Caută doar în titlu
ZF Investiți in România

Investiţi în România! Cristian Milea, APIA: Investiţiile dealerilor auto sunt accelerate de electrificarea industriei

20.11.2020, 00:05

Electrificarea industriei auto a demarat noi investiţii din partea dealerilor auto, în condiţiile în care aceştia trebuie să investească nu doar în echipamente, ci şi în personal.

„Un dealer din România când îşi propune să comercializeze vehicule electrice are nevoie de un minim de măsuri şi dotări – iar prima este aceea de a avea suficientă putere instalată pentru a deservi echipamentele care sunt necesare acestor vehicule. Un proiect de mărire a puterii instalate poate ajunge şi la 100.000 de euro, urmează trainingul personalului, alte mii de euro, achiziţia a cel puţin trei staţii de încărcare, alte mii de euro. Aceste lucruri se întâmplă, unele s-au realizat, altele se întâmplă“, a spus Cristian Milea, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Automobilele „verzi“, cele electrice alături de hibride, au înre­gistrat o creştere a înmatriculărilor de maşini noi de 9% în primele nouă luni ale anului, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Impor­tatorilor de Automobile (APIA), la un volum de aproape 5.400 de unităţi, trend estimat şi pentru luna octombrie. Dintre acestea, maşinile electrice au accelerat cel mai puternic, urcând cu 41% la peste 1.400 de unităţi. O creştere şi mai puternică s-a înregistrat în rândul hibridelor plug-in, de 141% la 555 de unităţi. Singurul segment care a scăzut a fost cel al hibridelor „clasice“, care s-a micşorat cu 8% la mai puţin de 3.500 de unităţi.

În ceea ce priveşte topul pe mărci la 9 luni al autovehiculelor electrice şi hibride plug-in, categorii susţinute de programul Rabla Plus, cele mai mari volume înregistrează Renault (360 unităţi), Skoda (329 unităţi) Volkswagen (204 unităţi), Hyundai (186 unităţi) şi BMW (170 unităţi).

În topul mărcilor cu cea mai mare creş­tere pe segmentul maşinilor elec­trice se află Tesla, cu 45 de maşini î­n­ma­triculate în primele nouă luni, în urcare cu 350% faţă de perioada si­mi­la­ră din 2019. Creşterea are loc în con­textul în care anul acesta au de­marat pu­ternic livrările de Model3, cel mai ac­ce­sibil din gama constructorului ame­ri­can. Pe de altă parte, Tesla nu are o re­prezentanţă în România şi nici o reţea de superchargere, însă ambele sunt în plan pentru perioada urmă­toare.

„Am avut discuţii cu autorităţile pentru proiecte de viitor, la Ministerul Mediului sau AFM, unde discutăm de o remodelare a programului Rabla. Creşterile din zona maşinilor verzi şi ritmul de creştere pot fi susţinute de jucătorii din industrie.“

„Avem proiecte în ceea ce priveşte un ajutor de stat, proiect ce prevede sume care să fie puse la dispoziţia operatorilor de business pentru achiziţia de maşini verzi. Dorim modificarea condiţiilor care în prezent limitează accesul operatorilor mari, care au flote mari sau care ar dori să realizeze investiţii importante“, a subliniat preşedintele APIA.

Pe de altă parte, piaţa auto ar putea reintra pe un trend descendent, nu doar la nivel european, ci şi pe plan local din cauza efectelor pandemiei.

„În vreme ce Europa scade cu 28% în primele zece luni, suntem într-o zonă similară şi cu România. Ultimele două luni pentru piaţa locală înseamnă o creştere importantă, însă la nivelul primelor 10 luni, şi noi suntem pe acelaşi procent de scădere din pricina pandemiei, care a afectat industria auto în ansamblul ei. În vreme ce elementele de constrângere cu care deja se întâlnea industria din cauza decarbonizării, unde ţintele de atins sunt extrem de ambiţioase, covid-19 a aruncat în aer toate calculele, iar acum lucrurile nu arată deloc bine“, a spus Cristian Milea.

El estimează că finalul anului se va încadra în estimări şi vom avea un declin de 25-30% per total piaţă. „Industria va urmări evoluţia pandemiei. Acolo unde vom avea lockdown, recululul este imediat. Acolo unde se pun în practică doar unele constrângeri, acolo impactul este mai puţin abrupt, dar se regăseşte.

Europa, care a avut şi luni de creştere, a trecut deja pe scădere în octombrie şi din nefericire, situaţia din România mă face să cred că începând cu luna în curs vom intra şi noi într-o perioadă cu performanţă negativă în raport cu 2019“, a spus Cristian Milea.

El a subliniat că scăderea vine pe lipsa încrederii. „Consumatorul are o problemă cu viitorul pe termen scurt şi mediu şi neavând predictibilitate, evită să facă o achiziţie pe care nu o consideră stringentă. Dacă vorbim de sectoare precum curieratul sau zone de business pe creştere în aceste luni, acolo nevoia de mobilitate se regăseşte şi găsim şi achiziţii acolo. Dacă discutăm de sectoare de activitate afectate, despre achiziţiile individuale, ele toate se află sub imperiul lipsei de încredere“, a subliniat preşedintele APIA.

 

Piaţa auto locală

29% este scăderea pieţei auto locale în primele 10 luni ale anului

► 13% este creşterea din octombrie a pieţei auto locale, a doua lună pe plus din 2020

► 38% din vânzările de autoturisme sunt reprezentate de SUV-uri

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.