ZF Investiți in România

Investiţi în România! Cristian Găvan, MAM Bricolaj: În următorii trei ani vom deschide câte două noi magazine pe an

02.12.2020, 16:40 Autor: Bogdan Alecu

MAM Bricolaj, furnizor de materiale şi accesorii pentru mobilier, controlat de familia Găvan, are în plan extinderea puternică a reţelei, vizând pe termen lung inclusiv deschiderea a câte un magazin în fiecare reşedinţă de judeţ.

„Noi estimăm că potenţialul reţelei este să avem patru magazine în Bucureşti şi câte unul în marile oraşe din ţară. Cercetarea de piaţă arată că am avut clienţi din mai multe zone din Capitală şi chiar din Braşov. Iar cum Braşovul s-a extins puternic, există potenţial. De asemenea urmărim şi Cluj-Napoca sau Iaşi“, a explicat Cristian Găvan, fondatorul MAM Bricolaj.

El adaugă că firma sa nu concurează nici cu marile reţele de bricolaj, nici cu magazinele de mobilier.

„Putem acoperi fiecare reşedinţă de judeţ în următorii zece ani. Dacă anul viitor ajungem la patru magazine, în 2022 mai deschidem încă două, iar în 2023 alte două. Apelăm la politica paşilor mărunţi deoarece acum în piaţă se pierd locuri de muncă în turism, HoReCa sau evenimente şi trebuie să vedem cum va evolua creditarea.“

În prezent, planul de expansiune este în derulare, fiind vizat un al treilea magazin, care va fi deschis la finalul lunii martie, începutul lunii aprilie. Acesta va fi amplasat în sectorul 6 din Bucureşti. „Suntem în discuţii avansate pentru Braşov şi sperăm la fel ca în aprilie-mai să deschidem acolo. Spaţiul este asigurat“.

Antreprenorul spune că Mam Bricolaj creşte deoarece a găsit o nişă neacoperită în piaţă şi aceasta funcţionează foarte bine.

„Noi suntem specializaţi pe materialele pentru mobilier şi în egală măsură oferim posibilitatea de achiziţie de mobilier în regim de DIY precum Ikea, care a fost o sursă de inspiraţie. Noi proiectăm mobilierul dorit de client, în culoarea dorită şi dimensiunea aleasă, iar clientul doar îl asamblează.“

În luna octombrie compania a avut 24.000 de tranzacţii în cele două magazine, 55% dintre ele fiind înregistrate în unitatea din Titan şi 45% în magazinul din Berceni, a explicat fondatorul magazinelor.

Tradeville, cea mai activă societate de brokeraj de la bursa românească pe partea de listări „ acţiuni şi obligaţiuni - din ultimul an, a listat plasamentul privat al furnizorului de materiale şi accesorii pentru mobilier MAM Bricolaj, la preţul maxim din ofertă de 20 de lei pe acţiune, ca urmare a interesului ridicat al investitorilor.

„Listarea a mers foarte bine, în jumătate de oră acţiunile au fost tranzacţionate aproape de valoarea maximă, 20 de lei pentru o acţiune. După au venit provocările. Investitorii au venit prin magazine, au trimis un feedback încurajator. Ei au aşteptări mari. Noi înregistrăm acum o creştere de 32% faţă de perioada similară a anului trecut, oamenii au investit tot mai mult în propriile locuinţe. Anul acesta vom încheia cu o creştere de 32%“, a spus Cristian Găvan.

MAM Bricolaj va veni la bursa de la Bucureşti în perioada următoare cu un free float, adică acţiuni disponibile la liber la tranzacţionare din capitalul social.

„Vom avea şi acţiuni în freefloat în ianuarie, iar acum lucrăm la dosar la autoritatea de supraveghere. Suntem gata la finalul lunii ianuarie, iar acţiunile vor fi listate“, a spus fondatorul companiei.

MAM Bricolaj a anunţat un profit de 2 mil. lei în S1/2020 şi afaceri de 17 mil. lei.

Compania operează două magazine, unul în zona de sud a Capitalei (în Berceni, pe strada Luică) şi unul în estul oraşului (în Titan), fiecare cu o suprafaţă de 1.500 de metri pătraţi.

În 2019, MAM Bricolaj a avut afaceri de 29,6 milioane de lei, cu 16% mai mult faţă de anul precedent, şi un profit net de 2,9 milioane de lei.

Produsele pe care le vinde MAM Bricolaj provin atât din România, cât şi din ţări ca Germania, Austria, Polonia, China, Turcia sau Spania. Compania a fost înfiinţată în 2011, cu o investiţie de 100.000 de euro, din care jumătate a mers către renovarea şi amenajarea primului spaţiu deschis, iar cealaltă jumătate către achiziţia unui prim stoc de produse.

Primul magazin deschis a fost cel din Titan, iar în 2014 a urmat cel din Berceni. Magazinul din Titan a fost relocat la sfârşitul anului 2019. Înainte de a fonda MAM Bricolaj, Cristian Găvan conducea o afacere cu producţie de mobilier la comandă.

MAM Bricolaj este deţinută în proporţie de 90% de Cristian Găvan, în timp ce soţia acestuia Petruţa Găvan deţine 10% din capitalul social.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank