ZF Investiți in România

Investiţi în România! Paul Ioan, Fabrica de Fum: Investim un milion de euro într-o nouă fabrică

10.03.2021, 16:15 Autor: Bogdan Alecu

♦ Fabrica de Fum este un producător artizanal de produse tradiţionale din carne care a intrat pe piaţă în 2017.

Fabrica de Fum, un producător arti­zanal de produse pe bază de carne din Iaşi deţinut de Gabriel Paul Ioan, estimează o creştere de 50% a cifrei de afaceri în 2021, îndreptându-se spre 1,5 milioane de lei. Anul 2020 a fost încheiat cu un business de circa 1 milion de lei, iar compania are în plan investiţii de 1 mil. euro pentru a extinde capacitatea de producţie.

„Anul trecut am avut o cifră de afaceri de circa un milion de lei. Producem în Iaşi, într-o fostă fabrică care se ocupa tot de afumare. Carnea provine tot de pe piaţa românească, carne certificată. Noi avem şi trei produse atestate tradiţional, iar rigorile sunt mari aici. Folosim carne de porc, găină, curcan şi raţă. Avem în plan o nouă investiţie, vrem să construim o hală proprie. Noi am realizat un calcul, iar investiţia ar fi de circa 1 mil. euro alături de 15 noi locuri de muncă“, a declarat Paul Gabriel Ioan, fondator Fabrica de Fum, în cadrul emisiuni ZF Investiţi în România! realizată de ZF alături de CEC Bank.

În 2020 producătorul a mizat pe comerţul online, în contextul în care vânzările către restaurante şi hoteluri au scăzut pe fondul pandemiei şi perioadei de lockdown. „Anul 2020 a fost unul al provocărilor pentru noi. A trebuit să mărim pierderile din HoReCa şi am trecut mai mult în online. Am semnat contracte cu mai multe siteuri care fac livrări online şi am compensat cu brio. Am fost la rezultate similare cu anul anterior. HoReCa a reprezentat 30-40% din totalul vânzărilor în 2019“, a spus Paul Gabriel Ioan.

În acest an, compania a făcut investiţii în utilaje de producţie şi astfel am diversificat producţia prin introducerea de produse noi cum ar fi: cârnaţi de porc, cârnaţi de porc şi vită, cârnăciori cu secărică, cârnaţi mioritici, şuncă presată din carne de porc şi şuncă presată din carne de curcan.  „Există curier de frig cu care noi lucrăm şi livrăm în Bucureşti, dar şi în Galaţi, Constanţa, Cluj. A trebuit să ne descurcăm cu transportul. Pentru un producător mic este greu să reziste doar pe piaţa locală. Noi facem produse artizanale, conservantul e natural, doar cu sare şi fum. Anul 2021 a început sub auspicii bune, vânzările sunt în creştere şi încercăm să dezvoltăm noi pieţe. Ne gândim la export, dar pentru asta trebuie să modificăm linia de producţie, ceea ce nu cred că se va întâmpla anul acesta.“

„În 2021 vrem să intrăm în cele mai mari oraşe din ţară, să extindem colaborarea cu Bucureştiul, dorim să mergem în Timişoara, Galaţi unde să diversificăm oferta, Clujul este la început. Întâi mergem în oraşele mari, după care ne vom extinde şi în cele mai mici“, a spus producătorul.

Fabrica de Fum este un producător artizanal de produse tradiţionale din carne, care a intrat pe piaţă în 2017 şi produce diverse sortimente, precum ceafă de porc afumată, cotlet de porc afumat, muşchi afumat şi cârnaţi afumaţi. Produsele comercializate sunt în categoria „Produs Tradiţional“ şi necesită un ciclu de fabricaţie mai lung, de aproximativ 10-15 zile, pentru că sunt afumate natural. Pentru 2021, compania are pregăteşte produse noi.

Compania are ca principală piaţă de desfacere oraşul Iaşi, unde produsele, în special cele din carne de porc, sunt listate în magazine de cartier. În egală măsură, produsele Fabrica de Fum se găsesc şi pe rafturile băcăniilor, care comercializează produse variate, cum sunt cele din carne de curcan, raţă, oaie sau pasăre. Fabrica de Fum colaborează cu mai multe băcănii din ţară, din oraşele Bucureşti, Cluj, Constanţa, Galaţi, dar şi cu platforme online precum Real Food, All Farm, Băcănia Bolloga, Băcănia Tei, Foodicious, Roade şi Merinde, Nord Hub.

„În oraşele mari produsele se regăsesc în băcănii specializate în produse tradiţionale. Am încercat să intrăm în magazinele normale, dar asta facem numai în Iaşi, însă în celelalte oraşe doar în băcănii. Am avu o colaborare cu cei de la Carrefour dar condiţiile erau nefavorabile nouă. Cu Kaufland suntem în discuţii. Este o oportunitate pe raionul de produse tradiţionale. Comunicarea cu marile reţele este mai greioaie, se face numai pe e-mail şi durează. Noi suntem obişnuiţi să comunicăm faţă în faţă“, a explicat fondatorul.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank