Caută doar în titlu
ZF Investiți in România

Investiţi în România! Alina Popa, fondatoare, Ostara: Din noiembrie reluăm discuţiile pentru primele francize, în Marea Britanie, respectiv SUA

16.09.2020, 14:00

Ostara vrea să investească circa 20.000 de euro într-un nou showroom care va fi situat în Capitală.

Brandul de bijuterii cu amprentă vocală Ostara se pregăteşte să vândă conceptul în franciză către doi parteneri, din Marea Britanie, respectiv SUA, în prima mutare de acest gen de la începutul businessului, a explicat Alina Popa, fondatoare, Ostara , în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Înainte de Covid eram în discuţii pentru două francize, una în Marea Britanie şi una în SUA. Sper ca din noiembrie să reluăm discuţiile. Planul se va finaliza, chiar dacă nu va fi anul acesta. Pe partea de francizare mai avem şi varianta Dubai, însă mai este de discutat acolo”, a declarat Alina Popa, designerul care a fondat Ostara în urmă cu mai bine de cinci ani. 

Dezvoltat încă de la început în baza canalului online, brandul Ostara înregistrează cereri şi în piaţa externă, întrucât compania primeşte comenzi din ţări precum Singapore, Cipru, Grecia, Germania sau Elveţia. 

Cu toate acestea, vânzările Ostara au scăzut cu aproape o treime faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul în care mai multe evenimente au fost anulate sau amânate din cauza pandemiei. 

„Au scăzut şi la noi vânzările cu circa 20-30% pentru că un anumit segment destul de important, respectiv patea de verighete, inele, botezuri, mărturii pentru botez, bijuterii specifice acestor evenimente nu au mai fost comandate, iar unele comenzi au fost chiar anulate. De asemenea, aveam colaborări cu anumite festivaluri precum Untold sau Festivalul „George Enescu” şi aceste cola­bo­rări au fost anulate şi reprogramate pentru anul următor”, a povestit Alina Popa. 

În prezent, bijuteriile Ostara se vând prin intermediul canalului online şi printr-un magazin partener din Timişoara, însă fondatoarea businessului vrea să investească circa 20.000 de euro pentru un showroom spaţios în Bucureşti, întrucât singurul showroom Ostara este la birourile companiei din Capitală. 

Cu o echipă de 6 oameni care gestionează contabilitatea, aspectele juridice şi partea de creaţie pentru cele 11 colecţii, dar şi pentru următoarele, Ostara nu îşi produce bijuteriile în facilităţi proprii, ci colaborează cu un partener.

Fondatoarea businessului consideră că momentan ar fi un cost inutil să treacă spre producţie în regim propriu. 

„În momentul de faţă ar fi un cost inutil să producem noi pentru că reprezintă o investiţie de 200.000 de euro şi nu este cazul. Atâta timp cât avem o colaborare foarte bună cu o fabrică din apropierea Bucureştiului nici nu iau în calcul această variantă. Aş pierde mult din povestea Ostara şi m-aş concentra foarte mult pe producţie, taxe, impozite, angajaţi”, a explicat ea. 

 

Care este principala problemă identificată de Ostara:

Birocraţia şi fiscalitatea. Îmi place ca lucrurile să se realizeze şi să fie rapide, nu îmi plac cozile, nu îmi plac discuţiile inutile, ghişeele. Mai mult, chiar dacă avem un contract pentru servicii de contabilitate, noi ca administratori ai unor firme suntem obligaţi să mergem din ghişeu în ghişeu pentru diverse situaţii. În această perioadă a carantinei şi a statului acasă au fost blocate mai multe servicii, iar acest lucru s-a simţit.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.