ZF Investiți in România

Investiţi în România! ​Pofta Focului iese cu produsele în 70 de magazine din Luxemburg şi Germania. Producţia a crescut de şapte ori în 2020 faţă de 2019

13.04.2021, 16:34 Autor: Alex Ciutacu

♦ Pofta Focului investeşte în utilaje şi pentru a extinde hala de producţie.

Producătorul artizanal Pofta Focu­lui a ieşit pentru prima dată în piaţa externă cu zacusca şi sosurile produse la Iaşi, în contextul în care a listat produsele în circa 40 de magazine din Luxemburg, urmând să le ducă în alte 30 de magazine din Germania, a explicat Gica Neamţu, fondatoare, Pofta Fo­cului, în emisiunea Investiţi în România! rea­lizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank. 

„Ei au venit spre noi, noi nu mai reuşim să ne ducem să căutăm noi parteneri, dar vin ei spre noi şi stabilim parteneriate bune. (…) În Bucureşti suntem în vreo 28 de magazine, în Iaşi în circa 20 de magazine, iar în restul ţă­rii în alte 21 de magazine. Putem spune că avem 2-3 parteneri noi în fiecare săptămână“. 

Pofta Focului este un mic business de familie „testat“ de Gica Neamţu încă din 2012. Cu toate acestea, businessul a luat o for­mă concretă în 2016, iar anul în care a prins avânt a fost 2020. 

Drept dovadă, vânzările au crescut de la 7.000 de lei în 2019 la 330.000 de lei în 2020, în contextul în care fiul ei a început să o ajute în afacere, dar şi pe fondul investiţiilor în branding şi marketing. 

„A venit aripa tânără, s-a mărit echipa numeric, au venit şi cu idei noi, o logistică mai bună şi o eficienţă mai mare. Cel mai important lucru a fost rebranduirea produsului pentru că aveam altă imagine până în 2019, un alt aspect“. 

Producătorul are în plan investiţii de circa 50.000 de euro în 2021 prin care vizează extinderea halei de producţie şi echipamente. 

„În cifre am crescut cam de şapte ori cantitatea produsă faţă de 2019, dar am scos şi o gamă nouă de sosuri care a împins această dinamică şi ne-a crescut vânzările. (…) În ceea ce priveşte utilajele, nu vrem să le introducem în procesul de fabricaţie, dar vrem să le utilizăm pentru etichetare şi alte activităţi conexe“. 

Pe lângă aceste echipamente, antrepre­noa­rea plănuieşte să mai aducă încă patru oameni în echipa de producţie, în contextul în care astăzi produsele sunt realizate de patru persoane. 

Planurile producătorului pentru 2021 vizează lansarea propriei platforme online, dar şi lansarea unui sortiment de murături.

„Învăţăm mai bine acest antreprenoriat, pregătim deja următorul sortiment, de murături sărate, iar cererea este mare şi ne-a determinat să facem contracte în avans, ceea ce ne va ajuta în viteza de circulaţie a banilor. (…) În primele trei luni am ajuns deja la 100.000 de lei şi suntem încă puţin pe stocurile de anul trecut, deci cred că anul acesta vom ajunge la un rezultat bun“. 

Cu toate acestea, Pofta Focului îşi doreşte să rămână un producător artizanal, iar Gica Neamţu spune că până la finalul anului 2022 va ajunge la capacitatea maximă de producţie pe care o are în plan. 

În ceea ce priveşte modul în care finanţează dezvoltarea, antreprenoarea pune accent pe reinvestirea profitului, dar scanează piaţa pentru oportunităţi de finanţare. 

„Ne uităm la toate. Sursele proprii, tot profitul se reinvesteşte, suntem chibzuiţi, accesăm o rămăşiţă de IMM Invest, sper să accesăm măsura 6.4 de fonduri europene, urmărim orice oportunitate să o punem la treabă în slujba noastră“. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank