ZF Investiți in România

Investiţi în România!, proiect ZF şi CEC Bank. Evelina Necula, cofondator, Kinderpedia: Am încheiat campania de finanţare. Ne extindem în Marea Britanie, Portugalia, Elveţia şi Polonia

04.08.2020, 14:00 Autor: Alex Ciutacu

♦ Platforma Kinderpedia este utilizată de peste 2.000 de şcoli şi grădiniţe, după o creştere accelerată de la 138 de şcoli şi grădiniţe în septembrie 2019.

Platforma de educaţie digitală Kinderpedia vrea să atace pieţele din Marea Britanie, Portugalia, Elveţia şi Polonia, după ce a atras 432.500 de euro în cadrul unei campanii de finanţare care s-a desfăşurat prin interme­diul platformei de equity crowd­funding SeedBlink, a explicat Evelina Necula, confon­dator al Kinderpedia, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Am început în urmă cu o lună un proces de finanţare condus de Roca X ca lead investor şi care are şi o componentă de equity crowdfunding pe SeedBlink. Am strâns 432.500 de euro şi am obţinut o evaluare de 2,2 mil. euro“, a explicat Evelina Necula, care a pus bazele Kinderpedia în urmă cu peste cinci ani alături de Daniel Rogoz.

Campania de finanţare a fost rea­lizată în contextul în care fon­datorii Kinderpedia au pus pe masă 15,4% din capital, iar fon­du­rile se vor îndrepta spre extin­de­rea unor parteneriate aflate la în­ce­put de drum la nivel euro­pean.

„Avem parteneriate sem­nate şi cu jucători din alte ţări cu care intenţionăm să scalăm în Por­tu­galia, Marea Britanie, Elveţia şi Polonia, unde am mai avansat nişte demersuri. (…) Scalarea euro­peană este primul demers la care ne uităm. În următoarele luni vom fi cu un picior în România şi cu unul în Europa“, a declarat ea.

După afaceri de peste 100.000 de euro în 2019, Kinderpedia are un plan ambiţios pentru 2020 şi vrea să ajungă la venituri de 500.000 de euro.

Odată cu criza sanitară care a închis şcolile şi a forţat întreaga lume, inclusiv România, să treacă la un model de educaţie online şi să gândească un mix de educaţie online cu prezenţă fizică la clasă pentru anul şcolar următor, Kinderpedia a scalat soluţia dezvoltată prin decizia de a oferi platforma gratuit pentru şcoli şi grădiniţe publice timp de un an de zile.

Astfel, numărul de utilizatori a crescut în mai puţin de 12 luni de la 5.300 de conturi şi 9.100 de părinţi la 100.000 de utilizatori activi, ceea ce a generat premisele pentru creştere ulterioară. Cu toate acestea, cofondatoarea crede că instrumentele online ar trebui să rămână complementare ducaţiei obişnuite.

„Se vorbeşte mult despre acest model de blended education, un model ale cărui beneficii le putem vedea. Tehnologia poate aduce o componentă de interactivitate şi acces la resurse pe care niciun dascăl nu o poate trece cu vederea. Însă copiii nu ar trebui să stea departe de clase. Considerăm că modelul fezabil pentru creşterea businessului nostru este ca instrument complementar educaţiei, care să ofere componenta de management şi de educare“, a spus Evelina Necula.

Cu 15 angajaţi în prezent, Kinderpedia ar putea dubla acest număr până la finalul anului, în contextul în care planurile de dezvoltare solicită un număr mai mare de dezvoltatori software şi echipe de vânzări.

Care sunt principalele probleme identificate de Kinderpedia:

► Infrastructura educaţională. Sperăm ca ministerul să facă ce a promis şi ce a anunţat şi să îi doteze atât pe dascăli, cât şi şcolile sau pe familii când o solicită, pentru acest model de educaţie care stă în faţa noastră, fie că ne bucurăm sau nu. Este posibil ca în anumite circumstanţe copiii să nu poată participa la clasă.

► Lipsa de oameni. Cred că nu e niciun secret că pe segmentul programatorilor este o concurenţă foarte mare. I-aş îndemna pe cei care îşi aleg un drum nou să se uite către businessurile antreprenoriale. Evident că ne este foarte greu să concurăm cu ofertele multinaţionalelor, dar poate este mai bine să faci o soluţie în România de care să beneficieze şi copilul tău.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank