ZF Ecosistemul Marketplace

Raul Petre, fondator Best Alternative Technologies: Estimăm o creştere de 60% a cifrei de afaceri la finalul anului 2021, la peste 500.000 de euro, iar anul viitor vom depăşi pragul de un milion de euro

06.10.2021, 00:05

„Ne-am extins anul acesta pe patru noi pieţe - Germania, Franţa, Italia şi Polonia – şi vizăm extinderea la nivelul întregii Uniuni Europene.“

Compania românească Best Alternative Technologies, care vinde tablete pentru copii şi alte accesorii precum căşti, tastaturi sau huse, dar şi laptopuri şi trotinete electrice, cu afaceri de peste 300.000 de euro (1,6 mil. lei) în 2020, înregistrând o creştere de peste 500% faţă de anul precedent, a continuat planurile de expansiune şi în 2021 şi a intrat pe patru pieţe noi în vara acestui an. În continuare, fondatorul compa­ni­ei Raul Petre are ca obiec­tiv să extindă businessul în toată Europa.

„Începând din luna iulie a acestui an, ne-am extins şi pe pieţele din Ger­ma­nia, Franţa, Italia şi Polonia. Ne do­rim extinderea businessului la nivelul întregii Uniuni Eu­ro­pene. Anul viitor ne do­rim să scalăm acest busi­ness. Suntem des­chişi la noi par­te­neriate, dacă cineva este interesat să investeas­că în businessul nostru pen­tru a scala şi a ajunge pe cât mai multe pie­ţe“, a spus Raul Petre, fondator al Best Alter­na­tive Tech­nologies în cadrul celei mai re­cen­te emisiuni ZF Ecosistemul Marketplace.

La finalul anului 2020, com­pania româ­neas­că a intrat şi pe piaţa din Un­garia şi Bulgaria – prin platforma marketplace a eMAG -, iar în prezent Best Alternative Tech­no­logies este activă pe şapte pieţe, inclusiv România.

Una dintre provocările cu care s-a confruntat fondatorul companiei româneşti a fost legată de traducerea descrierilor produselor pentru fiecare ţară în care s-a extins, a adăugat Raul Petre.

„În mediul online trebuie să ştii foarte bine cum să îţi prezinţi produsul să fie atractiv şi limba a fost prima provocare, dar ne-am descurcat cu ajutorul unei firme de translatori. Împreună cu ei ne-am poziţionat bine produsele şi în aceste ţări.“

De asemenea, pentru anul în curs, fondatorul Best Alternative Technologies vizează o cifră de afaceri de peste 500.000 de euro, adică o creştere de peste 60% faţă de anul 2020.

„Pentru anul în curs, comparativ cu anul trecut ne dorim o creştere de 60% – 70% a cifrei de afaceri, urmând ca anul viitor să depăşim pragul de un milion de euro.“

Pe lângă partea de vânzare, Best Alternative Technologies produce în fabricile din China tabletele educaţionale şi accesoriile pentru acestea sub brandul Smart TabbyBoo.

„Lucrăm cu peste şapte fabrici din China. Practic, producem aceste tablete în lohn, cum alţii produc la noi haine pentru branduri renumite şi noi producem tablete pentru România şi nu numai.“

Planurile fondatorului Best Alternative Technologies vizează şi intrarea în mediul offline pe piaţa din România, prin intermediul unor parteneriate cu retaileri de pe piaţă.

„Momentan suntem activi doar în mediul online, în mediul offline urmează să închidem nişte parteneriate cu marii retaileri. Nu am vrut să deschidem un showroom sau magazine proprii pentru că tocmai ce venise pandemia şi practic mediul online era mult mai bun  pentru a vinde produsele“, a mai spus Raul Petre.

El a menţionat că Best Alternative Technologies şi-a început activitatea pe platforma marketplace a eMAG în 2019, odată cu lansarea pe piaţă, iar în prezent are listate peste 60 de produse. De asemenea, aproximativ 40% din veniturile companiei Best Alternative Technologies sunt generate de vânzările de pe site-ul propriu, în timp ce celelalte canale de vânzare online generează 60%, din care 40% reprezintă vânzările înregistate pe platforma eMAG Marketplace.

„Suntem prezenţi în mediul online pe toate platformele de marketplace din ţară, care generează circa 60% din cifra de afaceri, restul reprezintă site-ul propriu. Ne doream ca brandul să devină repede cunoscut, iar eMAG este de piaţă în vânzarea de gadgeturi şi ne-am gândit că aşa va fi cunoscut mult mai repede brandul nostru şi ne bucurăm că există acest mod de a vinde online.“

Creşterea înregistrată pe fondul pandemiei în mediul online a putut fi observată şi la nivelul numărului de comenzi pe care compania românească le-a înregistrat în contextul pandemic.

„Am înregistrat o creştere a numărului de comenzi în mediul online de aproximativ 400% de la lună la lună. Am ajuns de la 500 de comenzi la un număr de 2.000 de comenzi la câteva luni“, a spus Raul Petre.

De asemenea, compania românească oferă consumatorilor şi servicii post vânzare. „Dat fiind că aceste gadgeturi sunt utilizate de copii, există pericolul ca aceştia să spargă unul din aceste gadgeturi, astfel, de repararea acestuia ne ocupăm noi. Spre exemplu, pentru a schimba un ecran tactil (touchscreen) costă 165 de lei.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.