ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Palemo Sign, distribuitor de jucării: Anul 2020 şi pandemia ne-au influenţat în sens pozitiv, online-ul a mers bine

12.10.2021, 00:06 Autor: Ioana Matei

Fondatorii afacerii şi-au propus dezvoltarea online-ului în continuare şi vizează expansiunea prin acest mediu în Ungaria şi Bulgaria.

Palemo Sign, un business lansat în 2011, axat în prezent pe importul, distribuţia şi vânzarea de jucării, articole sportive şi de plajă, a ajuns anul trecut la venituri de 7 milioane de lei, din care 30% au fost generate de segmentul online. „În fiecare an am înregistrat creşteri, chiar şi anul acesta, în pofida provocărilor legate de transportul acestor produse din China. Acum suntem undeva la nivelul cifrei de afaceri de anul trecut şi mai avem câteva luni până la finalul anului – cu siguranţă vom înregistra o creştere”, a spus Claudia Comăniţă, reprezentantul afacerii Palemo Sign, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.

Palemo Sign SRL este un business lansat în 2011 ca o afacere de familie. În 2016, compania a preluat distribuţia brandului RCO, atât prin ajutorul marketplace-urilor, al site-ului propriu, precum şi prin intermediul unităţilor fizice pe care compania le deţine într-un complex comercial. Produsele comercializate sunt jucării, articole de plajă şi sportive - atât mărci internaţionale, cât şi mărci proprii. Preţurile acestora pornesc de la circa 20 de lei şi ajung la 400 de lei, în cazul celor mai scumpe dintre articole. 

Compania a intrat pe platforma Marketplace a eMAG în anul 2016. „Anul 2020 şi pandemia ne-au influenţat în sensul pozitiv - online-ul a mers bine, comenzile au crescut, însă partea de offline a fost afectată - magazinele au fost închise timp de o lună şi jumătate şi am avut câteva persoane care au intrat în şomaj tehnic. În cele din urmă a existat însă un echilibru între cele două medii, iar la final de an lucrurile au stat destul de bine, având în vedere perioada prin care trecem cu toţii”, a spus Claudia Comăniţă. 

În ceea ce priveşte planurile de dezvoltare a businessului în continuare, acesta vizează accelerarea în online. „Avem mare încredere în mediul online şi ne dorim ca în continuare să accesăm noi pieţe. Împreună cu managerul de cont de la eMAG ne-am propus să intrăm şi pe piaţa din Ungaria, şi pe cea din Bulgaria.” Antreprenoarea adaugă că mai au de lucru în acest sens – etichetarea produselor în limba fiecărei pieţe unde acestea vor fi comercializate fiind un proces anevoios.   De asemenea, şi-au propus ca în continuare să diversifice gama de produse listate:  „În anul 2021 am făcut investiţii majore în acest sens - vrem să venim cu mult mai multe jocuri educative - această latură ni s-a părut că nu a fost suficient de dezvoltată în ultima perioadă. Încercăm să ţinem pasul cu tehnologia - avem jucării performante care se conectează la telefon - cred că întotdeauna este loc şi de mai bine”.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace