ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Sorin Bunea, proprietar al CrystalTime: Am închis anul 2020 cu afaceri de 300.000 de euro, plus 8%, iar pentru 2021 aşteptăm afaceri de 400.000 de euro. „În 2020, valoarea bonului mediu a fost de circa 550 de lei, în scădere cu aproximativ 7%“

29.06.2021, 00:06

CrystalTime, companie românească ce comercializează online bijuterii, ceasuri şi accesorii, a înregistrat afaceri de peste 300.000 de euro la finalul anului 2020, în creştere uşoară – de circa 8% - faţă de anul precedent, iar pentru anul în curs reprezentanţii companiei estimează o creştere de aproximativ 33%.

„Pentru finalul lui 2021, ţinta este minim 400.000 de euro. În prezent suntem la 30% peste aceeaşi perioadă a anului trecut, încercăm să mărim gama de produse, să păstrăm nivelul de satisfacţie al clienţilor şi să creştem“, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Sorin Bunea, proprietar al CrystalTime.

Compania deţine atât un site propriu, care anul trecut a înregistrat un număr de comenzi similar cu cel din anul precedent, dar este prezentă şi pe platforma eMAG Marketplace, unde a înregistrat o creştere semnificativă.

„Activitatea pe eMAG Marketplace a fost mai intensă anul trecut comparativ cu anul 2019. Pe marketplace a fost o creştere vizibilă, de circa 50% în 2020 dacă este să judecăm doar pe portofoliul de produse comun celor doi ani în care se face comparaţia. Dar, pentru companie, creşterea totală a fost semnificativă şi datorită extinderii accentuate a portofoliului de produse. Iar în continuare mă aştept la creşteri. Uitându-mă la ceea ce se întâmplă şi pe alte pieţe, mă aştept ca în următorii ani o cotă cât mai mare din zona de online să meargă spre marketplace“, a adăugat Sorin Bunea.

El consideră că în contextul creat la începutul anului trecut de pandemie activitatea consumatorilor în mediul online a crescut, însă, nu toate sectoare de activitate au avut parte de creşteri.

„Activitatea din online a crescut în medie. Sunt zone care au crescut de 7 – 10 ori şi sunt zone care au fost afectate din cauza contextul. Spre exemplu, lumea a cumpărat mai mult pijamale şi papuci de casă decât rochii de seară. Odată cu noul context, aşteptările noastre nu erau pozitive, pentru că discutăm despre produse neesenţiale, despre produse care sunt utilizate în general într-un context social, deci aveam toate motivele să ne gândim că situaţia nu va fi tocmai roz. Însă, am reuşit să ne menţinem la nivelul la care eram şi, pe de altă parte, zona de eMAG Marketplace a crescut semnificativ.“

De asemenea, Sorin Bunea este de părere că mall-urile şi centrele comerciale vor mai fi vizitate de consumatori pentru câţiva ani de acum încolo.

„Dacă ne uităm la ceea ce se întâmplă în Statele Unite ale Americii, spre exemplu, unde comerţul online este mai dezvoltat decât este în Europa, şi cu atât mai mult decât este în România, acolo retail-ul clasic începe să piardă din ce în ce mai mult teren. În opinia mea, piaţa va fi împărţită în continuare între comerţul clasic şi cel online, dar mă aştept ca pe zona de online să fie o creştere constantă. Este vorba şi de obişnuinţa clientului cu acest tip de comerţ.“

În cadrul companiei lucrează cinci persoane. De asemenea, compania lucrează cu distribuitorii locali de ceasuri şi bijuterii, dar importă produse – inclusiv la comandă - şi din Italia, Elveţia şi Germania.

În ceea ce priveşte valoarea bonului mediu, în 2020, coşul mediu a fost în jur de 550 de lei, în scădere cu circa 7% comparativ cu anul precedent.

„Scăderea a venit din faptul că a scăzut numărul de comenzi pe produsele mult mai scumpe, de 3.000 de lei – 4.000 de lei. Practic, o parte din acele vânzări a dispărut, iar asta a adus o uşoară scădere de 7% a bonului mediu.“

În continuare, proprietarul companiei CrystalTime vizează şi extinderea pe pieţe externe.

„Şi în prezent primim comenzi de peste graniţele României, dar ocazional. Realitatea este că nu ne-am concentrat pe acest segment. Însă, pe termen mediu avem în plan să facem paşi şi spre alte pieţe şi aşteptăm să vedem cum se mişcă lucrurile din punct de vedere legislativ“, a mai spus Sorin Bunea.

 
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.