ZF Investiți in România

Investiţi în România! Corina Oprişiu, director executiv, Avis 3000: Investim 2 mil. euro pentru modernizarea magazinelor, dar şi pentru extinderea capacităţii a două ferme

01.10.2020, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

♦ Avis 3000 a explicat că nu poate concura cu pieptul de pui care ajunge în ţară la preţuri de sub 1 euro/kilogram, chiar dacă nu se ridică la acelaşi nivel calitativ. 

Grupul avicol Avis 3000 din Hunedoara va in­ves­ti circa 2 mil. euro atât pentru moder­ni­zarea şi extinderea ma­ga­­­zinelor proprii, cât şi pentru extin­de­rea a două ferme de producţie în vederea îmbunătăţirii calităţii cărnii de pui, a explicat Corina Oprişiu, director exe­cutiv al Avis 3000, în cadrul emi­siunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Pentru anul acesta şi anul viitor nu ne-am propus să deschidem magazine noi, ci doar să modernizăm şi să le mărim pe cele existente şi să investim mai mult în marketing, în magazinul online. În ceea ce priveşte producţia suntem în curs de a investi în extinderea a două ferme de producţie de carne de pui, nu pentru creşterea producţiei, ci pentru îmbunătăţirea calităţii producţiei noastre. Vom asigura un vid sanitar mai mare între seriile de pui. Investim în continuare în bunăstarea puilor, în sisteme de iluminat, de încălzire, lucruri care nu se văd în mod direct, dar reflectă calitatea produsului finit”, a declarat Corina Oprişiu, director executiv al grupului avicol care a înregistrat afaceri de peste 43,5 mil. euro în 2019. 

Grupul Avis 3000 deţine două ferme de găini ouătoare crescute liber, de câte 100.000 de capete, o hală de creştere a găinilor ouătoare şi trei ferme pentru creşterea puilor de carne, ce au o capacitate totală de 1,2 milioane de pui. Compania operează şi o reţea de 34 de magazine proprii, dintre care 8 magazine Avis şi 22 de magazine Pro HD în judeţul Hunedoara, şi încă

4 magazine Pro AB deschise în Alba Iulia. În magazinele Pro, compania listează produse doar de la producătorii locali din Hunedoara şi din Alba, într-o ambiţie începută în urmă cu mai bine de 6 ani. 

„Am reuşit să diversificăm gama de produse oferite consumatorilor în magazinele Pro HD şi Pro AB. Ni se cere diversificarea, dar o facem puţin mai greu pentru că nu apar atât de uşor producători noi în judeţele Hunedoara şi Alba. Noi ţinem mult la acest brand – Produs în Hunedoara, respectiv Alba – şi de aceea în aceste magazine nu avem decât alimente produse în aceste două judeţe”, a spus directorul executiv. 

Acelaşi model din magazinele Pro a fost replicat de Avis 3000 şi în mediul online, unde listează produsele companiilor locale pentru a încuraja cumpărăturile din proximitate. În acelaşi timp, grupul avicol lucrează cu distribuitori, iar ouăle proaspete ale Avis 3000 ajung şi în lanţul de supermarketuri Lidl.  „O parte din producţia de ouă se vinde într-un lanţ de retail. Cu carnea suntem în curs, încercăm, dar este mai greu să intrăm, mai ales acum când vânzările supermarketurilor au înre­gistrat o scădere considerabilă, super­marketurile parcă s-au oprit din a căuta furnizori noi de produse”, a explicat ea. 

Corina Oprişiu a spus că nu înţelege de ce consumatorii din Deva nu pot cumpăra de pe rafturile retailerilor pui crescuţi în proximitate. 

„Nu înţelegem de ce în Deva consumatorii trebuie să cumpere pui produşi în Bacău sau Severin, cred că ar putea consuma carne produsă aici foarte aproape. Asta nu ne opreşte să vindem în magazinele proprii, iar clienţii fideli cumpără de aici, nu de la supermarket. Supermarketul ne bate de foarte multe ori la preţuri, este adevărat, există ofertele de preţ, există importuri care intră la preţuri mici şi nu ne putem bate pentru că asigurăm o anumită calitate şi nu putem coborî preţurile sub preţul producţiei”, a spus ea. 

După afaceri de peste 43,5 mil. euro în 2019, grupul Avis 3000 are aşteptări similare pentru anul 2020, „poate sensibil mai mici”, conform invitatei. 

Pe parcursul anului 2020 grupul avicol din Hunedoara a rămas la un număr mediu de 540 de angajaţi. 

Care sunt principalele probleme identificate de Avis 3000 în România:

- M-aş lega la piaţa de desfacere de faptul că ea există, dar există concurenţă neloială cu importurile care intră în piaţă la preţuri foarte mici şi de calitate îndoielnică. Consumatorul nostru care nu este atât de bine informat sau educat ca şi consumatorul din ţările vestice se uită foarte mult la preţ şi atunci toată piaţa de desfacere românească este influenţată negativ de importurile care intră la preţuri foarte mici. Ar trebui să ştim cu toţii că în mezelurile produse în România nu se mai cumpără aproape deloc carne din România, dar se importă produse congelate la preţuri de nimic. Intră în ţară piept de pui la sub 1 euro/kilogramul şi nu ne putem bate cu aceste preţuri şi de aceea piaţa de desfacere este negativ influenţată. (...) Şi Austria este în comunitatea europeană şi respectă toate legile europene, este în comunitate şi în ţara lor nu există asemenea produse. De ce nu facem ca ei? Sau ca francezii, nemţii, austriecii, unde nu o să găseşti pui din Polonia la preţuri de nimic, nu găseşti ouă dintr-o ţară cu gripă aviară aşa cum găsim la noi pe rafturi şi producătorul român trebuie să îşi arunce marfa sau să le vândă sub preţul de producţie. Faptul că trebuie să respectăm regulile europene nu este un motiv atâta timp cât în alte ţări europene aceste reguli se respectă. Trebuie doar să aplicăm ce aplică şi alţii. 

- Problema forţei de muncă este o problemă cu care se confruntă toată lumea. Mulţi colegi din alte firme spuneau că pandemia a rezolvat într-un fel această problemă, dar dacă a rezolvat-o a fost doar pe termen scurt. Noi ne lovim de o problemă de asigurare a forţei de muncă cu calificare medie, vorbim de muncile din ferme, de muncile agricole, din acest punct de vedere problema nu este rezolvată pentru că lumea fuge în continuare de munca directă, de munca în câmp, în fermă cu animalele. Din acest punct de vedere, problemele continuă. 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank