ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Mădălina Vasile, Optiplaza: Avem în plan să deschidem mai multe magazine până la final de an şi estimăm o creştere a cifrei de afaceri de minimum 10% faţă de 2019

13.07.2021, 00:05 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Valoarea bonului mediu a fost anul trecut de 50 - 60 de euro, în uşoară creştere faţă de anul precedent.

Compania Optiplaza, ce comercializează ochelari de soare, ochelari de vedere şi lentile de contact, cu 103 magazine la nivel naţional, are în plan deschiderea mai multor spaţii fizice pe piaţa locală, până la finalul anului în curs, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Mădălina Vasile, reprezentant al Optiplaza.

„Avem în plan să deschidem şi mai multe magazine până la final de an. În următoare lună avem în plan să mai deschidem două magazine şi relocăm altele două pentru că ne dorim să ocupăm spaţii mai mari. Pe partea de centre comerciale, suntem deja prezenţi în toate centrele din România şi dacă vedem oportunitate atunci profităm de ea“, a spus Mădălina Vasile.

În ceea ce priveşte cifra de afaceri, reprezentanţii companiei estimează o creştere între 10% şi 20% la finalul anului 2021, comparativ cu nivelul înregistrat în 2019, având în vedere că anul trecut, an afectat de pandemia de COVID-19, cifra de afaceri a companiei s-a situat aproape la acelaşi nivel din 2019.

„Cifra de afaceri din 2020 a fost puţin mai jos decât în 2019, practic am înregistrat o mică scădere, iar anul acesta vrem să creştem cifra de afaceri cu aproximativ 10 – 20% faţă de anul 2019.“

Mădălina Vasile a adăugat că unul dintre factorii care au susţinut cererea de servicii de optică medicală pe parcursul anului trecut a fost mutarea accelerată şi în masă a multor jucători şi instituţii în mediul online, ceea ce a însemnat că oamenii – angajaţi, elevi, studenţi – au petrecut mai mult timp pe laptopuri, tablete şi alte dispozitive ale căror ecrane nu sunt prietenoase cu vederea.

„Odată cu pandemia am stat mai mult în faţa calculatoarelor sau a dispozitivelor cu ecrane care ne afectează ochii şi am observat o creştere a numărului de oameni care erau îngrijoraţi în privinţa vederii. Şi astfel au început să comande ochelari de protecţie sau ochelari de vedere. Mergeau la medici pentru a lua prescripţie medicală şi apoi comandau online. Asta a fost o surpriză pentru noi, oarecum, pentru că nu ne aşteptam să avem atât de multe cereri.“ Alexandra Cepăreanu

De asemenea, dacă în 2019 mediul online reprezenta aproximativ 1,5% din cifa de afaceri totală a companiei, anul trecut, vânzările din online au ajuns la circa 3% din total vânzări.

„Intenţionăm să creştem mult mai mult pe partea de online, până la finalul anului. În online am avut undeva la 3.000 – 4.000 de comenzi în trimestrul patru al anului trecut, spre exemplu, cu o creştere de circa 200% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, având în vedere că nu ne concentram pe vânzările în acest mediu“, a mai spus Mădălina Vasile.

De asemenea, în 2015 reprezentanţii companiei au decis să listeze produsele şi pe platforma eMAG Marketplace.

„În 2015 am intrat pe platforma Marketplace cu Optiplaza, iar în 2018 am intrat şi cu Optiblu. Odată cu fuziunea celor două companii, am păstrat pentru colaborarea cu eMAG contul de Optiblu, acesta fiind brandul cel mai răspândit în piaţă, în prezent, având şi 77 de magazine pe piaţă“, a adăugat Mădălina Vasile.  

În prezent, din totalul cifrei de afaceri generată de mediul online, vânzările de pe platfroma eMAG generează între 5% şi 7%, în funcţie de lună, a explicat reprezentanta Optiplaza.

Pe lângă mutarea focusului spre activitatea din mediul online, în 2020, brandurile Optiplaza şi Optiblu - intrate pe piaţa locală în 2004 - au fost achiziţionate de un fond de investiţii, astfel că cele două companii s-au reunit sub denumirea de Optical Investement Group.

„În prezent, suntem o singură companie. Mai avem şi două magazine deschise sub brandul O51. În prezent, avem pe piaţă 103 magazine în centre comerciale şi stradale, plus două site-uri – Optiblu şi Optiplaza.“

În cadrul companiei lucrează în prezent aproximativ 800 de angajaţi, Mădălina Vasile menţionând faptul că pe parcursul anului 2020 forţa de muncă nu a reprezentat o problemă.

De asemenea, valoarea bonului mediu a fost anul trecut între 50 euro şi 60 de euro, în uşoară creştere faţă de anul precedent.

„Anul trecut valoarea bonului mediu a fost aproape la acelaşi nivel ca în anul precedent, a avut o uşoară creştere când magazinele au fost închise pentru că automat vindeam mai multe perechi de ochelari de vedere, iar o ramă la care mai adaugi şi o pereche de lentile costă puţin mai mult de 600 de lei, în medie“, a conchis Mădălina Vasile. 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace