ZF Ecosistemul Marketplace

Vasile Petraşco, proprietarul Soundhouse, distribuitor de sisteme audio auto şi accesorii: Vom mai deschide depozite la nivel naţional pentru a livra mai rapid. Vrem să ajungem la afaceri de 1 mil. euro în 2021, plus 49%. În 2020, circa 35% din totalul cifrei de afaceri au fost generate de vânzările online

27.04.2021, 00:04 Autor: Alexandra Cepăreanu

Soundhouse, companie românească ce vinde şi distribuie sisteme audio auto, accesorii şi echipamente de insonorizare auto, vrea să ajungă la afaceri de un milion de euro (circa 4,9 mil. lei) în 2021, vizând astfel o creştere de aproape 50% a cifrei de afaceri faţă de anul 2020, şi să se extindă la nivel naţional cu depozite pentru a putea facilita livrarea comenzilor.

„În 2020, am ajuns la afaceri de aproape 670.000 de euro (3,3 mil. lei), iar pentru 2021 ne-am propus să atingem pragul de un milion de euro (4,9 mil. lei), ceea ce este posibil datorită faptului că, chiar şi în pandemie, mediul online ne-a ajutat foarte mult şi am avut creşteri neaşteptate, mai ales pe partea online”, a spus Vasile Petraşco, poprietarul Soundhouse.

În prezent, Soundhouse deţine două depozite – unul mai mare la Braşov, oraş din care provine compania, în care păstrează produsele voluminoase şi unul mai mic, la Bucureşti, deschis în 2020, cu produse de dimensiuni mai reduse -, iar planurile proprietarului companiei vizează deschiderea unui nou depozit la Cluj anul acesta. În cadrul companiei lucrează în prezent 10 persoane.

„Suntem în discuţii pentru a deschide un nou depozit la Cluj. Comenzile vin în mare parte din oraşele mari, cele dezvoltate – Bucureşti, Cluj, Iaşi, Botoşani, Timişoara. Chiar şi din zona Moldovei. Anul trecut am făcut o analiză mai profundă cu specialişti şi am observat că avem comenzi din sudul României, din mediul rural.”

Compania înfiinţată în 2010 a cunoscut o dezvoltare organică în timp prin diversificarea portofoliului de produse, deschiderea de noi canale de vânzare – precum cele din mediul online în 2016 – şi extinderea pe noi pieţe – precum cea din Bulgaria şi Ungaria, prin intermediul plaformei eMAG Marketplace.

„La început ne-am axat mai mult pe partea de distribuţie şi suntem prezenţi la dealerii din fiecare oraş mare din România. În prezent, compania are două direcţii de business – divizia de sisteme audio auto şi accesorii şi cea de insoronizare auto. Vindem boxe de maşini, amplificatoare pentru boxe, accesorii pentru instalarea boxelor, iar pe partea de insonorizare auto avem produse care se folosesc în industria auto şi la producţia de maşini”, a mai spus proprietarul Soundhouse.

Preţurile pentru serviciile de insonorizare auto încep de la 200 de euro (costul materialelor, la care se adaugă manopera) şi pot trece de câteva mii de euro – în funcţie de complexitatea lucrării, de volumul maşinii.

„Dar sunt cazuri în care clienţii achiziţionează materialele şi îşi antifonează singuri maşina. Prin această insonorizare se poate îmbunătăţi confortul maşinii cu ajutorul acestei antifonări care practic face maşina mai silenţioasă. Confortul dintr-o maşină premium poate fi atins într-o maşină de clasă medie”, a adăugat Vasile Petraşco. 

În mediul online compania şi-a început activitatea în 2016, când şi-a listat pentru prima dată produsele pe platforma eMAG Marketplace, iar în prezent, dintr-un total de comenzi zilnice înregistate în mediul online, cinci dintre acestea vin prin intermediul eMAG Marketplace.

„În 2019 aveam două comenzi pe zi, deci s-a dublat. Nu este un număr mare, însă, creşterea de la an la an e mare şi ne încurajează să dezvoltăm acest segment. În 2020, numărul de comenzi s-a dublat şi a crescut şi valoarea medie per comandă. Astfel, dacă în 2019 bonul mediu era în jur de 200 – 250 de lei, acum a depăşit 300 de lei.”

De asemenea, anul trecut, circa 35% din totalul cifrei de afaceri a fost generat de vânzările online – care includ atât partea de Marketplace, cât şi vânzările spre dealeri care au vândut online, dar şi vânzările de pe site-ul propriu al companiei.

Planurile pentru anul în curs vizează, de asemenea, şi dezvoltarea şi îmbunătăţriea propriului site, dezvoltarea echipei care are grijă de site-ul propriu şi activitatea pe platforma Marketplace. 

„Am mărit numărul de angajaţi şi anul trecut, intenţionăm să angajăm şi în următoarea perioadă. Nu neapărat pe partea de depozit. Pe de altă parte, vom investi în stocuri şi în diversificarea gamei de produse, ceea ce facem an de an şi dacă în 2019 aveam în stoc 600 de reprere, acum avem peste 1.000 de repere în stoc”, a spus Vasile Petraşco.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace