ZF Investiți in România

Investiţi în România! Daniela Alecse, cofetăria L’Amande: Vrem să ne extindem la nivel naţional prin francize. „Luna aceasta am semnat primul contract de franciză la Bacău.“

28.04.2021, 16:35 Autor: Bogdan Alecu

Producţia de dulciuri şi produse fără gluten este pe un trend crescător, dar nu doar pentru că vor să încerce deoarece boala celiacă sau into­le­ranţa la gluten a în­ceput să fie din ce în ce mai mult diagnosticată în ultimii ani şi în România.

Daniela Alecse, fon­da­torul cofetăriei L’Amande, care produce şi comerciali­zează dulciuri şi produse de pa­tiserie fără gluten, are în plan ex­tin­de­rea la nivel naţional, dar prin francize. L’Amande – Desserts sans gluten -, o afacere pornită de la zero de Daniela Alecse, cu o singură unitate deschisă în zona Tineretului din Capitală, a ajuns în 2019 la afaceri de 600.000 de lei din producţia şi vân­za­rea de dulciuri şi alte produse de co­fetărie, patiserie şi brutărie. „Acum ope­răm într-o singură cofetărie. Anul tre­cut am lansat în vară proiectul de fran­cizare şi luna aceasta am semnat primul contract de franciză la Bacău. Există cerere şi din partea altor oraşe. Noi am dezvoltat mult gama de produse şi pen­tru alte intoleranţe pre­cum cea la lactoză sau alergii la ouă sau nuci“, a ex­plicat fondatorul L’Amande.

Daniela Alecse a lu­crat 18 ani în industria asi­gurărilor de viaţă, iar în ur­mă cu şase ani a desco­pe­rit că are intoleranţă la gluten şi a fost nevoită să îşi schimbe regimul ali­mentar. Născută în Bucovina, avea în ADN pasiunea pentru gătit, în spe­cial pentru prăijturi, astfel a hotă­rât să deschidă, în 2016, L’Amande - Desserts sans gluten, o cofetărie specializată în produse fără gluten.

Francizele vor funcţiona sub brandul L’Amande cu reţete, distribuitori şi cofetărie precum cel din Bucureşti, cu training şi suport.

„Produsele vor fi realizate de ei, dar după reţetele noastre, cu materia primă pe care o folosim noi. La un produs fără gluten nu doar făina nu are gluten ci controlăm şi restul ingredientelor să nu conţină urme de gluten iar acestea sunt importate în cele mai multe cazuri. Dar acum spre exemplu avem şi în supermarketuri multe produse fără gluten, pe când acum 5-6 ani erau foarte puţine“, a explicat Daniela Alecse. Ea a adăugat că „taxa de franciză este de 15.000 de euro la început plus redevenţe din cifra de afaceri. Investiţia pentru o producţie de 6 luni este estimată la 50.000 de euro cu tot ce înseamnă stocuri de materie primă, salarii, chirii, utilaje“.

Către restaurante nu livrează, dar au mai existat cereri din partea hotelurilor.

„Am început acum cinci ani pe partea de dulciuri şi fursecuri, după care şi pâine, pizza, croisante şi patiserie. Acum avem peste 25 de produse pe care le-am adaptat la ceea ce înseamnă fără gluten. Noi am început cu reţete clasice la prăjituri, eclere, amandine, mousseuri, pe care le-am adaptat. La fursecuri a fost dificil deoarece glutenul „leagă“„, a spus Daniela Alecse.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank