ZF Investiți in România

Investiţi în România! Paul Creţu, fondator, Orange Valley: Dezvoltăm noi produse, inclusiv cosmetice, investim în automatizare şi vrem să ajungem în 2021 pe rafturile retailerilor

19.11.2020, 16:10 Autor: Alex Ciutacu

♦ Orange Valley procesează anual circa 40 de tone de cătină în 20.000 de litri de suc şi sirop de cătină, iar recent a lansat şi o linie de produse cosmetice.

Compania Orange Valley derulează investiţii de circa 180.000 de euro în 2020-2021 pentru noi produse şi automa­tizarea producţiei, iar în 2021 vrea să ajungă pe rafturile retailerilor din piaţa locală cu sucurile şi siropurile pe care le produce, a explicat Paul Creţu, fondator al Orange Valley, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„În următoarele trei luni toate investiţiile se vor îndrepta către automatizarea procesului pentru că circa 40-50% din procese se fac manual. Investiţiile făcute până în prezent în 2020 sunt undeva la 80.000 de euro, iar pentru automatizări preconizăm o investiţie de circa 100.000 de euro. (…) Toate produsele vor avea la bază cătina şi discutăm de un produs care va conţine cătină, sfeclă şi morcov pe care îl lansăm curând, urmând să mai dezvoltăm încă patru produse anul viitor”, a declarat Paul Creţu, care se aşteaptă la vânzări de şase ori mai mari în 2020 faţă de 2019. 

Compania vindea majoritatea produselor către HoReCa, lucrând cu mai multe restaurante din zona Moldovei. Cu toate acestea, online-ul a prins având în 2020 şi a ajuns să reprezinte 75% din totalul vânzărilor. Invitatul a explicat că următorul pas pentru produsele din cătină este intrarea în marile lanţuri de retail.

„Este unul dintre principalele noastre obiective în 2021, dar încercăm să o luăm cu paşi mici, realizăm mai întâi linia automati­zată, iar următorul pas va fi expunerea produselor Orange Valley în rafturile magazinelor”. 

Producătorul procesează anual circa 40 de tone de cătină în 20.000 de litri de suc şi sirop de cătină, iar în 2021 vrea să ajungă la 40.000 de litri.

Orange Valley a dezvoltat şi două produse într-o linie de cosmetice, şi-anume uleiul de cătină şi cremă hidratantă din cătină, iar Paul Creţu vrea să dezvolte în continuare această gamă. 

„Pentru partea de cosmetică deocamdată colaborăm cu o firmă pentru realizarea produselor, şi-anume crema şi următoarele trei produse care vor fi lansate în prima jumătate a anului viitor. Pentru partea de cosmetică vom dori să accesăm un program de tip Start-up”. 

Paul Creţu a pus în urmă cu şase ani bazele unei plantaţii de cătină de 5 ha alături de un asociat, iar în următorii doi ani vrea să pună bazele a încă 5 ha. 

„Estimăm că vom mai fi sustenabili încă trei ani, după care trebuie să extindem plantaţia, iar asta înseamnă că în următorii doi ani punem bazele unei noi plantaţii de 5 ha. Investiţia pentru prima plantaţie s-a ridicat la circa 170.000 de euro şi sperăm ca la a doua să facem economie circa 30%”. 

Orange Valley a obţinut afaceri de circa 150.000 de lei în 2019, iar pentru 2020 se aşteaptă la o cifră de afaceri de peste 850.000 de lei. Compania lucrează cu 4 angajaţi în prezent şi va dubla numărul acestora în următoarele luni. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Orange Valley în România: 

Birocraţia şi legislaţia birocratică neclară şi greoaie sunt pe primul loc. Acolo am întâmpinat cele mai mari probleme şi am găsit destul de greu şi soluţii la ele. Din punctul meu de vedere inclusiv specialiştii au fost destul de greu de înţeles, îl consider ca fiind un pas greoi de făcut în a face lucrurile să meargă, cel puţin în afacerea noastră. 

► Infrastructura rutieră. De la Neamţ la Botoşani în loc să putem circula cu mare viteză facem aproape 2 ore pe un drum care nu vă pot explica cum arată. Asta înseamnă timp pierdut, bani pierduţi şi inclusiv şi calitatea produselor poate fi afectată.

► Probleme de recrutare, noi ne confruntăm mai mult cu motivarea oamenilor şi nu mă refer financiar, pentru că noi încercăm să înţelegem oamenii, de aceea în fiecare săptămână eu personal încerc să vorbesc cu toţi angajaţii şi să întreb unde ar fi nevoie să acţionăm sau cu ce putem ajuta, pentru că dacă te intersează businessul tău, te interesează angajaţii. Datorită lor merge mai departe.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank