Antreprenorii şi managerii din industria alimentară au discutat în ultimii doi ani tot mai mult despre lanţul de aprovizionare scurt, pe de-o parte pentru a creşte veniturile micului producător, iar pe de altă parte pentru că la nivel mondial se discută despre afacerile sustenabile.
România are nevoie de acest lanţ restrâns, pentru că fermele de subzistenţă şi fermele mici, adică circa 2,9 milioane de exploataţii, reorezintă 90% din exploataţiile din România şi ele nu au putere şi resurse de a ajunge direct la consumator sau de a prelucra ceea ce realizează. Astfel, a apărut şi strategia Uniunii Europene „Farm to fork“ (De la fermă la furculiţă).
În ediţia din acest an a suplimentului dedicat industriei alimentare, ZF a abordat şi subiecte fierbinţi, cum este impactul scumpirii energiei asupra coşului de cumpărături. De altfel, am adus în atenţia cititorilor şi trendurile în materie de ambalaje, care se doresc a fi cât mai prietenoase cu mediul.
Totodată, am abordat ideea de „new food“, trend în care începe uÅŸor să se investească ÅŸi în România, din dorinÅ£a de a veni în întâmpinarea consuÂmatorului la momentul potrivit cu ceea ce îi cere.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE