Caută doar în titlu
ZF Investiți in România

Investiţi în România! Horaţiu Didea, Workspace Studio: Companiile investesc peste 1.500 de euro per angajat în reamenajare

23.03.2021, 00:05

Companiile care vor să atragă angajaţii înapoi în birouri deja investesc în reamenajarea spaţiilor de lucru, respectând însă noile reguli cu privire la reducerea densităţii.

„Dacă înainte de pandemie era un bonus să lucrezi de acasă, acum a devenit bonus să vii la birou. Sunt studii şi este dovedit că există acum o prejudecată potrivit căreia angajaţii care vin la birou sunt promovaţi mai uşor decât cei care stau acasă. Pentru că de cele mai multe ori managerii vin la birou şi tind să promoveze pe cei cu care lucrează direct. Pentru munca de procesare biroul devine în timp un spaţiu primitor unde angajatorii vor atrage angajaţii pentru a stimula socializarea, creşterea spiritului de echipă şi loialitatea faţă de firmă. Investiţia în post de lucru per angajat este între 1.500 şi 2.000 de euro, dar aici dacă discutăm de amenajare, iar pe metru pătrat este între 350 şi 700 de euro pe metru pătrat. Un scaun proiectat să fie utilizat timp de peste 10 ani, cu 12 ani garanţie, un scaun de 500-1000 de euro nu mai este atât de scump. Business to consumer a crescut exploziv pe timp de pandemie. Pentru oameni ideea de sănătate este acum mult mai importantă decât înainte“, a spus Horaţiu Didea, managing partner Workspace Studio.

El a subliniat că businessul din 2020 nu a fost atât de afectat deoarece erau proiecte bugetate şi s-a simţit o creştere a segmen­tului de work from home şi business to con­sumer care a ajutat domeniul amenajărilor de birouri să recupereze o parte din timpul pierdut. „Anul 2021 va fi mai dificil deoarece pandemia se prelungeşte, bugete nu mai sunt şi companiile urmează să se decidă ce vor face“.

Workspace Studio a rulat anul trecut afaceri de 9 mil. euro faţă de 10,7 mil. euro în 2019 şi a realizat investiţii de 350.000 de euro anul trecut, din care 250.000 de euro în extinderea cu 45% a showroomului, ajungând la 550 mp şi 100.000 de euro în magazinul online. Dacă vânzările către clienţi individuali reprezentau 3% în 2019, în 2020 procentul a urcat la 7%.

„Orice criză este şi o oportunitate. Acum lucrăm la amenajări, reamenajări, schimbări de paradigmă, care fac ca şi această criză să nu fie atât de rea. Din toate analizele, s-a schimbat modelul de muncă, se va lucra hibrid şi cel puţin 30% din angajaţi nu vor mai reveni în birouri. Vorbim de componenta muncii individuale care s-a mutat acasă şi va rămâne acasă. Dincolo de asta, există munca de proiect, de training, de pregătire a angajaţilor şi socializarea. Acestea se fac mai greu de acasă, iar spaţiile de birouri vor folosi acestui tip de muncă", a explicat Horaţiu Didea.

El a subliniat că în ultimele luni au crescut inclusiv vânzările de camere speciale izolate fonic pentru a creşte nivelul de confort din birouri.

"Avem campanii pentru birouri ergonomice. Atunci când lucrezi mai multe ore la birou ai nevoie de un scaun de bună calitate, de un birou reglabil, de un braţ de monitor. Multe companii au restrâns spaţiile de birouri şi numărul de birouri urmând să folosească noul spaţiu pentru  shared desking, iar la 100 de angajaţi există 50 de birouri fizice, însă zonele de training şi socializare au devenit mult mai bune din punct dse vedere al designului. Numărul proiectelor s-a restrâns, însă investiţiile în ergonomie, facilităţi, design de calitate şi well-being@work a crescut", a subliniat Horaţiu Didea.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.