ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Răzvan Copoiu, Signify: Investiţiile în noi tehnologii au accelerat pe toate segmentele, de la iluminatul public la becurile colorate conectate la console de jocuri

09.06.2021, 16:15 Autor: Bogdan Alecu

Perioada pandemiei a permis ac­ce­lerarea implementării celor mai noi tehnologii, iar dacă acasă utilizatorii cas­nici au pus accent pe partea de entertainment, la birou dezvoltatorii au implementat soluţii noi de becuri care schimbă automat culoarea lu­minii în funcţie de perioada zilei în timp ce oraşele mizează acum pe sisteme inteligente de iluminat.

Piaţa birourilor este în scădere, în con­textul în care o bună parte dintre angajaţii care înainte umpleau clă­di­rile corporaţiilor acum lucrează de acasă pe fondul pandemiei. De ase­menea, proiecte de birou încep să fie convertite în ansambluri rezidenţiale, lucru care din nou oglindeşte schim­barea de optică din piaţa de profil.

„Până acum deşi vorbeam numai de office, doreau iniţial o investiţie la volum, spre exemplu în multe becuri LED. Acum vor corpuri de iluminat mai bune, realizate din materiale reciclabile. Vorbim nu doar de ilu­mi­nat cu senzor de intensitate, ci chiar schimbarea culorii luminii. Variind cu­lo­rile, creşte producti­vi­tatea anga­jatului şi dezvoltatorii im­plementează astfel de sisteme. Avem acum şi echi­pa­mente pentru puri­ficarea aerului cu UV tocmai pentru a avea un me­diu cât mai sigur la birou“, a ex­plicat Răzvan Copoiu, CEO Signify România şi Europa de Sud-Est (fosta Philips Lighting).

El a preluat în vara anului trecut funcţia de director general al Signify România şi al altor 9 ţări din Europa de Sud-Est (Slovenia, Croaţia, Serbia, Bulgaria, Republica Moldo­va, Albania, Muntenegru, Bosnia şi Herţegovina şi Macedonia de Nord).

De asemenea, pe partea de en­ter­tainment de acasă tot mai mulţi au optat pentru sisteme care contro­lea­ză luminile din casă în funcţie de ce apare la TV.

„Oamenii au stat mai mult acasă şi au investit în casele lor şi nu au cum­părat doar becuri inteligente, ci sis­teme care transformă casa într-una in­teligentă. Şi au investit inclusiv în echi­pa­mente care conectează TV-ul sau consola la un astfel de sistem. Iar astfel de sisteme au înregistrat creş­teri de 50%, o creştere mare pe zona de consumer“, a subliniat Răzvan Copoiu.

Dincolo de piaţa privată, ilu­mi­natul inteligent se extinde puternic la nivelul oraşelor la nivel naţional

„Iluminatul public are cel mai mare potenţial, atât prin programul AFM cât şi prin PNRR, avem fon­duri pentru modernizarea siste­melor de iluminat din oraşe. Pasul următor este ca luminile stradale să fie inter­conectate într-un sistem de smart city, iar acesta permite o reducere de până la 80% a consumului. Nu este sufi­cient doar să schimbi becurile cu unele LED, ci este nevoie de unele cu telegestiune. Participăm la licitaţii în Cluj, Braşov, Bucureşti“, a explicat Răzvan Copoiu.

Tot potrivit datelor Signify Ro­mâ­nia, dintre cele peste 2 milioane de be­curi utilizate pentru iluminatul rutier şi stradal din România, doar apro­ximativ 25% dintre ele au fost deja înlocuite cu tehnologia LED, în timp ce în segmentul clădirilor din sistemul de sănătate există peste 640 de mii de corpuri de iluminat con­venţionale care trebuie actualizate. În sistemul educaţional, pe lângă reducerea costurilor, iluminatul şcolilor cu becuri LED înseamnă o îmbunătăţire a condiţiilor de învăţare şi a confortului ocular pentru elevi. Din aproape 5 milioane de corpuri de iluminat din şcolile şi universităţile din ţară, doar 8% au fost înlocuite cu becuri LED.

Anul trecut  s-a deschis primul program finanţat de Administraţia Fondului de Mediu pe această axă. Interesul autorităţilor publice locale a fost crescut, peste 800 de proiecte fiind depuse de către primării. Iluminatul public din România este format în prezent din circa 2 milioane de becuri, doar 2% din sistemele instalate fiind conectate, adică permit un schimb de date în timp real între ele astfel încât să ducă la gestionarea eficientă a procesului de iluminat public. La nivelul anului 2025, rata ar urma să ajungă la 35%, potrivit estimărilor companiei.

Pe partea de iluminat public, Signify a dezvoltat în România proiecte de smart city în câteva oraşe din şară, precum Bucureşti şi Alba Iulia.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank