ZF English

Poze care se topesc in gura

16.03.2001, 00:00 43



Romanul e nascut poet; romanii sunt un popor extrem de ospitalier; romanii sunt cei mai inventivi oameni din lume. Iata tot atatea clisee cu si despre romani.

Cel putin unul dintre acestea este insa adevarat: romanii sunt extrem de inventivi, dupa cum o demonstreaza si ideea celor doi intreprinzatori de la cofetaria Photo Cake din Bucuresti.

Aici, clientii au posibilitatea sa achizitioneze torturi in cele mai originale forme si culori, ornate cu propriile poze, care sunt imprimate pe un soi foarte special de jeleu.

Ideea a prins viata in decembrie 1999, iar Cristina Neagu si asociatul ei Cristian Vlad s-au inchis in laborator timp de mai multe luni, cautand procedeul perfect pentru a reda imaginea pe un suport dulce.

Probele au fost lungi si migaloase, dar in cele din urma s-a obtinut o formula ideala, care a fost de altfel si brevetata, avand propria marca inregistrata la OSIM pentru tehnologia folosita.

Pornind de la aceasta formula, cei doi asociati au investit circa 50.000 de dolari in aparatura si au deschis cofetaria Photo Cake in luna iunie a anului trecut.

"Nu aveam nici un fel de experienta in ceea ce priveste o cofetarie," isi aminteste Cristina Neagu. "Eu am terminat facultatea de psihopedagogie speciala, dar aveam oarecare experienta in domeniul afacerilor, insotita de motivatie si de un dram de nebunie, care cred ca este necesar fiecarui intreprinzator privat".

Imaginile comestibile realizate la Photo Cake sunt absolut inedite, procedeul folosit de cei doi asociati fiind unic.

"Am aflat apoi ca doar in America mai exista o masina speciala care imprima pozele clientilor pe o foita de zahar. Insa acest procedeu este inferior din punct de vedere tehnic, deoarece zaharul se topeste, iar culoarea se disipeaza in doua-trei zile. Pozele noastre pot rezista fara probleme o saptamana", afirma Cristina Neagu.



Podium dulce cu olimpici

Desi nu a implinit inca un an de existenta, cofetaria se poate lauda cu "imortalizarea" in jeleu a nenumarate chipuri de vedete.

Cei doi asociati considera ca tortul realizat pentru Natalia Oreiro si prezentat in emisiunea Mihaelei Tatu de pe postul de televiziune Acasa, cu ocazia vizitei vedetei argentiniene in Romania, a fost un fel de apogeu al activitatii lor.

De asemenea, Cristina Neagu a aparut si intr-un reportaj difuzat in emisunea "De 3 x femeie", realizata tot de Mihaela Tatu.

"Cred ca originalitatea preparatelor noastre ne-a propulsat pe majoritatea posturilor de televiziune", isi aminteste Cristina Neagu.

"Am realizat un tort cu poza Mihaelei Tatu, din care s-a infruptat cu mare pofta domnul primar Traian Basescu.

Am fost invitati la Pro TV, la emisiunea matinala realizata de Marius Vintila, ocazie pentru care am pregatit un tort cu poza lui. Desi aparitia noastra in direct s-a petrecut dimineata devreme, reactia publicului nu a intarziat sa apara, iar telefoanele au inceput imediat sa sune".

Patronii de la Photo Cake si-au facut aparitia si la Prima TV, la emisiunea Impact, la TVR, unde au adus un tort cu poza lui Leonard Miron, precum si la emisiunea Geaninei Corondan.

De asemenea, cofetaria a fost solicitata si de nume celebre din lumea muzicii, precum Iris, Holograf, Aurelian Temisan si Adrian Enache.

"Imi amintesc ca am alergat dupa autocarul care o transporta pe Andreea Raducan de la Otopeni, la sosirea de la Sydney. Pana la urma, soferul a oprit si i-am oferit campioanei un tort cadou", isi aminteste Cristina Neagu.

"De asemenea, cand a avut loc petrecerea pentru olimpici, la Corbeanca, am realizat un tort mare in forma de podium si am plasat poza fiecarui sportiv pe locul aferent. Am aflat ulterior ca fetele de la canotaj si-au feliile cu poza fiecareia si le-au dus acasa".



Tort J&B de 120 kilograme

Responsabilitatile implicate in administrarea cofetariei sunt destul de mari, deoarece raportul dintre calitate, design si pret trebuie sa fie mereu in favoarea clientului.

In prezent este nevoie de o zi pentru realizarea unei comenzi, dar cei doi asociati spera sa poata reduce acest interval la doua ore, deoarece clientii nu sunt numai din Bucuresti, iar deplasarea este destul de dificila.

Cofetaria are 12 angajati, dar se pare ca este inca nevoie de personal, mai ales ca se apropie sarbatorile de Pasti. Un kilogram de tort costa intre 90.000 si 120.000 lei, in functie de compozitie, iar pozele se incadreaza intre 100.000 si 250.000 lei, in functie de dimensiuni.

Formele torturilor variaza in functie de gusturile si imaginatia clientilor: patrate, dreptunghiulare, rotunde, hexagonale, in forma de inima etc.

"Putem realiza orice forma de geometrie in spatiu", afirma Cristina Neagu. "Am preparat mai de mult o sticla de whisky J&B, inalta de 1,50 metri, care cantarea 120 kilograme.

Tortul era din ciocolata trasa in jeleu verde pentru a obtine culoarea sticlei, iar eticheta era realizata cu tehnologia Photo Cake, adica totul era comestibil".

Patronii firmei se ocupa si de promovare, de la baloanele imprimate cu numele cofetariei si oferite clientilor si pana la aparitiile televizate. In ce priveste promovarea pe Internet, site-ul firmei este deocamdata in constructie.

Fiindca afacerea "merge", cei doi asociati au o multime de planuri de viitor. "Intentionez sa selectez mai multi furnizori de servicii pentru orice fel de petrecere, pe care sa-i gazduim in pagina de web a Photo Cake in schimbul unui comision, iar vizitatorii sa poata organiza astfel un eveniment cu mai putina bataie de cap. Intermedierea noastra va fi gratuita pentru cei care ne viziteaza pagina", spune Cristina Neagu.



Comenzi de la romanii din strainatate

Cofetaria se va adresa in scurt timp si romanilor din diaspora, care vor sa marcheze un eveniment sau sa sarbatoreasca aniversarea unor persoane dragi care au ramas in tara.

Comenzile vor putea fi plasate tot pe site-ul firmei. Cei doi asociati cauta si un spatiu situat in centrul Capitalei, unde sa puna pe picioare un centru de comenzi. La vara, Photo Cake ar putea ajunge si la mare, deoarece patronii intentioneaza sa distribuie diverse semipreparate prin statiunile de pe litoral.

Preparatele Photo Cake sunt foarte nimerite pentru activitatile promotionale, mai ales datorita originalitatii lor.

Cofetaria are un contract cu agentia de publicitate 1 4 1, prin care au realizat torturi pentru mai multe evenimente desfasurate in cluburile si barurile bucurestene la moda: Planters, Backstage, Tipsy, Voodoo, White Horse. ai redactorii revistei Playboy au degustat unul dintre torturile Photo Cake.

"Financiar vorbind, ne situam pe o curba ascendenta, iar de luna aceasta am intrat pe profit, un lucru mare pentru o firma atat de tanara", spune Cristina Neagu. Pana acum, toate veniturile au fost reinvestite, deoarece compania creste.

"Ne propunem ca in scurt timp sa devenim cea mai traznita cofetarie din Bucuresti", afirma patroana de la Photo Cake. "Torturile sunt prin definitie ceva special, deoarece sunt servite in punctul culminant al unei petreceri si subliniaza evenimentul in cinstea caruia se desfasoara acea petrecere.

Ele constituie o surpriza si un element inedit pentru multa lume, pe care o emotioneaza. ai la urma urmei, nu asta urmarim toti - sa-i emotionam si sa-i impresionam pe ceilalti?"

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO