ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Florin Filote, vicepreşedinte eMag: „Estimăm o creştere de 30% a numărului de comenzi în această campanie de Black Friday, generată de schimbarea comportamentului de consum”

12.11.2020, 13:53 Autor: Alexandra Cepăreanu

Florin Filote, vicepreşedinte eMag şi cel care a coordonat ecosistemul Marketplace în ultimii ani, estimează o creştere de 30% a numărului de comenzi înregistrate în campania de Black Friday din acest an.

„Probabil anul acesta numărul de comenzi va fi mai mare cu 30% faţă de anul trecut. Este vorba de o schimbare a mixului de produse din comandă, ceea ce va însemna un număr de comenzi mai mare. Până pe 27 noiembrie vom termina de livrat toate comenzile atât pentru eMag cât şi pentru sellerii din Marketplace. Curierii sunt pregătiţi”, a spus Florin Filote în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.

Pentru cea de-a 10-a ediţie de Black Friday, eMag şi sellerii prezenţi pe platforma eMag Marketplace au pregătit aproximativ 4 milioane de produse ce ajung la reduceri în valoare de 300 mil. lei.

„Vom avea în ofertă peste 40.000 de produse IT, peste 220.000 de electrocasnice mici,  75.000 de televizoare, 130.000 smartphoneuri, 10 tone de cafea. Acoperim şi zona de electrocasnice mari şi vom avea şi 100.000 de echipamente medicale de protecţie.”, a adăugat vicepreşedintele eMag.

El estimează că în urma campaniei de Black Friday din acest an, platforma eMag va înregistra comenzi de 585 de mil. lei, în creştere cu 17% mai mult faţă nivelul înregistrat  anul trecut. Iar pentru sellerii de pe platformă Florin Filote estimează rezultate similare.

„Ne aşteptăm ca ei să vândă undeva la 425.000 de produse în ziua de Black Friday, adică  aproape 23% din totalul lunii noiembrie într-o singură zi.”

De asemenea, în urma schimbării comportamentului de consum, valoarea bonului mediu ar putea înregistra scăderi uşoare anul acesta.

„Ne aşteptăm ca valoarea bonului mediu să fie uşor mai scăzută anul acesta, faţă de anul trecut, pentru că s-a schimbat structura coşului. Dacă până anul trecut categoriile importante erau concentrate în zona electro-IT, în ultima perioadă clienţii au început să cumpere din aproape toate categoriile – articole de fashion, cafea, băuturi, iar aceste produse au un preţ mai mic”, a explicat Florin Filote.

Anul acesta, pentru clienţii Genius, în ziua de Black Friday, eMag va extinde livrarea gratuită în locker-e pentru toate cele 4 milioane de produse ce vor fi la reducere.

În ceea ce priveşte planurile pe termen scurt şi mediu, vicepreşedintele eMag spune că anul acesta ecosistemul eMag Marketplace va înregistra în jur de 40.000 de selleri, iar anul viitor platforma va mai atrage încă 15.000 de businessuri online.

„Estimăm că vom încheia anul 2021 cu circa 55.000 de selleri pe platforma Marketplace.” 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace