ZF Investiți in România

Investiţi în România!, proiect ZF & CEC Bank. Ionel Păsărică, Capra Noastră: Vrem să ieşim la export spre Asia şi Japonia

30.07.2020, 18:45 Autor: Bogdan Alecu

Vânzările de bere artizanală au fost afectate de pandemie, în contextul în care restaurantele au fost închise pe timpul stării de urgenţă, iar principalele reţele de distribuţie au rămas magazinele de specialitate, supermarketurile şi comerţul online.

„Vânzările au scăzut în această perioadă, destul de mult. Am rămas fără stocuri deoarece fabrica a fost închisă o perioadă şi am rămas descoperiţi.

Anul acesta suntem în scădere cu circa 20% faţă de anul trecut, din cauza închiderii restau­ran­telor. Două luni şi jumătate ne-am reorientat către online, băcănii, mici magazine. Anul acesta vrem să producem circa 90.000 de litri de bere“, a spus Ionel Păsărică, fondatorul berăriei Capra Noastră.

Microberăria Capra Noastră, o afacere lansată pe piaţă în 2017, estimează pentru acest an un nivel al businessului de 160.000 de euro, în scădere cu circa 11% faţă de anul anterior. În 2019, a obţinut o cifră de afaceri de aproximativ 180.000 euro.

Acesta este un business fondat în 2017 la Iaşi, berea fiind prezentă astăzi în peste 100 de localuri, puburi, restaurante şi în trei lanţuri de retail, respectiv Auchan, Kaufland, Mega Image. În contextul pandemiei, în care sectorul HoReCa a fost închis timp de câteva luni complet, iar acum funcţionează doar cu terasele, compania şi-a concentrat mai mult atenţia către mediul online.

„În online nu prea vindeam din cauza transportului şi nu am vrut să vindem prea mult online, însă situaţia actuală ne-a forţat şi am ajuns aproape de 15% din vânzări online, faţă de 5% în 2019. Am accelerat trendul şi s-a văzut rezultatul“, a spus Ionel Păsărică.

El spune că în ultimii doi ani s-a văzut o creştere a consumului de bere artizanală, dar încă suntem sub 1% din cotă, iar până când ajungem la 15-20% cât este în SUA sau Europa de Vest, dar consumatorul român va alege berea artizanală, după reţete vechi şi ingrediente de calitate şi vom ajunge un jucător important în piaţă.

„Anul trecut am exportat circa 15% din producţie, iar cea mai mare cantitate a plecat către Belgia, iar după aceea către Franţa, Italia, Japonia, iar anul acesta aveam planuri de a ataca piaţa asiatică, iar pandemia ne-a dat planurile peste cap, iar anul viitor vrem să reluăm. Berea noastră este după reţete belgiene adaptate gusturilor româneşti, cu un maestru berar belgian, care a conceput reţetele aici“, a spus fondatorul berăriei.

În ceea ce priveşte Capra Noastră, antreprenorul plănuieşte în următorii ani extinderea atât la nivel naţional, cât şi internaţional, pe pieţe din Europa şi Asia.

Totodată, are în plan dezvoltarea portofoliului de produse cu noi sortimente de bere, cu arome adaptate pentru publicul autohton. Compania lucrează şi la dezvoltarea prezenţei în mediul online pentru a facilita experienţa de cumpărare.

În ultimii ani, piaţa de bere artizanală a cunoscut o creştere accelerată, astfel că, de la câteva berării artizanale în 2015, acum sunt aproximativ 50 de microberării în toată ţara.

Volumul pieţei totale de bere a fost în 2019 de 16,7 milioane de hectolitri, situându-se la aproximativ acelaşi nivel (ă0,4%) faţă de anul anterior, arată datele de la Asociaţia Berarii României.

Circa 97% din consumul de bere vine din producţia locală, în timp ce 50% ingrediente sunt din agricultura României. Piaţa totală este dominată clar de marii producători, respectiv Asahi (Ursus), Heineken, Bergenbie şi URBB. Microberarii contribuie în continuare cu doar 0,15-0,20% la volumul de bere vândut. În valoare ponderea e mai mare dat fiind că preţurile acestor produse sunt mai mari.

 

Capra Noastră în cifre

160.000 de euro este businessul estimate pentru 2020

10% din vânzările din 2020 s-au derulat online

108.000 de litri de bere poate produce anual Capra Noastră

 

Cu ce probleme se confruntă

Greu convingem oamenii să cumpere bere online

Reluarea vânzărilor în HoReCa

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank