ZF Investiți in România

Investiţi în România! Dimitar Stoyanov, Spark: Bucureştiul are un potenţial de mii de maşini în regim de car sharing

16.10.2020, 19:10 Autor: Bogdan Alecu

♦ Serviciul de car-sharing va evolua treptat, pe măsură ce noile generaţii vor să utilizeze bunuri, nu să le deţină, iar companiile din domeniu cresc puternic numărul maşinilor puse la dispoziţia clienţilor.

Pandemia întâi a afectat serviciul de car-sharing, în perioada stării de urgenţă, iar după intrarea în starea de alertă numărul clienţilor a revenit pe un trend ascendent.

„Într-o maşină închiriată prin car sharing nu eşti cu nimeni altcineva acolo. Ai un mediu mai sigur decât transportul în comun. Anul 2020 a fost unul stresant, însă oamenii au realizat avantajele acestui tip de transport şi mizăm pe expansiune în România. Am început anul cu 50 de maşini, acum avem 250, iar spre finalul anului vom ajunge la peste 500. Bucureştiul este un oraş cu un potenţial imens. În Sofia avem circa 500 de maşini, în Lituania avem 300. Avem 1.000 de maşini pe cele trei pieţe în următoarele luni“, a spus Dimitar Stoyanov, country manager, SPARK România. El a subliniat că apreciază faptul că Guvernul României a implementat măsuri mai dure la început, mai repede decât în alte ţări, iar impactul pandemiei nu a fost la fel de mare.

În Bucureşti Spark are 40.000 de utilizatori care au instalată aplicaţia serviciului.

„Tânăra generaţie doreşte să utilizeze bunuri, nu să le deţină. O maşină este utilizată 2% din timp, iar în rest stă şi ocupă un loc de parcare. Vedem un trend tot mai mare de oameni care nu mai vor să deţină, ci să utilizeze un bun“, a explicat directorul.

El spune că Lituania şi Bulgaria sunt pieţele unde au o utilizare mai mare ca în Bucureşti.

 „Aici suntem doar de un an, iar trendul este în creştere. Bucureştiul are potenţial pentru mii de maşini în regim de car sharing. Dacă vrei ca un serviciu să evolueze, ai nevoie de cel puţin o maşină la fiecare colţ de stradă. Pe termen mediu vedem flota urcând spre 1.000 de unităţi. Bucureştiul are nevoie de mai multe staţii de încărcare pentru maşini electrice. Piaţa creşte foarte mult şi repede. Spark re­prezintă şi un test cu o maşină electrică“, a explicat directorul de ţară.

Din punctul său de vedere, Bucureştiul este similar cu Sofia, avem în ambele oraşe parcare gratuită pentru maşinile electrice. Infrastructura de încărcare este însă cea care lipseşte.

Spark Technologies UAB, com­pa­nia lituaniană care oferă un serviciu de tip car-sharing pentru închi­riere de ma­şini electrice prin intermediul unei apli­caţii mobile, urmează să adauge noi auto­vehicule în flota lo­cală, ca ur­mare a parteneriatului în­cheiat cu Renault România pentru achi­ziţia a 400 de maşini electrice Renault ZOE. Astfel, Spark devine cel mai ma­re serviciu de car sharing din Ro­mâ­nia, cu peste 550 de maşini electrice în flotă.

„În exact un an de la debutul pe piaţa din România am ajuns la o creştere impresionantă. Am început cu mai puţin de 50 de maşini în Bucureşti şi curând vom avea peste 550 de auto­vehicule complet electrice. Cu inclu­derea în flotă a celor 400 de maşini Renault ZOE continuăm strategia de a deveni mai accesibili pentru clienţii noştri şi, totodată, cea mai mare platformă de car sharing din ţară“, spune Dimitar Stoyanov.

Versiunea acestui model disponibilă pentru Spark este dotată cu baterie de 40 kWh şi are o autonomie de până la 300 de kilometri (WLTP). Preţul curent de închiriere a acestei maşini este de 0,86 lei pentru un minut şi 120 de lei pentru 24 de ore.

Spark Technologies UAB controlează operaţiunile Spark din Lituania, Bulgaria şi România. Fondatorul şi CEO-ul companiei este Nerijus Dagilis, cel care a lansat serviciul în premieră în Vilnius, în 2016. Până la finalul anului, compania va opera 550 de vehicule complet electrice în România şi mai mult de 1.200 de autovehicule pe toate pieţele în care este prezentă.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank