ZF Investiți in România

Investiţi în România! Cosmin Căpăţâneanu, KLG: Vânzările online de mărfuri ajung la peste 5 mld. euro în 2020

23.09.2020, 18:45 Autor: Bogdan Alecu

KLG Europe, companie de logistică de pe piaţa locală, are în plan să investească 1,5 mil. euro în acest an şi 5 mil. euro în următorii ani pentru a dezvolta o platformă pentru magazine online.

„Simplify este cel mai nou serviciu din piaţa de e-fulfillment lansat de KLG Europe. Distri­buţia huburilor ne permite acope­rirea teritorială în 24-48 de ore, o reţea de curierat pentru marfă paletizată. E-fulfillment înseamnă logistică pentru magazine online. Clienţii noştri sunt magazinele online“, a spus Cosmin Căpăţâ­neanu, director comercial pentru Simplify în cadrul KLG.

Evoluţia magazinelor online în 2020 era în creştere, dincolo de contextul pandemic. În 2019 conform asociaţiei magazinelor online din România a fost o creştere de 20% faţă de 2018. Piaţa online s-a ridicat la 4,3 mld. euro în 2019 fără a lua în calcul software-ul. Prognoza pentru 2020 era de 5 mld. euro, prag care va fi depăşit.

„Pentru Simplify vom investi 1,5 mil. euro în primul an, iar în cinci ani vom ajunge la 5 mil. euro. Banii provin din fondurile KLG Europe. Home&deco, bricolaj, auto şi jucării, acestea sunt industriile care au crescut şi care vor creşte în continuare. Pe A1 avem un depozit de 50.000 mp, menţinem suprafaţa şi vom investi în platforma Simplify, vom investi în platforme, sisteme, automa­tizări şi software“, a spus Cosmin Căpăţâneanu.

Ultimul studiu eMag Marketplace estima o creştere cu 40% a comenzilor online în prima jumătate a anului 2020, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cele mai multe comenzi fiind realizate în secţiunile DIY ale site-ului, care aproape s-au dublat.  Astfel, prin Simplify, KLG Europe introduce pe piaţă conceptul unui ecosistem de business centrat pe e-commerce, oferind antreprenorilor o soluţie bazată pe integrarea tehnologiei şi a fluxurilor operaţionale, pentru a simplifica procesele interne ale unui magazine online.

Planurile de investiţii ale companiei vizează deschiderea unui nou hub la Iaşi şi extinderea suprafeţei de depozitare.

Sinotrans Limited din China, una dintre cele mai mari companii de logistică şi transport din lume, a achiziţionat în toamna anului trecut KLG Europe cu aproape 400 mil. euro, tranzacţia incluzând şi divizia din România.

Este a doua oară când o companie din Asia achiziţionează un jucător din piaţa europeană de logistică, după ce Fondul Suveran din Singapore a preluat P3.

Compania de logistică are în România clienţi din domenii precum IT&C, industria chimică, industria alimentară - marfă ce poate fi transportată la tempera­tura ambientală, piese şi echipa­mente electronice, automotive, piese de schimb şi fashion. În ultimii 3 ani, numărul clienţilor a rămas constant, de aproximativ 500. Planurile de investiţii ale companiei vizează deschiderea unui nou hub la Iaşi şi extinderea suprafeţei de depozitare cu încă 45.000 mp în perioada 2019-2022 în urma unor investiţii de 25 mil. euro. În Bucureşti, KLG foloseşte propriile depozite, cele noi urmând a fi dezvoltate tot în regim propriu. În ţară, situaţia stă diferit deoarece depozitele sunt închiriate.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank