ZF Investiți in România

Investiţi în România! Sebastian Sosin, producătorul de sosuri Chef Sosin: Cele mai interesante dezvoltări pentru cei de dimensiunea noastră pleacă din colaborarea cu băcăniile

22.03.2021, 18:30 Autor: Alex Ciutacu

♦ Chef Sosin a obţinut afaceri de 100.000 de lei în 2020, primul an în care a funcţionat laboratorul de producţie din Jilava.

Producătorul de sosuri artizanale Chef Sosin consideră că există mai multe moduri în care pot colabora şi conlucra antreprenorii locali din industria alimentară, dincolo de formarea unor pachete de vânzări în care fiecare îşi aduce produsele, a explicat Sebastian Sosin, fondator Chef Sosin, în emisiunea Investiţi în România, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank. 

„Planul meu de colaborare şi asociere este puţin mai măricel, pe mai multe dimensiuni. În primul rând este vorba de aceste colaborări între producători individuali, eu cu sosurile mele, alţii care fac unt de arahide sau producători de miere, din conexiunile astea pot exista colaborări sub forma unor coşuri comune, dar e vorba şi de colaborările din spate, networking, sfaturi legate de furnizori. Aşa am găsit un producător de miere cu care colaborez de aproape un an, iar din această colaborare au venit multe altele. Dincolo de pachete livrate împreună se poate ajunge până la a implica producători de diverse nuci, ierburi, uleiuri în produsele mele şi beneficiază toată lumea, câştigăm toţi vizibilitate şi câştigă şi bani“. 

Chef Sosin este un business care a început cu sosurile făcute în propria bucătărie de Sebastian Sosin, însă afacerea a trecut la nivelul următor la începutul anului trecut, când a primit avizul de funcţionare pentru un laborator de producţie aflat în Jilava – achiziţionat şi pregătit pentru producţie în urma unei investiţii de 20.000 de euro. 

Astăzi, portofoliul Chef Sosin este format din 9 produse, iar fondatorul brandului lucrează şi la alte produse, atât proprii, cât şi dezvoltate pe bază de colaborări. 

„În maximum o lună voi ieşi cu produse noi pe care mi le doream de ceva vreme, erau cerute de piaţă, dar nu toate vor fi sosuri, vor fi şi nişte mâncărici pe lângă care merg foarte bine cu produsele mele şi sunt făcute tot pe baza unor colaborări care au apărut în urma unor discuţii. Eu spre exemplu nu am cum să fac vin, dar îmi dau sema când un anume cupaj este interesant şi în urma unor discuţii am ajuns să dezvolt un astfel de cupaj care va face parte din pachetul de Paşte şi de 1 mai“.

Un mediu propice pentru a lega astfel de colaborări cu alţi producători este cel al băcăniilor, o piaţă care a început să devină mai efervescentă odată cu criza sanitară. 

„Vreau să consolidez cât se poate şi să creez colaborări stabile şi rezistente cu băcăniile pentru că cele mai interesante dezvoltări pentru cei de dimensiunea noastră pot pleca de aici, locurile astea pot duce la relaţii foate interesante. Eu mi-am găsit colaboratorii în băcănii şi la târgurile pentru micii producători“. 

El vrea să ducă produsele într-un număr mai mare de băcănii şi consideră că acestea îşi pot găsi locul în piaţă, în completarea retailului modern. 

„Văd foarte bine fenomenul băcăniilor pentru că este un segment care trebuie să crească, să se alinieze cu ce există în alte ţări. Suntem extrem de departe, dar mergem în direcţia bună, am văzut iniţiative frumoase şi curajoase în pandemie şi sper ca şi clienţii să înţeleagă locul lor. Băcăniile merg pe un segment puţin mai exclusivist dat de preţ, de calitate şi abia aştept să prindă cu adevărat avânt acest concept“. 

Tot în privinţa canalelor de vânzare, produsele Chef Sosin sunt prezente şi pe canalele online ale băcăniilor în care se afă, însă fondatorul consideră că segmentul online este unul sezonier, care se activează înainte de sărbători şi rămâne turat doar pe durata acestora. Totodată, compania nu exclude nici prezenţa în retailul modern. 

Investiţia din Jilava a făcut ca 2020 să fie primul an aproape întreg, cu laborator, pentru producătorul Chef Sosin, iar cifra de afaceri s-a situat al 100.000 de lei. Fondatorul companiei a explicat că există o lansă ca businessul să ajungă pe break-even până la finalul acestui an. 

În continuare, Chef Sosin plănuieşte încă o investiţie în partea de producţie, întrucât sosurile sunt artizanale, iar Sebastian Sosin este singurul care lucrează astăzi în firma pe care o administrează. 

„Simt că se apropie o limită fizică şi anume petrec foarte mult timp pentru că este 100% manual şi trebuie scăpat puţin de această încărcare, investit în anumite echipamente care îmi vor permite să fac munca în mai puţin timp şi să am timpul disponibil pentru orice alte activităţi dar să nu fie irosit umplând borcane. Investiţia poate fi de la 2.000 de euro şi până la o ofertă extrem de bună care era pe la 20.000 de euro. Sincer, mă mulţumesc cu cel de 2-3.000 de euro, asta vorbim despre echipamente, dar odată ce se face investiţia în echipamente rămân cu destul de mult timp liber pe care îl pot folosi pentru a produce sortimente noi“. 

Sebastian Sosin este la bază inginer de microelectronică cu experienţă de lucru în laborator, cu chimicale. El are un doctorat în microelectronică obţinut în Olanda şi a lucrat în acest domeniu şi pentru corporaţii din România. 

Povestea firmei pe care activează Chef Sosin este mai veche, întrucât el şi-a dorit iniţial să producă cosmetice artizanale, însă s-a retras destul de repede din această activitate. Are doi parteneri care au investit alături de el pentru a deschide laboratorul din Jilava şi pentru a duce businessul mai departe.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank