ZF Investiți in România

Investiţi în România! Grupul Nordis investeşte 25 mil. euro în Braşov într-un proiect cu apartamente şi camere de hotel

03.02.2021, 11:30 Autor: Alex Ciutacu

♦ Preţurile pleacă de la 2.500 euro/mp în proiectele Nordis, însă diferă în funcţie de proiect şi unitate ♦ Doar 2% dintre clienţii companiei cumpără prin intermediul unui credit bancar.

Grupul Nordis va investi circa 25 mil. euro într-un proiect mixt, format din apartamente şi camere de hotel, în Braşov pe Drumul Poienii, iar în 2021 ar urma să lanseze şi un proiect rezidenţial în nordul Capitalei, a explicat Alexandru Mihai, managing partner, Nordis Group, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank. 

„Am lansat în ianuarie Nordis Braşov, un proiect de lux, cu puţin peste 200 de unităţi, situat pe Drumul Poienii în Braşov. (...) Proiectul este compus din cinci blocuri, din care două cuprind circa 41 de apartamente, iar celelalte trei însumează undeva la 170 de camere de hotel”, a declarat Alexandru Mihai, managing partner al grupului fondat de antreprenorul Emanuel Poştoacă în 2008.

Termenul de construcţie pentru proiectul din Braşov este de 24 de luni, iar acesta va însemna în final 14.000 mp construiţi. Grupul este deja în discuţii pentru vânzarea unui bloc întreg cu 50 de camere de hotel. Simultan, grupul Nordis se pregăteşte să lanseze un proiect în nordul Capitalei, care va fi iniţial o dezvoltare rezidenţială. 

„Avem un proiect pe care nu l-am lansat încă, dăm detalii în 2-3 săptămâni. Terenul este deja achiziţionat, suntem pe finalul procesului de autorizare. (...) Deocamdată este doar rezidenţial. Plănuim şi un hotel lângă el”.

Dezvoltatorul axat pe segmentele premium şi de lux a anunţat încă de anul trecut un proiect mixt în Sinaia, cu 180 de camere de hotel şi 60 de apartamente. Construcţia proiectului va începe în 2021. 

„Din partea de hotel am vândut deja 85-90%, iar pe partea de rezidenţial suntem pe la 40%. Investiţia se ridică la circa 25 mil. euro”. 

Cel mai mare proiect al grupului este Nordis Mamaia, un proiect de 90 mil. euro cu peste 80.000 mp construiţi, care va avea în final 1.400 de apartamente rezidenţiale şi camere de hotel. 

„Primele două corpuri cu 730 de camere de hotel sunt ridicate integral, iar unul este deja finisat. La celălalt se lucrează la interior şi faţadă şi ne propunem să lansăm anul acesta. Mai sunt celelalte două corpuri din complex care conţin cele 670 de apartamente, dintre care unul este ridicat până la etajul 6, iar la celălalt acum turnăm fundaţia. Practic, lansarea hotelului o facem în sezon, iar celelalte două blocuri spre sfârşitul anului, respectiv începutul anului viitor”.

Din acest proiect, segmentul cu camere de hotel este vândut în proporţie de peste 95%, iar în ceea ce priveşte blocurile de aparta­mente, primul corp este vândut în proporţie de 75, iar din al doilea grupul a vândut circa 40-45%. 

Grupul Nordis propune toate unităţile construite drept variante de investiţii imobilire. În cazul camerelor de hotel, cumpărătorul poate opta ca aceasta să fie administrată de Nordis în timp ce el primeşte un randament fix anualizat de 7%. În ceea ce priveşte apartamentele, acestea pot fi date spre administrarea Nordis ca unităţi de cazare, iar din fiecare noapte plătită proprietarul primeşte 66%, iar grupul 34%. 

La nivel de preţ, Alexandru Mihai estimează că preţul mediu pe proiectele Nordis depăşeşte 2.500 euro/mp, însă acesta se schimbă în funcţie de proiect şi unitate. „Avem un proiect exclusivist în Bucureşti, Nordis Primăverii, unde apartamentele se vând de la 7.000 euro/mp în sus”. 

Reprezentanţii Nordis au explicat că doar 2% dintre clienţii lor recurg la finanţare bancară pentru achiziţie. 

Grupul Nordis pariază în 2021-2022 pe revenirea turismului şi pe o creştere puternică a turismului naţional.

„Criza a generat o nevoie de turism intern. Noi estimăm că anul acesta şi anul acesta şi anul viitor turismul intern va creşte cu circa 40%. Când există încă această apăsare, preferi să fii mai aproape de casă, să fii la distanţă de câteva ore cu maşina, să nu depinzi de un avion sau de o potenţială carantină”.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank