut din cauza lockdownului. Dar a crescut cererea pentru produse pentru răceală, imunitate, ce ţine de sistemul respirator. Am mai lansat şi o gamă de geluri. Avem 60 de magazine partenere în toată ţara, avem parteneriate şi cu distribuitori şi cu reţele mai mari“, a declarat directorul firmei.
În 2019, Faunus Plant a încheiat cu afaceri de 260.000 de euro, în creştere cu 78% faţă de 2018.
„Pentru 2021 avem planificată o creştere de 30% faţă de 2020, când am avut un business de 300.000 de euro, iar anul acesta vrem 400.000. Ne concentrăm pe online şi aici am investit cel mai mult pentru a fi cât mai aproape de clientul final“, a spus Flaviu Matei.
Planurile pentru 2020 în ceea ce priveşte compania din Bihor vizau investiţii în angajaţii firmei, în traininguri şi cursuri de specializare, în contextul în care în ultimii ani au fost făcute învestiţii în fabrică în extinderea capacităţii de producţie.
Un exemplu de adaptare în timpul crizei sanitare a fost punerea pe piaţă în martie a unui produs dezinfectant, în contextul în care cererea de pe piaţă era crescută, iar în fabrica Faunus Plant existau deja materie primă şi ambalaje.
Mai mulţi antreprenori din industria cosmetică, dar şi producători de suplimente naturale au decis să fabrice produse de dezinfectare pentru mâini, în contextul în care în piaţă a existat o lipsă în cazul acestor produse, atât în farmacii, câtşi în retailul alimentar. Antreprenorii au spus la unison că aceasta este şansa producţiei locale în fabricile din România.
El a preluat afacerea de la părinţii săi, iar produsele se realizează în Poienii de Jos, o localitate la circa 80 km de Oradea. În fabrică se produc anual peste 60.000 de ceaiuri, 35.000 de tincturi şi siropuri, dar şi circa 40.000 de unguente, balsamuri de buze şi uleiuri de masaj. Flaviu Matei lăsat domeniul de arte plastice pentru antreprenoriat după ce a avut acces la businessul Faunus Plant încă de când era copil. În ultimul an la facultatea de arte plastice din Cluj-Napoca, în 2012, a ales să preia businessul familiei, pe care îl conduce de opt ani.
Produsele Faunus Plant ajung în magazinele naturiste şi în farmacii în mare parte, fiind listate şi în magazinul online al companiei, dar şi în hipermarketuri.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE