ZF Industria alimentară

Cum evoluează trendul de scurtare a lanţului de aprovizionare cu alimente şi ce tendinţe se conturează în industria alimentară?

14 dec 2021 Autor: Florentina Niţu

Antreprenorii şi managerii din industria alimentară au discutat în ultimii doi ani tot mai mult despre lanţul de aprovizionare scurt, pe de-o parte pentru a creşte veniturile micului producător, iar pe de altă parte pentru că la nivel mondial se discută despre afacerile sustenabile.

Una dintre propuneri ar fi ca fermele familiale să producă pentru comunităţile din care fac parte ori la maximum 50 de kilometri distanţă de casă, astfel încât produsul să fie cât mai puţin ambalat sau deloc – mai prietenos cu mediul înconjurător –, să fie cât mai puţin procesat şi să aibă o durată de viaţă mai scurtă, adică să fie cât mai natural (fără aditivi, E-uri).

România are nevoie de acest lanţ restrâns, pentru că fermele de subzistenţă şi fermele mici, adică circa 2,9 milioane de exploataţii, reorezintă 90% din exploataţiile din România şi ele nu au putere şi resurse de a ajunge direct la consumator sau de a prelucra ceea ce realizează. Astfel, a apărut şi strategia Uniunii Europene „Farm to fork“ (De la fermă la furculiţă).

În ediţia din acest an a suplimentului dedicat industriei alimentare, ZF a abordat şi subiecte fierbinţi, cum este impactul scumpirii energiei asupra coşului de cumpărături. De altfel, am adus în atenţia cititorilor şi trendurile în materie de ambalaje, care se doresc a fi cât mai prietenoase cu mediul.

Totodată, am abordat ideea de „new food“, trend în care începe uşor să se investească şi în România, din dorinţa de a veni în întâmpinarea consu­matorului la momentul potrivit cu ceea ce îi cere.

Parteneri: